Tips, ervaringen & aanraders #7

Ahh! Zo frustrerend he! Je ziet gewoon dat de losse onderdelen gewoon nog gemaakt worden. Je krijgt al die onderdelen ook gewoon in een eigen doos binnen. Dat maakt het nog het ergste. Echt zo’n gevalletje ‘computer says no’ :sweat_smile:.

Wij zijn twee keer met ons zoontje naar een appartement geweest. Beide met 1 aparte slaapkamer en dan stond het bedje gewoon achter ons bed. Toen hij een jaar was naar Lanzarote en afgelopen jaar toen hij 2 jaar was naar Mallorca. Bij beide huisjes hadden we dan een patio/terrasje zodat we buiten konden zitten als hij sliep. Dit jaar Mallorca was helemaal chill want we hadden uitzicht op het zwembadje, dus konden gewoon chillen op een ligstoel bij het zwembad als hij sliep, met babyfoon naast ons. Echt ideaal en bij een appartement kan ze soms ook nog even snel iets zelf bereiden in het keukentje!

2 likes

Ons kindje slaapt bij ons op de kamer idd, of we kamperen en slapen in dezelfde tent. Ik vind het helemaal niet vervelend, maar wij kunnen letterlijk een film met geluid aan kijken in dezelfde kamer en hij wordt er nooit wakker van, dus we hebben daar ook geluk mee

2 likes

Wat zijn volgens jullie de beste sokjes, die baby’s niet uitschoppen?

Ik stond er laatst ook bij te twijfelen. Onze dochter wordt in mei geboren.
Niet de enige reden voor twijfel… ik ben ook niet zo goed in zorgvuldig wassen, dus ik ben bang dat ik hem zal verpesten in de was.

Bambino van kruidvat!

6 likes

De sokjes van Kruidvat, voorheen Bambino. En deze houden het bij ons ook lang vol: baby sokken met bamboe - 5 paar geel - HEMA.

4 likes

Onze dochter is ook van mei én heeft een Engel jasje :smile:. Wel in maatje 62/68 en pas gaan dragen in het najaar. Hij zit nu nog steeds ruim, denk dat ze er het hele voorjaar nog wel mee kan doen (qua andere kleding 74 nu). Ik ben er heel blij mee! Bij ons is het trouwens nog niet nodig geweest om te wassen. Spuug etc. veeg je er zo af.

4 likes

Als je alleen een hotelkamer hebt, vind ik dit zelf niet fijn. Als kind dan slaapt/in slaap aan het vallen js kun je namelijk niet zoveel. Een appartement met 1 slaapkamer zou te overwegen zijn, omdat je dan in andere ruimte kan zitten als kinds slaapt, maar liever ook niet. Is ook wel kind afhankelijk, met de oudste hielden we elkaar vaak wakker op 1 kamer. De 2e kan wel prima bij ons slapen en de oudste nu ze ouder is ook. Wij doen het wel eens voor 1 nachtje, maar liever niet en gewoon de mogelijkheid tot eigen kamer.

2 likes

In principe niet vaak, maar als je een kindje hebt dat veel spuugt?

Wil je delen waar je heen geweest bent? Wij zijn ook op zoek.

1 like

Dat klinkt echt ideaal! Toevallig zijn man en ik aan het kijken naar Mallorca voor deze zomer. Onze zoon zal dan ruim 1,5 jaar zijn. Wil je misschien delen welke accommodatie dat was?

2 likes

Wij boeken altijd of met meerdere slaapkamers of dat je nog een aparte zitgedeelte hebt en die met deur kan afsluiten. Zo kan je dan toch nog even relaxed zitten in een aparte ruimte als je kind slaapt. 1 slaapkamer is voor ons echt geen optie en lijkt mij ook niet echt ontspannend om de hele tijd zo een kleine ruimte te hebben met een klein kind. Besef ook als je kind ziek zou worden je dan met zijn allen in 1 kamertje zit.

