Hij durft wel te douche in het zwembad, dus denk niet per se de douchestraal. Hij vindt water over zijn hoofd als ik zijn haren moet wassen eng. Ik heb dat met zo’n washandje weleens geprobeerd, maar dat is alweer een tijd geleden, misschien durft ie dat nu dan wel.
Hebben jullie nog handige tips om de reiswieg op te bergen? Ik heb de doos niet meer en hij is zo groot en log, zoek eigenlijk een bak waar hij in kan maar nog niets gevonden. De meeste opbergboxen zijn 80 cm en ik heb 90 cm nodig, en 50 cm breed.
Wij hebben hem plat gemaakt en hierin:
Ja, dat kan ook, maar het blijft een groot pakket wat ik graag netjes opberg want eeet niet of ik het nog nodig ga hebben.
@Peyton
Dat is een goed idee! Ik was allemaal op zoek naar iets van hard plastic.
Misschien kun je zo’n haarspoeler proberen? Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar het lijkt me wel handig.
Een klein gietertje met een smalle tuit gebruikte ik wel eens bij oppassen voor het uitspoelen, dan kan je de waterstraal goed richten.
Kinderen hebben echt geen smaak hè. Verse pannenkoeken van mij moet ie niet, maar de taaie pannenkoeken in het Nijntje Museum zijn fantastisch.
Ik was dit echt compleet vergeten, maar bij mijn reiswieg kan dat ook! Staat nu super in de weg, dus ben blij dat het sprake kwam
De action had ze nog wel maar het was een pakje van 2. Die van 3 gaan uit het assortiment en waren hier al op. Dus misschien een tip voor anderen.
Wij gebruiken dr. Browns flessen en omdat de baby zoveel spuugt heb ik nutrilon nutriton gekocht (overpriced johannesbroodpitmeel) om de fles wat dikker te maken. Maar met speen 1 en speen 2 heb ik een gefrustreerde baby, omdat ze geen melk uit de fles krijgt dan. Nu dacht ik slim te zijn en speen 4 te kopen, zodat ik zeker weet dat 'ie door zou lopen, maar dat is weer een beetje teveel van het goede: ze had in minder dan 5 minuten die fles leeg🤯
Kan iemand mij garanderen dat speen 3 precies de juiste balans gaat geven? Of kan iemand delen met welke fles+speen een dikkere fles aan een baby van 4 maanden geven wel goed ging?
De flessen van Avent liepen hier makkelijker door dan de dr. Browns. Ik weet zo alleen niet meer welke speen maat we toen gebruikten…
Zelf het gaatje van speen 2 wat groter maken kun je nog proberen eventueel.
Dat was de enige manier waarop het hier met pap lukte (die ze overigens net zo hard weer uitspuugde, maar dat terzijde ).
Ik zit momenteel op speen 3 en had laatst een dunne papfles gemaakt, maar dat kwam totaal niet door die speen. Nou weet ik niets van dat johannesbroodpitnmeel en hoe dik dat wordt. Maar speen 3 is wel echt meer als 1 en 2, niet met een gleuf zoals 4.
Kun je niet anders zelf het gaatje wat groter prikken?
Van dat pitmeel kunnen ze wel weer darmkrampjes krijgen toch? Daarom heb ik dat nooit aangedurfd. Mijn baby heeft ook zo ontzettend veel gespuugd, maar moet zeggen dat het nu met 9 maaanden haast voorbij is. Denk al wel minstens een maand, terwijl ze nog niet veel vast voedsel eet en nu echt heel veel op de buik ligt. Bedoel te zeggen dat het uiteindelijk wel beter wordt.
@Suikerklontje Ja die fles die ze ge-at heeft vanmiddag kwam er ook voor een groot deel weer uit in de uren daarna, maar dat kwam dan misschien doordat ze hem zo snel opdronk…
@Huismus Hoe maak je dat gaatje groter? Gewoon met een satéprikker in poeren? Krampjes wist ik trouwens niet, is wel iets om op te letten dus. Al heeft ze daar vooralsnog weinig last van gehad.
Afwachten is ook een optie en ze komt gewoon goed aan, maar vind het wel echt veel wat ze spuugt. Het zijn echt wel 5 flinke mondjes tot wel 2,5 uur nadat ze de fles heeft gehad.
Heb geen jbpm gebruikt maar wel rijstepap en 3 is alsnog klein. We hebben een dr brown’s Y speen. Is speciaal voor dikke vloeistoffen. Er staat op de verpakking dat het voor 9m+ is maar ik zou niet weten waarom.
Verder kan je een 123 speen kopen van difrax.
Geen idee, zelf nooit gedaan. @Suikerklontje wel zo te lezen.
Hier spuugde ze ook veel en ook uren na de fles nog. Heeft geloof ik ook met de maagklep te maken die nog niet volledig ontwikkeld is, dat is pas na een half jaar dacht ik.
Als ze nu nog niet veel krampjes heeft zou ik het zeker proberen hoor! Mijn baby had zulke erge krampen, daar durfde ik geen risico mee te nemen.
Past die difrax speen ook op dr brown flessen? Smalle hals?
Met een grote sateprikker beetje frotten en pielen idd. Eerst met de punt van een aardappelschilmesje geprobeerd maar die speen kon ik weggooien gelukkig zitten er van de spenen die wij gebruiken altijd 2 in een doosje haha.
Ja
Hetzelfde gedoe hier, al van alles getest! Op dit moment gebruik ik de 1-2-3 speen van difrax op de dr Brown fles. Uit 3 komt er dan wel genoeg maar ik heb snachts wel de zaklamp van mijn telefoon nodig om te kijken of ze 3 wel onder haar neusje heeft,