Tips, ervaringen & aanraders #7

Misschien kun je smoothies maken van het fruit + (plantaardige) yoghurt of melk. Dan krijgt je kindje ook weer wat extra vocht binnen. Als ze echt pijn heeft zou je de huisarts kunnen vragen of ze iets voor kunnen schrijven.

2 likes

Dit had mijn dochter ook met een maand of 9 denk ik, echt huilend poepen soms, zo zielig. Het is eigenlijk vanzelf weer overgegaan. We hebben haar wel fruit en groente enzo gegeven (ook banaan) maar niet anders dan anders. En vocht idd. Met een paar dagen was het ergste wel voorbij!

Die arme darmpjes van onze baby’s hebben het maar zwaar te verduren het eerste jaar :slightly_frowning_face:

Nog even een vraag. Ik ben opzoek naar een waterdicht jasje voor mijn zoontje voor de herfst/winter. Ik wil in ieder geval het wollen jasje van Engel kopen, maar daar moet dan denk ik nog wel iets van een regenjasje overheen toch?

2 likes

Orthiflor probiotica poeder door het flesje doen. Werkte hier heel goed. En kiwi maakt de ontlasting ook zacht.

2 likes

Slim een skipak! Daar had ik nog niet aan gedacht. We doen veel op de fiets, dus dan is hij ook lekker ingepakt

2 likes

Op de fiets in het fietszitje vind ik een deryan voetenzak met regencape ideaal. Ski-pak werkt ook maar dan passen de gordels op een gegeven moment minder goed en bij een binnen activiteit moet dat hele pak dan weer uit.

3 likes

Dit had mijn dochter ook vanaf die leeftijd ongeveer, na wat proberen kwamen we erachter dat ze dat iedere keer had als ze banaan had gegeten. Sinds we dat niet meer geven heeft ze nooit meer van die super harde ontlasting! Was inderdaad echt heel zielig, ze moest dan ook iedere keer huilen als ze moest poepen.

2 likes

Ja vind ik ook! Vooral als we van de opvang komen heb ik geen zin om hem in een heel skipak te hijsen voor die tien minuutjes. En vorig jaar vond ik het niet koud genoeg voor een heel pak, ik ga dat dit jaar even aankijken. Vorig jaar wel gekocht maar nooit gebruikt. Wij hebben vooral dikke broekjes en een Ielms pak.

2 likes

Iemand dé tip voor muggenbulten bij kids? Ze zitten allebei helemaal onder en vooral de oudste van 3 heeft er echt last van. Flinke plakaten die ook dusdanig jeuken dat ze er nu bv met slapen last van heeft. Insmeren met Nestosyl helpt wel voor even, maar hebben dat vandaag al 3x kunnen doen omdat het maar kortdurend werkt voor haar. Ze heeft er zonder overdrijven denk ik wel 30-40 op haar armen, benen en onder haar voeten.

Gelukkig slaapt ze vannacht weer in haar eigen bed op een kamer met hor en onder een klamboe :sweat_smile:

1 like

Ik vind prrrikweg of azaron iets beter helpen dan nestosyl, maar is allemaal kortdurend.

2 likes

Oh dat heb ik denk ik nog wel in huis ergens. Zal mn man eens op speurtocht sturen en ff opzoeken of ze dat met 3 mag :stuck_out_tongue_winking_eye: weet det sommige van die dingen niet mogen bij kleintjes, dus heb nog niet eens gedacht aan dat spul wat ik zelf gebruik. Als het nu genoeg helpt dat se in slaap valt is dat al top.

2 likes

Ja azaron hebben we bij onze muggenaantrekker ook gebruikt en lijkt beter te helpen inderdaad.

2 likes

Zie dat wij iets van kruidvat eigen merk hebben wat er op lijkt (hij kwam net gewoon met de hele doos met medicatie aanlopen haha “ja ik weet niet waar ik naar zoek hoor”, dus zo ff opzoeken of ze dat mag en anders is kruidvat hier op zondag gelukkig open want geloof niet dat die mega plakaten morgen weg zijn.

Edit: mag vanaf 3, top. Gaan we dat ff smeren nu en kan ze hopelijk slapen. En nog meer goede tips kom maar door, want ben in staat het mn man morgen allemaal in te laten slaan :joy:

3 likes

Ik heb weleens gelezen dat Luuf ook kan helpen! Sterkte, zo naar als ze helemaal onder zitten.

1 like

Sudocreme werkt ook tegen de jeuk trouwens! Ik gebruik zelf liever azaron, maar in noodgevallen ook een fijne.

1 like

Even tegengeluid wat betreft de Azaron, dat wordt tegenwoordig afgeraden:

Dit is een screenshot van het Farmacotherapeutisch kompas, niet een of andere mommyblog :wink:

Onze dochter heeft hetzelfde probleem met muggenbulten. Het worden echt enorme bulten waar ze veel last van heeft. Voorkomen heeft in jullie geval geen zin meer. Maar wat bij ons goed hielp was van die verkoelende mousse tegen de jeuk. Wij hadden die van Kruidvat.

Ondank wat de naam suggereert is het ook geschikt voor muggenbeten (zie ook de icoontjes onderaan).

2 likes

Had je nog lidocaine vaselinecrème voor jezelf gekregen? Dat kan je er ook op smeren!

Zie: lidocaïne op de huid bij kinderen | Apotheek.nl

Voor alle kids die van dino’s houden

@Suikerklontje toch?

7 likes

Super leuk!

Ik kom altijd met deze tip, ik krijg ook van die plakaten.
Deze pleisters erop en de jeuk verdwijnt meteen en de zwelling neemt ook af.

Moskinto anti jeuk pleisters.
Ik sla ze altijd groots in bij de DM, maar ze hebben ze in NL ook.

Ik laat ze altijd enkele dagen erop zitten.