Tips, ervaringen & aanraders #7

Van die stickeds, van mynametags hebben wij die. Plakken zowel op knuffels als binnenkant schoenen als jassen, sjaals, bekers en flessen (en blijven er met wassen gewoon op zitten). Ik probeer het bij sjaals en mutsen op het label te plakken, maar ze hebben nu bv een gebreide sjaal door oma en daar plaktie ook al paar weken prima in.

En kun je wel weer verwijderen.

Bij reservekleding hoeft het bij ons niet (jassen, tassen, handschoenen, schoenen etc wel), maar dan zou ik het ook op het waslabel plakken.

4 likes

Het zal wel normaal zijn dat de namen erin moeten. Maar die toon die ze gebruiken moeten ze eens aanpassen😅

Ja heb je wellicht ook wel gelijk in dat het na twee kinderen idd niet meer de moeite waard is om door te verkopen. Ik ga eens kijken voor zo’n stempel en stickers. Waslabel had ik niet aangedacht.

Thanks!

2 likes

‘Onze octopus’, volgens mij is dat precies het verhaal!

3 likes

Je baby raakt hier niet aan gewend of me verwend, sommige baby’s vinden dat gewoon fijn. Wil niet zeggen dat ze later niet meer in hun bedje willen slapen. Ze zijn nog zo mini en vinden de geborgenheid gewoon fijn.
Als je dat niet ziet zitten, dan in slaap wiegen en proberen over te leggen?

13 likes

Eens met Morange, je verwend ze er niet mee. Het is nog zo’n kleintje, die heeft jouw aanwezigheid nog nodig. Herken je zorgen hoor! Mijn kindje is nu net 15 weken en pas sinds 2 weken gaat het slapen overdag beter. In slaap wiegen en in z’n cosleeper lukt nu, terwijl dat ie eerder alleen in de draagzak wilde slapen. Maak je niet teveel zorgen, gaat goed komen!

Ik heb laatst ook veel opgezocht over het niet toepassen van slaap training. Voor mij sluit dat heel erg aan bij wat ik wil voor mijn kindje en gaf me ook geruststelling dat het heus wel goed komt. Wie weet kan jij je daar ook in vinden.

2 likes

Je kunt ze écht niet te veel verwennen. Mijn kind heeft de eerste vier maanden sowieso alleen contact naps gedaan en ook de eerste tijd 's nachts. Dus dat jouw kindje 's nachts wel in de cosleeper slaapt is al heel knap!

Inmiddels kan mijn kind niet eens meer bij ons slapen, en daar hebben we hem echt in gevolgd. Dus ik zou er niet al te bang voor zijn dat je kindje dit over drie jaar nog doet.

Maar het gaat er natuurlijk ook om wat je zelf fijn vindt. Als jij het liever anders ziet kun je best proberen hem steeds weg te leggen. Ik gaf me er op een gegeven moment aan over en nu mis ik het soms wel.

4 likes

Dat komt echt vanzelf wel goed. Nog zo klein en kwetsbaar, wat is er dan fijner dan lekker dicht bij je ouders zijn. Dat zijn ze ook 9 maanden gewend, dus dat ze daar behoefte aan hebben is niet gek. Maar ze komen vanzelf wel los van je.
En over verwennen. Los van dat ik niet vind dat je een baby kunt verwennen, als je ooit verwend mag worden, dan is het toch wel als baby?

6 likes

Ja dank dank dank! Dat is m. Een dier dus, ipv een ding haha.

2 likes

Ik ben een beetje bang dat als ie gewend is om alleen overdag te slapen in de draagzak, dat dat een probleem wordt als ie naar de opvang gaat. Lijkt me erg sneu als hij daar niet/weinig kan slapen omdat de leidsters daar logischerwijs niet de hele dag met een baby in de draagzak kunnen rondlopen. Zelf vind ik het geen probleem om ‘m overdag in de draagzak te hebben, gezellig juist :relaxed:

Ik moet ook zeggen dat ik soms wel onzeker word van mijn ouders die roepen dat ik m niet moet verwennen door ‘m de hele dag in de draagzak te doen, zeker omdat mijn moeder ook pm’er op een opvang is.

