Tips, ervaringen & aanraders #7

De Y-speen van Dr. Brown’s is wat gevoeliger voor scheuren dus daar had ik bij dat je na een tijdje echt moest opletten of er niet weer teveel uitkwam en hij zich verslikte. Het blijft echt zo’n zoektocht met dikkere vloeistoffen :woman_shrugging:t3:

Gaf jij ook niet nog borstvoeding? Of vergis ik me nu met iemand anders? Onze lactatiedeskundige zei mij dat dikkere AR-voeding eigenlijk niet zo veel zin heeft als je toch afwisselt met gewone melk…
Ik vond het alleszins echt te veel gedoe, zeker omdat die AR-melk na een kwartier alleen maar meer indikte. Zo frustrerend. (De weinig keren dat we het gaven gaf onze baby trouwens net zo veel terug.)

3 likes

Hoeveel nutriton doe je in de fles?
Bij mijn baby was een klein half schepje al voldoende en dronk hij prima met de m speen van difrax.

2 likes

Wij gaan in de zomer naar Frankrijk op vakantie. Hoe zit het daar qua voorzieningen en eten en drinken voor een baby/dreumes? Hier zijn vast wel moeders die vaker in Frankrijk zijn geweest haha.

Ik ben vorig jaar met een baby van 4 maanden een paar weken in Frankrijk geweest en dat was echt prima :blush:Vooral die hypermaches hebben een grote baby afdeling met luiers, voeding etc. Mijn kind krijgt Nutrilon en gewoon daar gekocht (had wel een andere naam maar verpakking was verder hetzelfde). Onderweg was ik ook positief verrast dat wegrestaurants een hele fancy verschoonruimte hadden met zelfs verwarming boven het verschoonkussen!

Weet iemand toevallig of er binnenkort kortingen zijn op Stokke accessoires? Ik wil graag een babyset en een playtray kopen. Ik zag op marktplaats wel wat, maar kan er dan niet altijd achter of het de goeie versie is.

1 like

Luiers en billendoekjes zijn wel erg duur en niet in de aanbieding, dus zorg dat je die genoeg bij je hebt.

4 likes

Ik heb hier fouten op gemaakt. Maar je kan zien of het bij elkaar past door foto’s vh stokke logo te vragen. Dienblad past alleen op de babyset als het hetzelfde logo heeft.

@propje @Fredje jullie hadden beide gepost over op vakantie gaan naar Normandië.
Wij willen misschien daarheen met onze baby van dan ruim 14 maanden.
Als je vooral voor de oorlogdingen wilt. Is het dan te doen vanaf 1 camping? Ik heb echt een hekel aan wisselen van camping.
En sowieso zijn campingtips welkom.
Oh en is er in die dorpjes te lopen met een buggy?

1 like

Wij zijn er afgelopen zomer ook geweest. Ik vond veel van die oorlogsdingen niet echt op buggys ingericht helaas!

1 like

Dat had ik inderdaad uitgevonden! Maar ik krijg niet altijd reactie van de verkopers. En vind het zo wat een gedoe worden. Maar anders moet ik maar wat meer doorzetten :yum:

2 likes

Hm ja ik zou er mee stoppen en het nieuw kopen. Maar ik heb er dan ook te veel tijd aan besteed en uiteindelijk werkte het niet.

@Maanzaad hoe hebben jullie dat toen gedaan met de jongste? In de drager?

2 likes

Ja soms, wij hebben zo’n rugdrager met frame. Je mag die tegen die tijd wel lenen als je wil? Maar ze was ook al best zwaar. Soms wachtte ik ook gewoon even op een andere plek tot mijn man klaar was. Even afwisselen.

2 likes

Hoe bedoel je? Jij hebt toen wel tweedehands gekocht maar het paste toch niet?

Ja is echt prima! Veel aanbod ook van potjes etc, waarvan wel maar weinig vega.

Jup, had toen dienblad tweedehands gekocht en daarna babyset nieuw om te kijken of het paste en die zou ik dan terugbrengen. Dat deed het, maar ik wist niet van die logo’s dus had het verkeerde babyset gekocht.
Uiteindelijk dus die nieuwe gehouden, en die andere ligt hier ook nog en die houten ook. Heb dus 3 babysets liggen.

Heb je de 123 speen op een Dr Browns flesje?
Ik heb ook een tijdje de 123 speen gebruikt, maar had toen op de witte Dr Browns ring met watervaste stift stipjes gezet (1, 2 en 3 stipjes) zodat ik goed kon zien op welke stand hij stond. Moet je alleen het speentje zelf netjes in die witte ring doen.

@JeMoeder het verschilt nogal welk type melk je hebt en hoeveel Nutriton je gebruikt, dus lastig om een tip te geven qua speen. Maar ik heb zelf deze zoektocht ook gehad (met Pepti en Nutriton), en dit lijstje hielp me wel met het vinden van de juiste speen. Maar het blijft ook een beetje kopen (helaas) en testen :woman_shrugging:t3:

Van klein naar groot (passen allemaal op de dr Browns fles)

Dr Browns P
Dr Browns 1
Difrax S
Dr Browns 2
Difrax M (lijkt wel heel erg op DB 2 in mijn ervaring)
Dr Browns 3
Difrax L
Dr Browns 4

Difrax 123 =
1 zit tussen S en M in
2 zit tussen M en L in
3 zit tussen L en XL in

En dan heb je ook nog de Dr Browns Y speen, ik weet niet precies waar die in zit qua verhouding, maar die is volgens mij wel speciaal voor dikke voeding.

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik denk ik Dr Browns 3 of/en Difrax L proberen.

Tot zover mijn spreekbeurt :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Je kunt ook gewoon meer nutriton toevoegen ipv moeilijk doen met 1000 verschillende spenen kopen

3 likes

Dat kan idd ook :sweat_smile:

Alleen kreeg mijn baby buikpijn van teveel Nutriton, dus het was een precisieklusje om de juiste hoeveelheid te hebben die geen buikpijn gaf maar wel het spugen verminderde. En daar moest dan precies de juiste speen bij :crazy_face:

Pff, zo stom dat ze dat hebben veranderd eigenlijk. Ik ga nog even rondkijken of iemand toevallig de babyset + tray in zwart verkoopt (toevallig iemand van hier?). En anders bestel ik toch ook maar nieuw, denk ik.

1 like