Tips, ervaringen & aanraders #7

Mijn zoon heeft op de opvang eigenlijk altijd veel slechter geslapen dan thuis. Hij is nu 2,5 en slaapt helemaal niet meer. Te onrustig met andere kindjes in zo’n zaal. Maar heb me er nooit druk om gemaakt eigenlijk? Liever zo dan andersom eigenlijk. Ze komt lachend terug dus dan is er toch niet echt een probleem? Thuis wat eerder naar bed, maar zou zeker niet om 15:00 al ophalen.

1 like

Ja, die van mij is ook van de rust en regelmaat idd. Maar ook alles willen zien, dus ze zal ook wel niet goed kunnen ontprikkelen in een kamertje met andere kindjes.
Ze overleeft het wel, maar ik vind het gewoon rot. Maarja, hoe ouder hoe minder slaap overdag, dus dan komt het weer in balans :sweat_smile:

1 like

En het wel eens langer proberen? Mijn zoontje slaapt op de opvang de eerste twee slaapjes vaak niet of heel kort en de laatste dan ineens 1.5 uur ofzo. Dat is thuis totaal niet zijn ritme maar misschien is hij dan genoeg geland of inmiddels zo moe? Geen idee.

1 like

Die engel natur jasje zijn die de hype nou waard?
Mijn vorige kind kwam tijdens een hittegolf dus we hebben eigenlijk nooit een jas voor hem gehad in de newborn fase. We deden alles met een dekentje als het wat frisser was. Baby 2 komt in februari dus jasje is misschien wel goed dan. Het valt me op dat veel newbornjasje ook een capuchon hebben wat me helemaal niet handig lijkt.

Welke maat had je? Ze vallen ook heel ruim geloof ik idd

Jeetje dan heb je er ws dit najaar ook nog wel plezier van, haha. Ik moet even kijken welke maat we doen, denk dan ook de kleinste misschien. Vind ze wel heel schattig

3 likes

Ik heb nu een Engelnatur jasje (18-24 maanden) en ben er zo blij mee! Echt een fijn ding! En omdat ze groot vallen, doe je er lang mee. Ook lekker voor het voor- en najaar!

Toen mijn zoontje net geboren was, had hij ook een jasje met capuchon. Ik vond dat juist altijd wel fijn. Over z’n oren heen. Ze liggen toch vaak in de bak of maxi cosi en dan deed ik gewoon de capuchon op en had hij het gelijk wat warmer.
Hij werd begin voorjaar geboren trouwens.

2 likes

Ik heb dit jasje afgelopen weekend gekregen van mijn schoonmoeder. Blij mee, maar verder in de kast gestopt voor het voorjaar.

Zag de posts net en en dit is blijkbaar zo’n Engel natur jasje? Kende het niet. Ze had het gekocht bij de Texelse schaapjeskraam. Heb net ff de prijs gezien en wist niet dat het zo prijzig was. Ga schoonmoeder ff bellen om extra te bedanken :see_no_evil:

13 likes

Yes ik heb de dry gehaald ga ik die testen… Ik vind de kruidvat huiswmerk luiers niet fijn. Die zijn zo breed en zakken steeds af bij mijn babytje vet irritant. De enige move die ze nu kan is zichzelf met haar voeten omhoog winkelen en dat had ik bij pampers niet…

Ik heb een zomerbaby maar ben echt dol op de Engel jasjes. Zacht, dun, warm. Moet wel zeggen dat 50/56 in het begin mega groot was. Ze heeft deze jas wel tot 5 maanden gedragen. Met 5 maanden is ze overgegaan op 62/68. 50/56 kon nog wel qua breedte en mouwen, maar ik vond het lijfje te kort worden, maar dat is ook smaak.
Voor de eerste maanden is een Engel jasje dus missch wat groot, maar ik hou wel van oversized en je kunt de mouwen gemakkelijk oprollen.
Capuchon vind ik ideaal om de baby warm te houden in de wagen, maxi cosi, draagzak. Geen gedoe met losse mutjes.

Ik gebruik nu trouwens vooral het pak, zo makkelijk in de kinderwagen, en geen gedoe met wandjes, want de mouwen kun je dicht klappen.