2 likes

Mijn baby sliep na maanden op mij/in mijn armen wel in bed voor ze naar de opvang ging met 4 maanden, maar ze slaapt daar nauwelijks, dus bed is geen garantie voor iets helaas.
Wie weet kan hij daar wel gewoon in bed. Ik heb iig geleerd om niet te ver vooruit te denken/piekeren want alles kan iedere dag weer ander zijn.

5 likes

Eens met wat hier allemaal gezegd wordt. Ik probeerde zo lang alles perfect volgens het boekje te doen, maar er is gewoon geen peil op te trekken. Voel me nog steeds s nachts vaak rot, omdat ze toch weer de halve nacht bij ons ligt en ik zo bang ben dat het nooit meer goed komt, maar de nacht daarna valt ze dan ineens helemaal zelf in slaapđŸ€·â€â™€ïž
Het had me zoveel stress gescheeld als ik haar vanaf het begin vol vertrouwen helemaal gevolgd had.

4 likes

Maak je Ăšcht niet te druk. Is een heel standaard antwoord, maar echt. Probeer er in mee te gaan en er geen strijd van te maken, dat scheelt je zoveel stress. Blijf het gewoon elke dag proberen. En gaat dat niet? Dan niet. Het kan ook altijd zomaar omslaan, dus dit zegt niks over de toekomst. Mijn dochtertje van nu 2,5 was altijd een hele goede slaper. Zodra zij in bed lag sliep ze. Nu moeten we bij haar blijven, en moet ze in ons bed liggen anders slaapt ze echt niet en gilt ze de boel bij elkaar. Iedereen zegt dat ik er niet aan toe moet geven en dat heb ik eerst ook geprobeerd. Maar het scheelt gewoon 2/3 uur strijd als ik er wel aan toe geef. En eerlijk is eerlijk, ik vind het wel gezellig. Het kan volgend jaar zomaar weer anders zijn.

9 likes

Volgens mij is dat echt een ding van ‘onze’ ouders generatie, dat bang zijn om je baby te verwennen. Ik hoor en lees dat zoveel, terwijl het nu toch wel bekend is dat dat helemaal niet zo is bij kleine baby’tjes.

7 likes

Is Bumba van zappelin? Is hier een favoriet en weet dat ie normaliter na Sesamstraat van 06.30 komt maar sinds deze week niet meer ? Of is het verplaatst naar een ander tijdstip?

Heb je de kinderwagen geprobeerd overdag in de woonkamer? Onze baby heeft de eerste paar maanden daarin geslapen op de opvang. Nu slaapt ie daar in bed. Niet heel lang maar dat is een ander verhaal.
En zoals de rest ook zegt, probeer je er niet te druk om te maken. Probeer het 1 dutje per dag in bed en als het niet lukt, dan help je hem. Het wordt vanzelf beter!

2 likes

Mijn baby wilde ook veel in de draagzak in het begin of gewoon in je armen slapen, in bed niet graag overdag, wel snachts. Maar kreeg last van mijn lichaam van uren dragen want ze was nogal zwaar, en kon ook niks doen de hele dag, dus na een tijdje heb ik de kinderwagen in de woonkamer gezet en haar daarin gewiegd tot ze sliep. En na een tijdje toch weer in haar bedje geprobeerd en dat ging gelukkig toen in wel beter, ik denk omdat ze het meer gewend was om liggend te slapen. Wel met baarmoeder of sshh-geluiden van spotify aan. Nu slaapt ze eigenlijk alleen nog maar in haar bed. Ze is niet verwend geraakt van het dragen.
Trouwens, in de periode dat ik haar veel moest dragen wilde ze wel in een bedje slapen bij mijn moeder, maar thuis niet. Dus wie weet slaapt jouw baby op de opvang wel gewoon hoor.

4 likes

Iemand tips wat betreft prentenboeken waarin je echt ‘meedoet’ zegmaar? Zoals, Ssst. De tijger slaapt? M’n dochter vindt het super leuk om die erbij te pakken, tijger aaien, blazen enz. Ben alleen zelf het boek wel wat na bijna elke avond :upside_down_face:

Ik vind de boekjes van Klein Konijn leuk (nog even achter mijn oortjes kriebelen, nog even mijn haartjes wassen).

6 likes

Ja een boek over een uil. “Dit is uil” :relaxed:

1 like

Mijn peuter is gek van dit boek: Een boek, Hervé Tullet | 9789002259371 | Boeken | bol.com
Moet je telkens duwen/blazen/klappen etc.

3 likes