Ik heb een jasje van Liewood met drukknoopjes. Ze hebben ook waterdichte slabben, maar met touwtjes. Anders zo’n siliconen slab met een bakje van Mushie bijv.
Hier kindje van dezelfde leeftijd en wij zitten er ook altijd naast tot ze in slaap valt. Anders is het ook rechtop staan en keihard huilen.
Wij zijn nu net over op 1 dutje per dag, omdat het savonds ook heel lang duurde.
Wij hebben dit ook een lange tijd gehad. Nu is H. wel wat ouder, maar dit is wat wij hebben gedaan;
- bedtijd routine (omkleden, poetsen, verhaal, knuffeltijd, knuffel kiezen voor in bed, nachtlampje aan en muziekdoosje aan).
- bij hem zitten, hand op zijn buik (of zijn hand vasthouden) en dan heel rustig afbouwen. Eerst als je denkt dat ie bijna in slaap valt, de druk op zijn buik wat minder maken. En dit dan steeds meer afbouwen, dus eerder minder druk zetten, handje van buikje af voordat ie slaapt. Maar er nog bij zitten tot hij slaapt.
- als hij je hand niet meer nodig heeft omdat hij weet dat je er ben en niet weggaat als je hand weggaat, kun je afbouwen met weggaan. Wij deden dit door vooraf tegen hem te zeggen "mama/papa blijft 20 minuten bij jou, als de wekker(licht laat op en heel zacht slaapliedje gaat aan) gaat, gaat mama even tandenpoetsen/wc en dan komt mama weer bij jou kijken. En als hij dan gaat huilen als je weg gaat, kun je teruggaan en zeggen "mama gaat even naar de wc en komy daarna terug’. Dit ook doen en dan weer tot hij slaapt.
- als hij hierin vertrouwen heeft, dus dat jij sowieso terugkomt, kun je de terugkom tijd ietsje langer maken. Na een tijdje hoef je in principe niet terug te komen omdat hij weet dat je in de buurt ben.
- dan kun je de tijd inkorten dat je bij hem zit.
In de tijd dat we bij H. Zitten, zeg ik niks, ik kijk hem niet aan en probeer niet te veel te bewegen. Ik ben er, maar ik ga niet spelen met hem of praten.
Mijn partner wilt dat H. Stil is en probeert te slapen als hij erbij zit, hij zegt dus wel eens sst, of slaap maar. Dan slaapt hij meestal na 7 minuten.
Ik doe dit zelf niet. Meestal speelt of praat hij 5 minuten bij mij en wordt hij dan wat rustiger. En slaapt hij enkele minuten nadat ik bij hem wegga.
Wij zijn van 30 minuten tot hij diep slaapt naar nu 8 minuten wakker weggaan gegaan in een half jaar.
Het kost wat tijd, maar de avonden worden zo bij ons langzaam aan steeds fijner. Sorry voor de lange post, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ja, die hebben wij inderdaad ook. Maar we zoeken nu vooral eentje met 2 lagen. Waar eerst gewone stof zit en daarna een waterdichte laag.
Dit doen wij idd ook.
Bij ons duurt het dan alsnog bij de oudste (4jr) 1.5u, maar dat was rustig 3 tot 4 dus een hele verbetering
Onze jongste slaapt op deze manier ook meestal wel binnen 15min. Tenzij het kdv het weer eens een geweldig idee vond om mevr te laten slapen in de middag
Veel wat jij doet, doen wij ook al. Ik ga dan nog wel samen shampoo met hem uitzoeken, hopelijk werkt dat.
Dankjewel voor je uitgebreide post. Veel van alles doen wij ook al, minder druk met je hand en langzaam afhalen en gewoon aanwezig zijn. Je tip om te zeggen dat we weggaan en weer terugkomen is wel een goede. Soms denk ik dat hij nog niet goed begrijpt wat wij zeggen maar wie weet werkt het voor hem toch al wel ik hoop ook eens naar 8 minuten te gaan haha
En vooral ook afwisselen met elkaar, zodat je niet elke avond hetzelfde hebt, maar om de avond. Want elke avond alles op jou schouders is echt heel pittig.
Hoop dat ie het idd wel begrijpt, wij hebben deze tips van onze hulp, maar H. Is wel al wat ouder.
@Fishing jeetje, dat is pittig. Kun je goed afwisselen met partner?
Is het vooral de douchestraal die hij vervelend vindt? Je zou nog kunnen kijken of het helpt een washand over de douchekop te doen (even elastiekje erom zodat het blijft zitten). Het water komt er dan anders uit en het spettert niet zo alle kanten op. Voelt ook anders, voor sommige kinderen helpt het.
Ik heb laatst de silly biillyz slabs gehaald bij de prenatal. Drukknoppen inderdaad en onderkant is een waterafstotende stof en de bovenkant en soort zachte fleece. Tot nu toe erg tevreden over!
Ik dacht net ik doe vast een vroege test, ben nog niet overtijd. Maar nu zie ik een heel erg lichte 2e streep?

Ik zie ook een streepje! Hoeveel minuten moest je wachten? Ik zou morgenochtend nog een keer testen
Deze is wel positief, hij is ook roze. Vaak zijn indroogstreepjes grijzig. Binnen 5 minuten is snel genoeg. Ik keek vaak pas na 5 minuten. Voorzichtig gefeliciteerd!
Wij hadden die van sillybillyz bij de prenatal. Is ook met mouwtjes!
Action verkoopt deze! 3 in een pakje, denk 2 weken geleden daar gekocht.
Action!
@Ishq @Vlek @Roggebrood @anon22550354 bedankt voor de tips! Ik ga morgen gelijk eventjes naar de action toe om te kijken of ze ze nog hebben. Als ze ze daar niet hebben ga ik door naar de Prenatal om die te halen. Allebei is het precies wat ik zocht. Wat moet ik toch zonder het forum.
Hi, Ik ben op zoek naar tips in Utrecht! Ik ga deze week met mijn zus en dochtertje naar het Nijntje museum en wil daarna nog even lunchen. Hebben jullie een tip voor een kindvriendelijk restaurant in de buurt van het museum? Liefst met een speelhoek?
Josef! Of Joseph😅. Weet niet hoe je het schrijft maar dat is heerlijk met kids!
Jozef zit aan de Mariaplaats, @Madonna
Ik ben zelf een jaar geleden verhuisd uit Utrecht, weet niet precies hoe het nu is. Misschien hebben @Nefertiti, @Madelief of @anon50301661 nog tips?