Tips, ervaringen & aanraders #7

Ja op de handen en voeten kreeg ze echt pas als laatste. En dat werden uiteindelijk ook allemaal blaasjes. Ze kreeg ook nog vlekken op de rug, volgens mij ook niet helemaal typisch maar dat kan blijknaar ook nog. Dat vind ik ook zo lastig aan die kinderziektes, alles lijkt zo op elkaar en ze tikken ook niet altijd alle symptomen af. Of het wijkt juiwt een beetje af.
Wel fijn dat je huisarts het wil bekijken, als je zwanger bent dan wil je gewoon weten of je mogelijk risico loopt.

1 like

Mijn zoon had vorige week de 5e ziekte. Hij had zondag toen hij wakker werd over zijn hele lichaam rode vlekjes, met name lies en romp. Maar een dag later was het ‘s avonds al bijna allemaal weer weggetrokken. Verder had hij geen andere klachten. Geen koorts, was gewoon vrolijk en zichzelf.

Dacht eerst dat hij misschien weer waterpokken kreeg, maar bleek gelukkig niet het geval. Had gekeken naar de symptomen die bij alle ziektes horen, maar kwam daar niet zoveel mee verder omdat hij geen andere symptomen had.

1 like

Aha ok dan kan het dat ook nog zijn, ik hoop het! Inderdaad heel verwarrend al die kinderziektes met bijbehorende symptomen. Verhoging, keelpijn en verkouden zijn nl weer niet perse symptomen van de vijfde ziekte maar het kán wel. Hopelijk kan de huisarts uitsluitsel geven.

1 like

Dankjewel! Deze is ook nog eens heel goed betaalbaar. :smile:

@Keroppi die ziet er ook goed uit. Ook goed tweedehands te krijgen zag ik. Ik ga weer eens op onderzoek uit. Dankjewel! :smile:

2 likes

Heeft iemand toevallig nog tips voor een leuk kraamcadeautje? De baby is 2 maanden oud en het budget is rond de 15 euro. Misschien iets wat je zelf ooit hebt gekregen of graag had willen krijgen?

Misschien is het afgezaagd, maar ik vind Sophie de Giraf (of een van de andere bijtspeeltjes ervan) echt een van de beste dingen. Heb hem zelf gekocht want kreeg hem niet cadeau helaas, maar dat ding gebruikt mijn baby al een half jaar iedere dag.

Of een vormenstoof van Fisher Price, daar kunnen ze nog jaren mee spelen.

4 likes

Wij geven vaak een O-ball of een Baby Ziet boekje. Sowieso vind ik boeken heel leuk om te krijgen, ook al doe je er op die leeftijd nog niet veel mee.

Sowieso geen knuffel of kleertjes geven, je komt om in de knuffels en kleertjes is vaak toch best lastig.

Ik vond het dan weer niet erg om iets te krijgen wat pas later bruikbaar is. Dus speelgoed dat pas vanaf 6 maanden te gebruiken is, zoals een mooie ringtoren of vormenstoof.

8 likes

Baby ziet of ander boekje is altijd leuk. Vooral met dikke bladzijdes, dan kunnen ze zelf omslaan
Bijtspeeltjes (oil and carol), rammelaar achtig of knisperboekje is ook leuk om te krijgen.

Mijn baby is gek op spiegels. Dit ding is oerlelijk maar speelt ie altijd mee.

3 likes

Bijtspeeltje van Oli & Carol of gepersonaliseerde bijtring, regenlaarsjes in grote maat, mooi prentenboek (bijv. Van grote en kleine beer) of voorleesboek (Ziezo van Annie MG Schmidt), of deze activiteitenknuffel, muziekknuffeltje, rammelaar van O-ball.

2 likes

Wat is aan te raden om te gebruiken bij zwemmen met baby van 3/4 maanden? Als in een baby float oid

Ik heb heel veel, maar ik wil alles wel kopen. Ze hebben echt mooie dingen :sweat_smile: De gewone speelde ze vanaf een paar maanden al mee en de rest wordt dagelijks gebruikt sinds er tandjes doorkomen. Maar als je er 1 neemt zou ik de originele giraf doen, doen heeft alles. Stukken voor in de mond, om te “krabben”, kleine stukjes en al jong goed vast te houden. Er is wel echt goed over nagedacht.

image

image

6 likes

Ik vind dit eigenlijk wel een heel leuk ding!
Heb sowieso wel een zwak voor Fisher Price, maar volgens mij kunnen ze hier heel leuk mee spelen.

2 likes

Wij hebben freds swimtrainer. Die is chill omdat ze kunnen liggen ipv rechtop zitten. Hebben we vanaf 6 maanden gebruikt, maar toen waren ze nog steeds heel klein en wel vergelijkbaar qua formaat met gemiddelde kindjes van 4 maanden.
Mijn kinderen vonden het altijd heel fijn omdat ze ook een soort zwembeweging met de benen kunnen maken, echt lekker spartelen.

2 likes

O-ball, loopy links, hanger voor aan de maxi cosi, speenkoord met stevige clip, voorleesboeken van bijvoorbeeld Dikkie Dik.

3 likes

Iets boven budget, maar ik wil m toch even noemen: De Manhattan Skwish. Het eerste speeltje wat mijn baby vast kon houden en tijden het enige geweest waar ze naar omkeek. Je kan er ook goed op kauwen/sabbelen en nu ze wat ouder is (7 maanden) begint ze m te rollen, rammelen en induwen.

Ook in andere kleuren.

En idd het Baby ziet boekje, dat was hier de andere favoriet. Ook heel handig voor bepaalde oefeningen zoals tummy time en rollen.

5 likes

Even een +1 voor de Manhattan Skwish! Een van de eerste dingen waar ze als baby mee kunnen spelen. En altijd een hit.

Laatst nog aan een collega getipt en haar baby vond 'm ook heel leuk/interessant

1 like

Ah dank! Mijn kind heeft dit altijd vast op alle foto’s op het kinderdagverblijf en als ik hem op kom halen, dus volgens mij vindt hij het top, maar ik wist niet waar ik op moest zoeken om er zelf ook 1 te kopen!

3 likes

Als ik zoek op 'activiteitenkubus montessori kom ik vergelijkbare opties tegen. Op Etsy staan er ook wel wat.

Mijn dochtertje vond deze ook best leuk! Alleen heb ik ‘m op een gegeven moment opgeruimd toen ze tandjes kreeg (ze was daar vrij vroeg mee, 4,5 maand). Ze ging namelijk steeds met haar mond/tandjes aan dat elastiek sabbelen/bijten en dan aan dat ding trekken (met haar tandjes erachter haken) en richting de 6 maanden had ze best wat kracht. Dus misschien iets om op te letten (of ik ben overbezorgd haha)

2 likes

Ik heb nieuwe riempjes gekregen!
Nu zit ik alleen middenin een verhuizing en nog geen tijd gehad om te bekijken hoe het werkt door alle 1001 andere klusjes.
Naar mijn idee kunnen de andere riempjes er helemaal niet af, dus ben heel benieuwd!