Ah thanks! Klopt van de rode billetjes, heeft ze nu ook vaker last van en voorheen niet…
De haren van mijn dochter worden steeds langer. Ik kam ze naar de zijkant maar ze kunnen ook voor haar ogen komen. Elastiekjes of haarspeldjes doet ze binnen 1 minuut uit, iemand tips? Ze is bijna 1.5.
Nijntje Museum, Spoorwegmuseum, Aviodrome (ik weet niet of dat al leuk is met een tweejarige), dierentuin, Plopsa Indoor of een binnenspeeltuin. Ik weet niet wanneer ze jarig is, maar je hebt ook Julianatoren en nog een ander kleinschalig park rondom Nijmegen. Dat is alleen bepaalde maanden open.
Hebben jullie tips voor gel/wax oid voor haar wat nog super dun is? Heb een aantal dingen geprobeerd maar het is er meteen weer uit
Kinderboekenmuseum?
Helaas trekt ze deze ook uit haar haren (met haar en al)
Ik heb deze vraag hier ook laatst gesteld en kreeg o.a. deze tip.
Wij gebruiken deze nu een poosje en vind hem wel fijn. Ruikt lekker en wordt niet hard maar er zit toch wat ‘in’ de haartjes.
Oh dank!
Als ze het nijntje museum leuk vind dan is het kinderboekenmuseum ook een aanrader!
Weet niet of jullie vaak met ov gaan, wij niet en daarom is een ritje met de bus of trein echt een uitje hier. Samen iets lekkers bakken en meenemen. Ergens een broodje eten of een ijsje halen en dan bijv naar een speeltuin in die plaats en weer terug.
In Rotterdam naar Blijdorp, villa zebra of Plaswijckpark.
Almere jungle vinden mijn kinderen super leuk! Nog niet genoemd volgens mij. Is niet heel groot, maar je bent wel een paar uurtjes zoet.
Sprookjeswonderland is ook leuk.
Beekse Bergen is eigenlijk leuker met net wat oudere kinderen (grote verblijven, dus dieren zitten vaker niet heel dichtbij en ook de safari’s zijn gericht op meer basisschoolleeftijd). Dierenrijk vind ik met die hele kleintjes dan leuker. Is ook kleiner, meer speeltuintjes tussendoor en het is daar ook vaak wat minder druk. Als je op je dooie gemakje rondloopt en overal even speelt dan ben je 4-5 uur verder.
Wij zijn toen over gestapt op baby dry (om andere reden) en merkte toen echt zoveel verschil qua vochtigheid met premium protection idd.
(Cc @Printemps die kun je dus evt ook nog proberen zijn volgens mij wel iets goedkoper zeker in aanbieding)
Weet jij of Villa Zebra ook al leuk voor net 2 jaar?
Je vraagt het niet aan mij, maar ik ben onlangs geweest met een ruim 3 jarige en eentje van net aan 1. En zelfs de jongste heeft zich wel echt vermaakt hoor.
Het is niet groot, maar wel overzichtelijk en ook voor kleintjes is er voldoende om mee te ‘spelen’. Het mega poppenhuis was favoriet (deurtjes open en dicht doen ).
Vond het wel duur (11 euro pp) maar met de Rotterdampas is het gratis. Wij waren op een drukje dag (schoolvakantie) dan moet je wel van te voren een ticket online kopen.
Ah top dankjewel Ga binnenkort een dagje uit regelen om mijn ouders te bedanken voor het oppassen, en vind het wel leuk om eens wat anders dan Blijdorp te ontdekken
Twijfel nog tussen het Nijntje Museum, Villa Zebra of het kinderboekenmuseum, vandaar!
Onze oudste stelt momenteel iedere dag weer veel vragen over de dood (Ga ik ook dood? En jij? Waarom gaan we dood? Kom je nog terug als je dood gaat? Ik wil niet dat we dood gaan etc). Het is niet echt een relevant thema voor ons, behalve dat vorig jaar de opa van mijn man is overleden en ze die ook goed kende. Maar dat is ook alweer ff geleden. Ik wil eigenlijk wat boekjes met haar erover lezen, hebben jullie aanraders?
Ken zelf het boek van Nijntje, maar dat gaat specifiek over een grootouder die dood gaat en wil het daar eigenlijk even los van houden voor ze straks de angst heeft dat opa/oma dood gaat. Dus meer algemeen over de dood zeg maar dan dat opa/oma/papa/mama/broer/zus erin dood gaat.
Heeft iemand hier een “succesverhaal” van een baby die na langere tijd uiteindeljk wel goed ging slapen op de opvang?
Lees hier vaak bemoedigende woorden van een paar weken wennen, maar mijn baby gaat inmiddels al 5 maanden en slaapt nog steeds slecht. Vaak maar een kort dutje van 20/30 minuten terwijl ze echt wel vanalles proberen. Ik haal haar nu rond 15u op zodat ze dan thuis bij kan slapen en voorlopig gaat dat nog, maar ik vind het ook zo zielig. Thuis doet ze overdag 3 dutjes van in totaal 3 uur en die valt ze vrijwel altijd zelf in slaap. Dat heeft ook wel lang geduurd voor ze dat deed, dus misschien is dat nog een stap te ver op de opvang.
Ik heb gewoon iedere keer zo’n rotgevoel als ik haar helemaal kapot ophaal, terwijl ze lachend gaat en meestal lachend terugkomt of iig lekker bezig is daar als ik haar ophaal. Ze heeft het er wel naar haar zin heb ik de indruk.