Onze zoon heeft eczeem, welke crèmes zijn fijn om te gebruiken ? Andere tips zijn uiteraard ook welkom. Ik vind het zelf prettig om zo wel mogelijk natuurlijke producten te gebruiken
Hierbij een aantal tips:
Sowieso cetamacrogol icm vaseline, of lanettezalf om het iig goed vet te houden
- la roche posay lipikar baume (test eerst even op een klein plekje of het prikt)
- tinytodd (duur maar volgens sommigen wel effectief)
- kokosolie
Succes!
Hebben jullie ervaring met koemelkallergie? Mijn zoontje van 6 maanden krijgt borstvoeding. Ik heb hem in totaal 3x kunstvoeding gegeven (heel klein beetje, 30 ml), met elke keer dezelfde reactie: enorm kotsen drie uur na de inname. Alles zit onder. Echt een hele wasmachine vol. De laatste keer was vorige week. Toen heeft hij ook nog de hele nacht een kriebelhoest gehad. Nou ben ik echt pietje paniek en zie ik allerlei doemscenario’s met shocktoestanden voor me, dus ik ga morgen sowieso langs de huisarts. Hoe ging de allergie bij jullie? Was er ook al een reactie op zo’n kleine hoeveelheie melk? Problemen gehad met de intro van pindakaas of ei? Hoe doe je dat op de opvang met warme maaltijden?
Eet jijzelf ook koemelkvrij? Want met borstvoeding krijgt het kindje alsnog de melkeiwitten binnen. Dan zou de reactie dan ook plaats moeten vinden
Nee, ik eet heel erg veel zuivel en hij heeft nooit ergens last van gehad. Die eiwitten zijn wel anders en makkelijker te verteren dan rechtstreeks van de koe toch? Behalve regelmatig verkouden zijn (welke baby niet…) merk ik niks aan hem.
We kunnen hier binnenkort met de eerste hapjes beginnen en ik ben van plan die in eerste instantie zelf te maken door gepureerd voedsel in ijsblokjes vormen in te vriezen. Ik zoek nu fijne ijsblokjes vormen, waar je het ook makkelijk weer uit kunt drukken. Iemand tips?
Mijn dochtertje heeft dit precies zo gehad, veel spugen na koemelk en kreeg op een gegeven moment ook rode wangen. Nu is ze 8 maanden en wilde een combi maken met pepti kunst voeding en via het consultatiebureau kon ik regelen dat het vergoed wordt. Je moest dan wel eerst zelf 1x aanschaffen om te kijken of dat verschilt maakt. Dit was bij ons zoals het ging maar kan elders misschien verschillen.
Fijn die herkenning! Ik heb ook mijn consultatiebureau geappt. Even kijken waar zij mee komen. Ik vind het geen probleem om borstvoeding te blijven geven, maar op een gegeven moment zou pepti toch wel handig kunnen zijn. Hopelijk groeien ze er snel overheen. Heeft jouw kindje ook een reactie op bv boter in een hapje? Of heb je dat niet getest?
Dat hoeft niet per se. Net zoals dat je met een noten allergie ook borstvoeding mag krijgen van iemand die wel noten eet.
Mijn neefje heeft kma en had precies dezelfde reactie bij kunstvoeding @Fietje
Hij is middels. Introductie wel van z’n kma afgekomen.
@jemoeder zeeman
ik heb zelf deze van de action
denk dat ze die niet meer hebben maar die waren wel fijn omdat je ze aan de onderkant er makkelijk uit kon duwen
misschien heeft de blokker nu zoiets
Anti-tip: nafura. Ik heb ze van dit merk op bol gekocht, best prijzig, helemaal ruk. Drukt zo die siliconen onderkant eraf.
Zeeman!
Top, ik ga binnenkort even langs de Zeeman dus!
Misschien zijn andere zalven wel nog iets om te proberen eerst maar mocht het niet werken. Ik heb via de dermatoloog simplex basiszalf en die is erg effectief hier, wel alleen met recept maar zou je kunnen overleggen met de huisarts. Enige wat hier goed werkt, ik heb daardoor de hormoonzalf ook behoorlijk kunnen afbouwen.
Mijn zoontje is nu 11 maanden en heeft geregeld nog best wel krampjes / buikpijn snachts, herkennen anderen dit? Ik denk gewoon gevoelige darmen ofzo… Dat hij nog moet wennen aan vast voedsel. Heeft het bijv erg als hij ei en pindakaas heeft gehad.
Ik gebruik zulke. Volledig vouwbaar is hij, dus echt super simpel uit te drukken/vouwen.
Heb trouwens niet dit geld er voor betaald. Volgens mij liep ik er toentertijd tegenaan bij de action voor veel goedkoper.
Wat is een fijne poncho voor op de fiets? Liefst in de winkel te krijgen. Ik zie op Decathlon een kinderponcho maar die is voor wandelen. Ik wil er eentje die over zijn knieën ligt zodat zijn benen grotendeels droog blijven.
Ik had voor voorop zo’n Deryan regenpak, maar voor achterop vind ik alleen iets vergelijkbaars van 55 euro en dat vind ik wel heel duur. Maximaal 15 euro vind ik wel genoeg.
Ik kon in de winkel nergens uitdrukbare van siliconen met een deksel vinden (door het seizoen denk ik), dus ik heb deze gekocht bij Bol.
@Fietje Bij ons werd ook koelmelkallergie vermoed, ik moest daarvoor zelf mijn hele dieet omgooien en alle koemelkeiwitten schrappen. Ik wist niet dat het ook kon dat je baby niet reageert op koemelk in jouw dieet.Ik zou zelf eens kijken hoe hij reageert op andere kunstvoeding, voor het geval het iets ander is waar hij op reageerde? Maar als hij niet reageert op jouw borstvoeding zou ik het lekker daar bij laten. Of is de kunstvoeding nodig?
De kunstvoeding is nu (nog) niet nodig, maar m’n productie is niet super hoog en ik slik migraine medicatie, dus het kan op een gegeven moment wel handig zijn. En in wil natuurlijk ook wel weten of ik bijvoorbeeld wat boter door z’n hapje kan doen, of dat ik hem een cracotte kan geven. Reageerde jullie baby ook op melkeiwitten in crackers en koekjes?
https://www.decathlon.nl/p/regenponcho-fietsstoeltje-rood/_/R-p-X8745144
Ik zat zelf naar deze te kijken. Nog niet gekocht want de oudste zit amper meer achterop dus nog geen ervaring mee.
Ach ja, begrijpelijk hoor! Ik weet niet precies in hoeverre ze reageert en op welke mate van koemelk, maar ik ben wel helemaal gestopt omdat ik wanhopig was van de klachten (huilen, krampjes, diarree). We hebben verder geen provocatietest bij het ziekenhuis ofzo gedaan. Ik eet ‘gewoon’ even dit jaar geen koemelk en we gaan het af en toe proberen en kijken hoe het gaat… Tot nu toe geen reactie op pinda of ei trouwens (en nog geen kunstvoeding geprobeerd).