Tips, ervaringen & aanraders #7

Beide. Ze kan het allebei. Maar ze wil het allemaal PERSE ZELF DOEN. En daarom wil ze op het potje. Want de handeling van: krukje schuiven, er op klimmen etc zijn te veel voor dr :rofl:

1 like

Dochter weigerde het potje. Dus wc-verkleiner en een krukje gedaan. Vond het ook handig onderweg, ik had zo’n inklapbare wc verkleiner in mijn tas.

3 likes

Beide eigenlijk. Eerst wel potje maar toen zag ze andere kinderen op de wc dus was en is steeds afwisselend beide.
Poepen gaat ook steeds beter op de wc.
Met dank aan ‘speciale’ stickers die ze dan krijgt en heel mooi vind.

2 likes

Mijn kind (3 jaar) vindt douche en in bad gaan echt verschrikkelijk. Douche durft hij sowieso niet en in bad wil hij alleen als we beloven dat we zijn haar niet nat maken.
In het zwembad heeft hij er geen problemen mee om te douche.
Heeft iemand tips om toch zijn haren te laten wassen? Zonder al te veel drama

1 like

Manhattan toy rammelaar, kiekeboe boekjes, zwemluier wasbaar, verschoningskussenhoezen, anything overslag

2 likes

Ik vond gepersonaliseerde dingetjes altijd leuk: tetradoek, dekentje, speenkoord, boekje :blush:

1 like

Een rugzakje voor als ze straks naar de opvang gaat? Of iets van (siliconen) servies oid?

2 likes

Zelf de douchekop geven en dat hij controle heeft?

1 like

Onze zoon wordt over een maand 4 jaar en is al bijna anderhalf jaar overdag zindelijk, maar poept nog steeds in een luier.
Wij hebben echt werkelijk alles geprobeerd, voor het laatst 2 weken geleden zoals @jahoor noemde zeggen dat de luiers op waren. Toen heeft hij het alsnog opgehouden, totdat ie er zelfs van moest spugen.

Bij ons weet hij best dat hij op de wc of het potje mag en kan poepen, maar hij wil het gewoon ECHT NIET. Dus wij laten het nu maar weer zitten. Hij heeft al sinds hij 2.5 jaar oud was dat hij alleen poept bij ons (en dus niet op het kinderdagverblijf/bij oma’s/oppas oid) en hij krijgt van ons een luier voor het slapen gaan 's avonds, dan kab hij poepen en krijgt ie voor de nacht een schone luier en thats it

1 like

Naar het zwembad gaan. Haha nee sorry geen tip kon het niet laten.

2 likes

Lindex? Heeft veel unisex en vrolijke printjes!

2 likes

Next is ook wel kleurrijk vind ik

5 likes

Carter’s

2 likes

Little green radicals ook.

2 likes

Bedankt voor jullie tips, we hebben een tweedehands Mutsy Traveller op de kop getikt. Super blij mee!

1 like

Froy&dind, fresk, Sense organics, du pareil au même

1 like

meerijdplankje voor aan je kinderwagen
prentenboeken
Heb je een baby in hetzelfde seizoen als de eerste? Anders kan je mooi wat warmere/coolere kleren vragen in bepaalde maten. Of bv. slaapzak in een warmere/koudere variant.
luiertaart :crazy_face:
plastic slab/vreetjurk
servies

1 like

Wij hebben een klein flesje shampoo en conditioner meegenomen uit het disneyhotel waar wij sliep. Sinds we die hebben gaat het al een stuk beter met haren wassen. Hier vind ze het vooral vervelend dat het over haar gezicht loopt dus ik geef haar altijd een washandje voor dr ogen, laat haar achterover hangen en doe het met een maatbeker ipv de douchekop :joy:.
Dan kan ze het verdragen.
Maar die leuke flesjes schelen al een hoop! Want dan zeg ik “we doen toch even lightning mcqueen in je haar, kijk!” En dan zegt ze “ooooh, ja mama!!!”
Dus misschien samen kijken voor een leuk shampoo flesje? Die je kindje uit mag zoeken?

7 likes

Hele specifieke vraag:
Weet iemand welk merk slabbertjes verkoopt met drukknopen met zo’n waterdichte laag onder de stof? Ik heb echt een hekel aan klittenband dus dat wil ik absoluut niet. Maar de zoektocht wordt wel lastig zo.

Ik ben op zoek naar herkenning of tips. Ons zoontje is nu 16 maanden (14 mnd gecorrigeerd) en we kunnen hem al een aantal weken met geen mogelijkheid ‘s avonds wegleggen. We volgen precies hetzelfde ritueel als overdag (dat gaat zonder problemen), maar zodra we weggaan gaat hij rechtop in bed zitten en huilen. Als we de kamer inkomen wil hij het liefst gedragen of gewiegd worden, maar met 9-10 kg is dat bijna geen doen meer. Uiteindelijk kan ik hem wegleggen met mijn hand op zijn rug of buikje. Als ik die weghaal maakt hij gelijk weer aanstalten om te gaan zitten en huilen. Ik of mijn man zitten dus net zo lang bij hem totdat hij echt diep slaapt en we weg kunnen zonder dat hij het doorheeft, maar dit duurt soms wel een uur of langer. Gelukkig slaapt hij de nacht wel door, maar het breekt je wel op. Iemand die het herkent? Ik dacht zelf aan bang voor het donker of de nacht, maar met een klein lampje aan gaat het precies hetzelfde…