Tips, ervaringen & aanraders #7

Thanks! We hebben ook niet de illusie dat je helemaal niks meer hoort en het gaat daarnaast ook heel erg om een stukje bewegingsvrijheid. Dus ik denk dat het wel goed komt

1 like

Ja ik vond onze vakanties met kind in air bnb huizen ook fijner dan in een hotel. Want ook al hadden we in het hotel een soort bungalow met zwembad, je mist toch een keuken. En dan moesten we iedere dag om 5 uur gaan eten met haar.

2 likes

Ik was ook heel blij met het Engel jasje en wilde na 6 maanden overgaan op een grotere maat. Maar onze baby had laatst ineens een knoop ervan in haar hand die losgelaten had, en nu wil mijn man (begrijpelijkerwijs) alleen maar jasjes met een rits.

1 like

Ja hier sabbelt ze ook weleens aan de bovenste knoop als we die niet vast zetten dus mijn man is daar ook bang voor dat die lossfhiet als ze 'm in dr mond heeft.

1 like

Hier ook! Echt doodeng vond ik het😳

1 like

Ik heb dus dit wollen jasje omdat ik engel zo duur vond:

Super tevreden mee! En met rits dus.

7 likes

Ik zou dat ook echt nooit doen, je wilt toch ook intiem zijn in bed en dat kan niet met een kind op de kamer :joy: Wij boeken standaard een familiekamer haha

3 likes

Oh die is ook mooi. Ik heb ook dit fijne wollen pak van Joha uit de sale (iets van 30 euro), maar die heeft ook knopen. Die van Bauer is een mooi alternatief denk ik.

1 like

Ik ben op zoek naar ervaringen/tips voor je kind laten poepen op de wc :sweat_smile:

Ons zoontje is ruim 3,5 en al ongeveer een half jaar zindelijk alleen met poepen krijgt hij dus nog een luier om (en 's nachts). Plassen lukte heel snel en is ook altijd supergoed gegaan. Hij heeft 1 keer per ongeluk een beetje gepoept op de wc en was daar toen van geschrokken. Ik ben er toen heel rustig mee omgegaan en maak er ook geen big deal van dat hij om een luier vraagt met poepen. Wel eens geprobeerd om hem met luier aan op de wc te zetten als hij moet poepen. Vond hij 1 keer wel grappig maar nu wil hij dat niet meer. Ik ben van plan om samen met hem een soort kalender te knutselen die we dan op het toilet hangen en waar hij stickers kan verzamelen als hij poept op de wc. Hebben we bij het plassen nooit gedaan maar misschien dat dit helpt. Hij kan dus heel goed aangeven dat hij moet poepen en het ook ophouden tot hij een luier om heeft dus lichamelijk gezien is hij er gewoon aan toe. Iemand nog goede tips?

1 like

Je zou in dit topic met de zoekfunctie naar tips kunnen zoeken. Volgens mij is wel eens genoemd om met luier op de wc en dan de volgende stap luier met een gat erin op de wc en dan luier af.

1 like

Hier zelfde probleem @Limoncello

En dit advies wil ze ook echt niet haha. Ook geprobeerd :grimacing:

Ik las hier al de vakantietips ivm verblijf en in Mallorca of Lanzarote. Wij zijn ook nog aan het rondkijken voor vakantie, dochtertje is dan 18 maanden. Vorig jaar zijn we naar een ruim vakantiehuis in frankrijk gedaan, dat was leuk maar vervelend dat we voor alles de auto moesten pakken. (afgelegen ligging)
Daarom dacht ik dit jaar meer richting een appartementje of chalet in een resort of vakantiepark. Graag met kinderbad/speeltuin, en bar en restaurant.
Locatie maakt niet zo veel uit, we dachten bijvoorbeeld aan Kroatiƫ, Sloveniƫ, Portugal, Spanje, (spaanse of griekse eilanden)
Moest er iemand nog tips hebben :wink: Ik had ook al in het reizentopic gepost maar weinig respons.

2 likes

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties hierop. Dat wordt dus sowieso een appartement huren. :joy: Zo geen zin om m’n avond al om 19:30 te moeten eindigen in stilte.

2 likes

Wat is een leuk klein cadeautje voor een kindje van 3, bijna 4? Ik weet verder niet wat het kindje leuk vindt of al heeft. Budget max 20-25 euro.

1 like

Nee ik weet echt niks… Het is het kindje van mijn neef, ik zie haar voor het eerst en wil graag iets geven. Juist omdat er zo veel mogelijk is vind ik het maar lastig.

2 likes

Een mooie vloerpuzzel, een basketbalnet van Janod voor in bad/douche, zo’n kijk-en-zoekboek met ā€˜zaklamp’

1 like

Wij zijn geweest naar cambrils park in spanje! Echt super leuke camping, en hele leuke animatie!

3 likes

Help me out! Ik heb laatst een boek gelezen in de bieb, maar vergeten hoe die heet maar het was zo’n leuk verhaal. Een prentenboek. Het ging over een plek/dorp/stad en daar kwam ineens iets ā€˜wonen’, maar ik weet niet meer wat een luchtballon ofzo, een windmolen, een… lantaarnpaal. En iedereen vond dat een beetje gek, wat moet dat hier blabla. En toen ging dat ding weg, vond iedereen toch jammer. En later kwamen er heel veel van die dingen terug en toen was iedereen weer blij. Herkent iemand hier iets van?

1 like

Ik kreeg net een mail met vanalles wat ik moet voor de crĆØche dus ben licht geĆÆrriteerd. Ze zit in een nieuwe groep en eerder hoefde het allemaal niet. Nu moet ik haar naam gaan vermelden in haar kleding en sjaal, handschoenen ed. Hoe doen jullie dat?
Ik heb wel van die labels maar die zijn meer voor op flessen en plakken niet in kleding.

Heb eigenlijk geen zin om dingen erin te gaan naaien of iets wat er niet meer uit kan omdat ik het of wil doorverkopen of ik het bij d’r aan zus wil doen en dan zit je daar weer mee…

2 likes

Ik heb een stempel met de achternaam.
Doorverkopen wordt lastiger maar doorschuiven naar 2e gaat prima. Bij mij gaan die naamstickers er toch af. Je hebt speciaal voor kleding stickers maar bleven ook niet plakken .
En doorverkopen lukt me ook niet echt/ niet altijd moeite waard.
Stempel probeer ik soms wel op een waslabel te doen die je er altijd uit kan knippen.
Maar na 2 kinderen vaak niet echt door verkoopbaar

Edit. Heb het eigenlijk alleen op de reservesetjes. Vaak zelfde dingen. Die ze aan hebben en onderpoepen/spugen gaan toch meteen in plastic zak mee terug.

1 like