Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik heb laatst bij de kringloop “pas op dit boek bijt” gekocht. Een krokodil zit in het boek en wil ontsnappen, Dan moet je het boek wiegen en schudden. Wel geinig. Vind het wel irritant dat ze de krokodil met u aanspreken :’)

4 likes

Ik vond dat ook spannend, uiteindelijk heeft mijn baby in het begin in een hangmatje geslapen daar en ging het in bedje snel goed.

Ik heb allebei mijn kinderen de eerste 3 maanden overdag alleen in de draagzak voor slaapjes gehad omdat elke andere manier echt niet werkte. Bij mijn eerste heb ik veel tijd en frustraties besteed aan toch telkens proberen in bed, bij de tweede helemaal losgelaten en pas in bed gelegd overdag na het ‘vierde trimester’ toen alles rustiger werd (kostte wel even tijd om te oefenen maar kwam helemaal goed). Allebei hebben ze uiteindelijk prima leren slapen in hun eigen bed! Dus zou me er echt niet druk om maken. Het gaat erom dat je baby slaapt en als ie goed slaapt in de draagzak, lekker doen!!

3 likes

Wat ik heb begrepen is dat je een baby tot zes maanden nog niet kunt slaaptrainen, en dat het gaat om dat ze maar slapen, ongeacht waar of hoe. De eerste maanden sliep onze baby ook vooral op mij of in de draagzak, ook niet in de wandelwagen. Dat is allemaal goed gekomen, net als bij de ervaringen hierboven. Inmiddels is ze 6 maanden en kan ze haar dutjes in haar eigen bedje doen, en kan ik haar zelfs wakker wegleggen en kan ze zelf in slaap vallen. Vertrouwen hebben dat het helemaal goed komt zodra ze iets groter wordt. En niet teveel aantrekken van je moeder hoor, je baby is nog zo klein, die kun je nog niet verwennen.

5 likes

@Fredje @Fishing @anon10755124 @Willy dank! Ga even online kijken, maar klinkt goed al!

wij wilde vorig jaar naar Kroatië, zijn op het laatste moment niet meer gegaan omdat het weer slecht was. We hadden een heel mooi familiehotel gevonden, met aparte slaapkamers en zelfs een babyfoon van het hotel! Het heette hotel Amarin en het ligt in Rovinj. Hele mooie omgeving ook.

2 likes

Ellie de olifant of het heet Ellie gaat in bad. Het is van dezelfde schrijfster als ssst de tijger slaapt.
En in mijn herinnering was mama kwijt ook wel een beetje met interactie.

2 likes

het nummer een telboek is ook interactief. je moet dingen tellen, of eigenlijk altijd 1 ding tellen maar dat is dan de instinker.

1 like

Ons baby van 6 maanden is ziek (lang leve de opvang) en sinds vandaag spuugt ze alles eruit. Ik had al contact met de huisarts gisteren en die zei pas weer contact opnemen met de hap als ze suf is… dat is ze niet, maar dat spugen baart me wel zorgen. Zou een fruithapje helpen? Of gewoon vaker aanleggen?

Ik zou vaker aanleggen. Of elke 5 minuten een lepeltje water geven. Een fruithapje lijkt me wat zwaar als ze melk al niet binnen kan houden. Mijn baby had dit 2 weken geleden ook en ik heb telkens kleine beetjes melk, water en water met appelsap aangeboden. Die laatste vooral met een lepeltje omdat ze absoluut geen fles wilde.

2 likes

Ja ‘Een boek voor kleine handjes’ is geniaal. Had jij ook de eerste keer dat je het las en op de eerate stip moest duwen dat je bijna verwachte dat er écht iets ging gebeuren? Ik wel :see_no_evil:

Oh @Howth vergeten te zeggen, maar sterkte! Ik vond het heel pittig, een spugende baby die ook niet wilde/kon drinken.
Zolang ze nog wel natte luiers heeft en goed alert is, gaat het waarschijnlijk wel goed.

Ik vond naast thuisarts deze ziekenhuisfolder ook heel fijn:

3 likes

Dank je wel. Ook @anon3219017 !

Ik vind het zo zielig, heb gewoon net met haar meegehuild.

Telt een kleine plasluier ook of moet het echt een volle zijn? Ze poept nu wel, maar is volgens mij diarree (al is dat lastig te zeggen met bv)

Wij hebben hier ook een baby van 4.5 maand die 2 dagen alles onder heeft gespuugd en nu aan de diarree zit… Op basis van deze folder lijkt het inderdaad buikgriep te zijn. Flesjes gaan er nog redelijk in, maar die diarree is echt dramatisch :weary: . Al is ze zelf iedere keer intens blij als wij ook weer onder zitten haha!

2 likes

Bij ons waren de luiers een paar dagen echt maar minimaal nat, maar iig niet droog. Volgens mij gaat het er vooral om dat ze plassen. Als je weinig drinkt, kun je niet veel plassen.
Diarree is wel een te verwachten gevolg ja. Heeft hier wel een dag of 5/7 geduurd voor de ontlasting weer zo goed als normaal was en een paar dagen echt diarree.

@Livre Jullie ook sterkte!

2 likes

Wij hebben “woezel en pip slaap lekker”. Niet zo een heel spannend boek zoals ik hier boven lees, maar is een vrij simpel kort boekje met lichtgevende vuurvliegjed. En aan het einde als woezel en pip gaan slapen moet je die uitblazen!

6 likes

Onze dochter heeft dit ook gehad. Poepen vond ze eng en deed ze eerst nog in haar luier. Heb toen op een gegeven moment gezegd dat als het pak luiers op was, ze ook op de wc of het potje moest gaan poepen. Ze was toen s nachts wel zindelijk dus dat was makkelijk. Ze accepteerde het ook gewoon toen de luiers op waren. Ze heeft toen lange tijd nog wel op het potje gepoept maar op den duur gezegd dat ze nu ook groot genoeg voor de wc was en sindsdien potje ook helemaal opgeruimd zodat het geen optie meer was.

2 likes

Over zindelijkheid gesproken. H. is nog niet zindelijk (net 3), maar ik twijfel dat, wanneer we het weer gaan proberen, of ik het potje moet pakken of meteen de wc. Want op school en opvang moet ie op de wc.

Wat hebben jullie gedaan en waarom?

• Potje
  • Wc

0 stemmers

1 like

Wc, dat vond ze interessant en ik vond het wel prima zonder zo’n potje steeds schoon te moeten maken.

1 like

Potje, met lange tijd steeds de iPad erbij. Was vooral gemak eigenlijk.

2 likes

Potje, simpelweg omdat ze nog te klein waren om zelf op de wc te klimmen. En het was toen zomer dus potje was ook makkelijk in de tuin om er snel bij te zijn.
Toen ze zindelijk waren hebben we wel zo’n trapje met brilverkleiner gekocht zodat ze er zelf op konden klimmen.

1 like