Tips, ervaringen & aanraders #7

Dat ik een nog betere leraar wil worden! Of oud. Of heel goed in bakken. Verschilt een beetje. Je bent nooit te oud om te groeien/leren/dromen toch? :grin:

4 likes

Vriendschapsboekjes zijn echt fantastisch. Ik moet zo lachen om wat er allemaal in de boekjes van mijn kinderen staat geschreven :smile:

Mijn wens voor jou is: snoepjes en een konijntje

16 likes

Ik zei het ook met een knipoog omdat bij kinderen zo de nadruk ligt op het noemen van een beroep :slight_smile:

2 likes

Ooooh, haha. Zo had ik het niet gelezen, maar maakt niet uit hoor! Vond het wel een leuke vraag. Ik heb trouwens wel eens de vraag gehad van een leerling wat ik later ging doen als ik groot was, die had namelijk het idee dat iedereen zo leraar kon worden dus dat ik dit tussendoor naast een ā€˜echte’ studie deed. :smiling_face_with_tear: Leraar was niet een echt beroep volgens hem.

5 likes

Heb net op Vinted een leuk winterpakje gescoord van Lindex. Echt hele mooie kwaliteit. Ga nu meer van dit merk zoeken.

Iemand tips voor vergelijkbare merken?

1 like

In Zweden vind ik Lindex vergelijkbaar met H&M, alleen wat meer basic/praktisch. Maar heb van beide te weinig babykleren om dat te kunnen vergelijken. Maar wat ik tot nu toe van h&m heb is ook goede kwaliteit.
Ik vind zelf Name It ook heel fijn en goed (ook Scandinavisch, Deens).

Ik vind Lindex wel echt betere kwaliteit (de kinderkleding dan, voor volwassenen ben ik minder onder de indruk).

Goede kwaliteit maar duurder: Polarn O Pyret. Of Didrikssons voor buitenkleding.

5 likes

Geen aanrader, maar een afrader: de verkleedsetjes met tule rokjes die nu bij Kruidvat liggen. Ik dacht leuk voor €5,99 neem ik voor beiden mee. Nou goedkoop is duurkoop in dit geval. Ze hebben het thuis enthousiast aangedaan en zijn gaan spelen en daarna naast me op de bank gaan zitten. En toen zat meteen heel de bank onder de glitter. En niet een paar glitters, nee echt heel erg veel. Alsof die rokjes in een pot losse glitters zijn gedoopt.

Gaat dus ook nog megaslecht van onze bank, alsof het in de vezel zit zelfs op plekken waar ze niet hebben gezeten. Heb hem 5x centimeter voor centimeter gestofzuigd, toen met een natte doek af (en dan na iedere paar banen het sopje verschonen want dat zat bomvol glitters) en toen nog 2x gestofzuigd. Al het speelgoed wat ze aan hebben geraakt kon door een sopje, kleding eerst stofgezogen en toen sopje en nu in de was. En dan zijn de glitters nog niet weg, maar nu zo minimaal aanwezig dat ik ermee kan leven.

Dat was dus serieus 2 uur schoonmaldn voor even plezier… en niet eens blijvend plezier want ze zijn erg verdrietig dat ze uit moesten en niet meer aan mogen. Wat een rukkwaliteit en wie verzint dit voor kinderverkleedkleding.

Typische is dat de verpakking niet onder zat maar het echt pas los ging laten toen ze ermee gingen bewegen en doen.

Tldr: koop ze niet.

4 likes

Die ā€˜Sad beige childeren’ instagrammer heeft ook soms filmpjes met ā€˜Toys I’d buy for my worst enemies child’. Dit klinkt als eentje in die categorie :sweat_smile:

3 likes

Hahahaha nou mijn moeder geeft de kinderen met hun verjaardag steeds een kaart met confetti erin die je dan weken later nog terug vindt overal.

Dus mijn man zei net we bewaren ze voor als je ze daarheen gaan :joy:

Vinden die confetti niet zo heel erg, kinderen hebben er plezier van en stofzuiger haalt het zo weg, maar willen der wel een keer ā€œterugpakkenā€. Dit gaat me alleen net wat te ver haha.

1 like

Ik heb een keer een tip ipv vraag om advies haha.
Als je silicone cupcake vormpjes in huis hebt. Dat vind die van ons (15 maanden) helemaal geweldig.
Zit ze gewoon 10 min lang helemaal gefascineerd aan dat vormpje te voelen, platduwen etc. Je kunt er maar blij mee zijn haha.

7 likes

Jaaaa dat vinden mijn kinderen ook heel leuk hahaha. Helemaal als ik er ballen/figuurtjes/blokjes in doe, sluit heel goed aan bij de fase waarin ze voorwerpen ergens in en uit willen doen :joy:
En dat siliconen spul voelt denk ik ook gewoon heel lekker aan ofzo.

2 likes

Met de zoek-functie kom ik er niet helemaal uit, maar wat zijn ook al weer merken voor smalle kindjes met lange benen? Ik dacht jeans van name it?

Mijn baby heeft nu pampers premium protection. Alleen heb ik het idee dat ze vaak vochtig voelt. En dan zit er niet mega veel plas in haar luier. Heeft iemand anders dit ook zo ervaren met deze pampers?

Nee, maar ik moet wel opletten dat ik die randjes langs de benen goed ā€œuitvouwā€. Sluit het wel goed aan bij de beentjes of voelt de hele luier vochtig? Ik heb dat probleem iig niet.

1 like

Misschien heb ik een slechte batch of zo te pakken, ik heb hem in zo’n bulk gekocht. Heb niet het idee dat ik de randjes verkeerd doe… Heel irritant, eerder had ik dit niet met dezelfde pampers

1 like

Wij hebben dat ook bij die. Het bleef wel in de luier, maar billetjes voelden vochtig en werden dan ook sneller rood. Bij de Kruidvat luiers blijven haar billen wel droog (maar als ie te vol zit, dan wil die wel eens lekken).

4 likes

Ja name it valt mooi smal/lang. Zara heeft ook sommige extra lange broekjes (kan je op filteren)

1 like

Voor gewone broekjes: t.uutsjes! Zij maakt ze ook voor smalle kindjes

1 like

Dank je! Ik wil meer via vinted kopen, ik ga kijken of daar ook wat op staat.
@Krekel ook bedankt!

2 likes