Dermalex eczema vonden wij fijn en mild werkt zonder cortisone
Hahahaha die foto. Ik vind de reviews niet zo goed en wel erg duur. Ik denk ook dat een gewone poncho wat handiger is, maar ik zoek echt een lange.
ik kon dus nergens een lange vinden. enige andere wat ik nog had bedacht was een volwassen poncho maar ben bang dat die veel te breed zijn waardoor het omhoog waait.
Mijn kindje had kma, en ook last ervan via borstvoeding. Ik zou idd met de huisarts overleggen en een verwijzing naar de kinderarts vragen. Wij kregen via de kinderarts direct (zelfs al voor onze afspraak pepti op recept op basis van ons verhaal. Die pepti is vrij prijzig dus dat is wel fijn. Mijn kindje was er met 10 maanden ongeveer wel volledig overheen gegroeid, de provocatie test was ook op advies van de kinderarts, die begeleiding vond ik echt heel fijn. Andere allergenen moesten wij zsm aanbieden en wel op en moment waar we goed konden observeren en ingrijpen bij een ernstige allergische reactie, dus bij voorkeur smiddags en niet net voor ze de nacht ingaan.
Ik heb onlangs koemelk geprobeerd maar kreeg nog steeds dezelfde reactie veel spugen, enorm zuur ruiken, huiduitslag e.d maar ze groeien er vaak wel overheen maar geef nu op het moment niets waar koemelk inzit.
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en tips! Ik ga goed nadenken wat we precies willen.
Welke is dit Calypso?
Iemand nog aanraders voor een luchtbevochtiger voor in de babykamer? Het liefst eentje die zonder al te veel licht.
Wij hebben er een van Vicks, die geeft koude stoom, schakelt automatisch uit en geeft geen (of echt minimaal) licht.
Deze:
Voor 1-jarigen is deze van Pucky ook supergeschikt:
Is heel stabiel. Ook in andere kleuren verkrijgbaar.
En bijna niet kapot te krijgen, kun je ook goed gebruikt kopen.
Edit : bovendien zijn puky fietsjes super licht. Ook de loopfietsjes met twee wielen zijn daardoor al vroeg bruikbaar.
+1 voor Puky. Mijn dochter zat met 1,5 jaar op een tweewieler van puky, en dat ding is niet kapot te krijgen. Toen als tweedehands gekocht en staat na gebruik door de oudste 2 nu weer in de schuur voor de 3e.
Hoelang kan een kindje ongeveer met die pukylino doen denken jullie? De variant met 4 wielen. Ik twijfel of de scoot en ride niet langer mee gaat. De puky kan ik voor 15 euro hier om de hoek ophalen en de scoot en ride is 90 euro maar wil ook weer niet iets kopen waar ze snel klaar mee is (nu 18 mnd en loopt).
is dat deze?
mijn dochter van 27 maanden zit hier nog steeds dagelijks op, heb een 2 wieler loopfietsje gekocht maar die wil ze niet haha
en er zit een toeter in het zadel als je met je kont er op wipt, gegarandeerd succes
Onze oudste tot 2,5-3 denk ik plezier ervan gehad. Onze middelste tot bijna 2 toen kon ze er niet echt hard meer op omdat haar benen te lang werden en ze steeds met der tenen / neuzen vd schoenen over de grond sleepte en dan dus langzaam ging. Nog prima voor in de tuin maar niet als je een stuk gaat lopen en denkt we laten der op dat ding want dan gaat het sneller.
Onze oudste heeft toen ze 2 werd de scoot&ride gekregen en daar veel plezier van. Is nu 3,5 en gebruikt hem nog steeds (soms ook nog als loopfiets alhoewel ze daar eigenlijk net te lang voor is inmiddels). Het stepgedeelte kon ze met 2,5 ofzo pas echt terwijl onze middelste die net 2 is dat al even kan. Scheelt ook per kind natuurlijk.
Voordeel van die pukylino dingen is dat ze echt onverwoestbaar zijn dus je verkoopt ze straks ook wel weer door voor €10,- als hij niet meer wordt gebruikt.
Ja precies die! Haha oke je hebt me overtuigd.
Hij heeft de scoot en ride cadeau gekregen maar zelf zou ik dat never nooit kopen, die dingen liggen om de haverklap op de grond. Volgens mij is dus een goedkopere loopfiets net zo prima als een dure. Dus als je het zelf gaat aanschaffen zou ik echt voor een pucky gaan. Ik zat destijds zelf te kijken voor een pucky of eentje van angels en bandits maar toen kreeg hij de scoot en ride dus. Verder wel heel positief over de scoot en ride, zie mijn eerdere post maar vind het wel prijzig.
Ja dat is ook zo, ik zie hem tweedehands hier om de hoek en kan hem dan eventueel doorgeven aan vrienden straks. @Ishq ja pff zo duur, misschien vind ik die ook nog tweedehands in de buurt, ik ga het in de gaten houden de komende tijd.
Heeft iemand ervaring met de vijfde ziekte bij je kind en het verloop ervan? Ik ben pril zwanger dus ik maak me nu behoorlijk zorgen (kan gevaarlijk zijn voor zwangeren).
Mijn dochter had vandaag ineens lichte verhoging en ik zag twee rode vlekjes ontstaan rondom haar mond. Daarnaast is ze ook verkouden geworden en klaagt ze over keelpijn. Ze heeft al waterpokken en de zesde ziekte gehad dus dan blijft er weinig over. Het enige wat ze (nog) niet heeft zijn super rode wangen.
PS. Ik ga morgen sowieso naar de huisarts om het te laten checken maar was benieuwd naar ervaringen.
Als het inderdaad vijfde ziekte is, dan kan je via de huisarts ook antistoffen laten bepalen om vast te stellen of jij ook besmet bent geweest.
Ik hoop voor je dat het toch iets anders is! Kan ook nog hand-voet-mond ziekte zijn. Zo begon dat bij mijn dochter ongeveer, ze kreeg eerst vlekken en later bultjes. Maar ik dacht toen in eerste instantie dat het 5e of 6e ziekte was.
Ja wil het sowieso graag gecheckt hebben inderdaad. Kreeg
jouw dochter dan later pas vlekken op de handen en/of voeten? Bij mijn dochter zijn het tot nu toe twee plekjes alleen in haar gezicht.