2 likes

dit is waarom wij geen hotels boeken maar een huisje, stacaravan, airbnb
dan kun je gewoon 's avonds in een woonkamer-iets zitten of bbqen bij het huisje zonder dat je Madeleine McCann vibes krijgt (met de babyfoon in een hotel eten beneden)
en een keuken is ook fijn om te hebben omdat je dan gauw wat avondeten kan maken om half 6, als alle eettentjes pas open gaan om 8u haha

en dit inderdaad: bij onze vorige vakantie kreeg ze ineens 40 graden koorts en wilde ze heel veel slapen, was blij dat we d’r gewoon lekker in d’r eigen kamer konden leggen

3 likes

Wij hadden afgelopen zomer een familiekamer geboekt (hotelkamer met 2 gedeeltes). Toch is het ons wel tegen gevallen, ondanks dat we een balkon hadden, waar we dachten te kunnen gaan zitten als ze sliep. We hebben een lichte slaper en het was een mega gehorige kamer, waar we ook door haar kamer moesten om op het balkon te kunnen zitten dus dat was niet handig. Het resort was ook te groot om nog naar een van de terrassen te gaan (voelden we ons niet fijn bij). We lagen in de avonden dus vaak stil op bed met een boek of een film te kijken met koptelefoon op. Komend jaar maar een stacaravan in Zuid-Frankrijk proberen :slight_smile:

1 like

Ik ga echt op op vakantie met peuter op een plek met minder dan 2 kamers en zonder keuken. Lijkt me de hel :stuck_out_tongue:

3 likes

Hou er dan wel ff rekening mee (als het je vooral om het gehorige gaat) dat stacaravans vaak dunne muurtjes hebben en dus ook mega gehorig zijn :wink:

1 like

@RosaB @Perzik Op Lanzarote zaten wij in Hyde Park Lane. Echt een leuk park met mooie huisjes en wat hier fijn was is dat er een ontbijtzaal is, net als bij een hotel. Elke dag echt een lekker lopend buffet met super veel keus en waar ze ook verse omeletjes en pannenkoeken voor je bakken. Was ook echt niet duur ik geloof iets van 5 eu pp. Het is wel echt een stukje lopen vanaf het strand (10 min denk ik) en ik vond dat ook niet echt een leuk strand. Je moest wat verder lopen voor wat leukere strandjes in dat stadje, en de echte hoofdstraat enzo was sowieso wel wat verder lopen. Maar wij vonden het op zich niet erg om even een wandelingetje te doen en hoeven ook niet per se tussen alle Engelsen in Puerto del Carmen te zitten haha. Zou wel aanraden om een auto te huren want Lanzarote heeft super veel mooie stranden.

Op Mallorca zaten wij in Appartamentos Vista Alegre Mallorca. Hier heb je ook wel echt een auto nodig, want het zit gewoon in een woonwijk. Auto kun je gratis parkeren gewoon in de wijk. Ik vond dit echt zo’n fijne locatie, heel erg rustig en mooie net gerenoveerde huisjes (niet mega groot). Wij hadden een huisje aan het zwembad en dat zou ik ook wel echt aanraden. Wij waren er eind aug/begin sept en er waren steeds maar een paar mensen aan het zwemmen. Als O. sliep konden wij hier dus lekker liggen. Het is op 2 min loopafstand van 2 prachtige baaitjes, je hoeft alleen maar een paadje naar beneden te lopen. Ik twijfelde eerst om hierheen te gaan, want er is dus verder geen ontbijt of iets waar je kunt eten op het parkje, maar wij haalden nu gewoon verse broodjes bij de supermarkt die echt een paar minuutjes lopen was en dat was prima. Er zat ook een lekkere pizzaria naast waar je pizza’s af kon halen of wij gingen 's avonds even met de auto ergens heen.

Dit jaar willen we met zoontje van bijna 3 in het naseizoen (hopelijk, als alles goed is met baby die in juni wordt geboren) graag naar een camping in Zuid-Frankrijk, Italie of Noord-Spanje. En dan in een kant-en-klaar tent of huisje of stacaravan. Iemand hir een goede tip voor? Iets dit bij zee/meertje vinden we wel leuk en een (simpel) zwembad op de camping.

4 likes

:cry: Ik had de illusie dat ik dan in ieder geval de slaapkamerdeur en de caravandeur dicht kan doen. En we hoeven niet door de slaapkamer om buiten te kunnen zitten. Maar ook dit gaan we meemaken!

1 like

Nouja het voordeel is idd wel dat je niet door een slaapkamer hoeft om naar een badkamer/woonkamer/buiten te gaan natuurlijk. Maar gehorig is het nog steeds met die dunne muurtjes, dus als het je puur daarom gaat zou ik zelf ergens een echt huisje/appartement boeken. En dan heb je qua gehorigheid natuurlijk nooit garanties, maar stacaravan zijn wel gewoon dunne muren. Maar als je daar al rekening mee houdt en dus niet denkt niks te horen van elkaar, gaat dat prima hoor :slight_smile:

1 like