En van het voorjaar gaat ze weer in een Engel jasje :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik vond en vind de Engel jasjes ook ideaal. Vorig jaar vanaf het begin gebruikt voor onze winterbaby. Het jasje in 50/56 heeft ze wel een half jaar gepast geloof ik. En sinds het najaar heeft ze eentje in een grotere maat. Op koude dagen doe ik er wel een extra laagje onder of gaat haar ielm-pak er overheen, maar ze draagt ze ‘m sinds oktober verder echt dagelijks. Op vinted worden ze altijd wel aangeboden; en ze verkopen tweedehands ook prima.

1 like

Wij zijn de afgelopen dagen op zoek naar een vakantie bestemming in het buitenland. Alleen nu vraag ik me af hoe iedereen dit doet met hun (kleine) kinderen in een hotel. Ons kind zal 1,5 zijn tijdens de vakantie maar het lijkt me zo onhandig als ze slaapt bij ons op de kamer? Of valt dit in de praktijk mee?

Vaak komt het in boeken toch wel naar voren dat iets of iemand is doodgegaan. Bij de volgende boeken gaat het iig niet om mensen, maar meer om het concept dood te begrijpen.
Kikker en het vogeltje van Max Velthuijs
De eend, de dood en de tulp van Wolf Erlbruch
Alles wat was van Stine Jensen (over afscheid)
Doodgewoon van Bette Westera en Sylvia Weve (poëzie)

5 likes

Oh hoe kan ik Kikker nou vergeten zijn, daar is ze momenteel dol op. Dus dat is sowieso een goede

Ga de rest even opzoeken en ook kijken wat ik bij onze bieb kan lenen, dankjewel. Jij ook @Solsikke .

2 likes

‘Kikker en het vogeltje’ hebben wij hier thuis. Staat ook als aflevering op netflix.

1 like

Ik vind het echt zwaar kut, maar het scheelt misschien aan de bestemming. Als je een all-in hebt kun je nog met de babyfoon in het restaurant gaan zitten mocht je dat willen. Maar wij doen vaak stedentrips, wij boeken daarom altijd Airbnb’s met minstens één slaapkamer. Want in een hotel zit je toch best opgesloten in je kamer en dan zit je daar dus de avond uit te zingen in het donker.

1 like

Long shot maar ga het toch proberen…

We willen graag een 2e stokke steps stoel erbij hebben. Ons zoontje weigert namelijk de stoelverhoger die ik heb gekocht. En geeft aan dat hij heel graag zijn stoel wil houden

De versie zoals wij hem destijds kochten wordt niet meer zo verkocht en ook op vinted/mp is hij onvindbaar. Heb ook Stokke al benaderd of ik de onderdelen los kan kopen want de losse onderdelen zijn wel in andere combi’s te koop. Maar dat is helaas niet mogelijk :unamused:.

Is er toevallig iemand die zijn stoel in deze combi verkoopt of heeft iemand ergens nog een winkel gezien waar je de stoel nog wel kan samenstellen. Dit kon 3 jaar geleden namelijk nog wel.

Het gaat om deze combi: zwart natural

2 likes

Wij boeken alleen hotels met meerdere slaapkamers. Zou anders niet te doen zijn met ons kind

2 likes

Ik denk dat dat (zoals wel vaker) heel erg kind gebonden is. Ik zou niet weten waarom dat onhandig zou zijn namelijk. Het lijkt mij juist handig en fijn. Maar ik zie een hotel alleen voor mij als een kamer met bedden, en dus niet een kamer met meerdere slaapkamers. Als een soort appartement. Als dat het verhaal is, dan zou ik het gewoon net als thuis doen.

2 likes

Ik kan je niet helpen, maar ik deel dezelfde ergernis.
Wij hebben de eerste stoel(2 jaar geleden gekocht) in het zwart/hazy grey en die combi is niet meer te verkrijgen. Precies dezelfde acties als jij ondernomen en gewoon niets mogelijk. Nu hebben we maar een compleet zwarte erbij gedaan. In het begin ergerde ik me zo dat ze niet gelijk zijn, ondertussen heb ik me er maar bij neergelegd. Ondanks dat het lelijk staat :joy: