Oke, dan ga ik Prenatal in ieder geval in de gaten houden. Thanks!
Hoe doen of deden jullie het met jonge kinderen en buiten spelen? Ik heb een dochter van net 1 jaar en ik zou wel vaker met haar naar buiten willen op mijn vrije dagen. We gaan wel vaak een blokje om met de de kinderwagen maar het lijkt me ook wel leuk (en gezond) wanneer ze zelf wat in de tuin kan spelen en bewegen. Ze loopt nog niet zelfstandig, wel achter een loopkar. Als iemand tips heeft voor activiteiten, speelgoed of anderzijds: ik hoor ze graag
Niet? Sorry haha ik vind dat met die leeftijd en deze kou echt niet te doen. Idd in de kinderwagen een rondje, maar verder niet. Als ze kan lopen en het is lekkerder weer dan ga ik wel met dr naar buiten.
Ik ging wel vaak een klein blokje om lopen aan de hand. Dat vond ze al fantastisch, beetje in tuinen kijken en zo. Op haar loopfiets vond ze dit ook leuk. Of gooien met een bal of naar een speeltuintje met glijbaan en schommel. En in de zomer vermaakte ze zich al snel met de zandbak, maar daar zit je met dit weer natuurlijk niet op te wachten.
Ik heb een zwarte tripp trapp en een witte baby set erop omdat ik die gratis heb gekregen. Boeieeee
Goed aankleden en lekker gaan. Naar speeltuintjes in de buurt, kinderboerderij, etc.
Op die leeftijd liep mijn dochter ook nog niet, maar we gingen wel eke dag naar buiten (ik was toen ook fulltime thuis, dus het was voor mezelf ook wel zo prettig om even buiten te zijn). Ik had altijd van die pakken voor haar, lekker warm en droog, dan kon ze ook gewoon kruipen in de speeltuin. Meestal ging ze van de glijbaan en in de zandbak. Als ze van die babyschommels hebben is dat ook leuk.
In de kinderwagen had ik toen altijd wat zandbakspeelgoed, een bal en bellenblaas (grote hit bij de meeste kinderen). Dan hadden we altijd wat te doen in de speeltuin
Leuke tips, dankjewel! Ik vind in principe ook dat er nagenoeg elke dag wel een geschikt moment is om even naar buiten te gaan. Ik zal eens beter kijken wat er in de buurt aan speeltuintjes is. We hebben sowieso een grote (betaalde) speeltuin in de buurt waar ik op de fiets wel makkelijk even naartoe kan, als die in het voorjaar weer open gaat is dat ook een leuke activiteit. En ik ga eens op zoek naar wat schepjes enzo, goede tip om dat standaard in de kinderwagen mee te hebben!
Wij deden toen sowieso altijd met kinderwagen en soms met de smoby. Rondje wandelen, bij leuke speeltuinen op de babyschommel, glijbaan, kinderboerderij en dan dieren laten aaien. Bij ons heb je ook van die natuurparkjes en dan liet ik hem gewoon op de grond kruipen met een ielm pakje aan zo kon hij dan ook beetje over boomstammen heen en door de bladeren spelen.
Verder ging ik ook weleens een rondje met hem fietsen.
Deze dingen doen we nu (14 maanden) nog steeds wel haha alleen nu dan ook met de loopfiets naar buiten. Inmiddels kan mijn zoontje wel lopen en gaat hij dan met laarsjes aan naar de speelplekken.
Ja hij krijgt er dus best vieze handjes en een vies gezicht van maar hij heeft super veel plezier dus ja ik laat het maar toe.
Wij gaan elke dag wel even naar buiten behalve als het echt stortregent. Op de loopfiets of aan de hand naar een speeltuintje wandelen. En bij kouder weer gaat er een skipak over haar kleertjes.
Wat doen jullie als je baby/kind (tussen de 1 en 2) niet wil slapen of in zijn/haar bedje wil liggen savonds?
- Uit bed en mee naar beneden daarna nog een poging
- Mee nemen naar het grote bed en er langs gaan liggen tot slaap
- Iedere 5 minuten troosten en dan even laten huilen
- Even een boekje / spelen /liedje oid
- Laten huilen tot hij/zij zelf rustig wordt/gaat slapen
- Ernaast blijven zitten en zachtjes tegen praten
- Anders, namelijk
0 stemmers
‘All of the above’ haha. Scheelt ook sterk per leeftijd. En wat voldoende is. Soms is even knuffelen voldoende, maar nu zijn we soms uren bezig en dan komt alles aan bod. Alleen naar beneden gaan doen we alleen in de avond, want alles na 12 uur lijkt een teken dat we aan de dag beginnen.
Alleen het laten huilen niet, dan gaan we elke vijf minuten terug.
Nu al heeel benieuwd wat er nog voor andere opties zijn. Hoor het graag haha wie weet heb ik er wat aan. Of ik ben gewoon wat vergeten…
Edit: had er beter multiple choice van kunnen maken denk ik
Als onze dochter (net 1) niet kan slapen, dan heeft ze het al geprobeerd en dat betekent dat we haar troosten als ze echt verdriet heeft en verder een beetje laten kletsen/jengelen. Lukt dat niet wil ik nog wel eens proberen haar te foppen door lekker even wat langer te kroelen en dan het slaapritueel over te doen.
Als dat niet werkt dan gaat ze mee naar beneden en dan na een uurtje ofzo proberen we het opnieuw.
Dan moet ik er wel bij zeggen dat ze echt een goede slaper is en dat ze ook goed zelf (weer) in kan slapen als ze tussendoor wakker wordt. Daar hebben we gewoon geluk mee gehad
We nemen haar bij ons in bed of één van ons gaat erbij liggen in haar vloerbed (16 maanden).
Onze kinderen hadden rond die tijd al een eenpersoons-vloerbed, dus we gingen bij hen in bed liggen!
Wij laten hem altijd even huilen, als hij na 10/15 min nog steeds huilt dan troosten we hem. Halen we hem wel uit bed en lopen we boven wat rond en leggen hem daarna erin. Soms liedje juf roos of boekje lezen. Als dat niet lukt (hij gaat daarna weer huilen dan doen we weer hetzelfde) laten hem altijd wel even huilen want hebben heel vaak dat hij na 5 of 10 minuten gewoon in slaap valt.
Als we dit echt 3 keer ofzo moeten herhalen dan brengen we hem gewoon naar beneden laten we hem nog even spelen en gaat hij een half uur later weer naar bed. Vaak is hij dan niet moe genoeg ofzo.
In ons bed laten slapen of bij hem gaan liggen dat doen wij eigenlijk nooit.
Fantastisch! Heb er niet zoveel over te zeggen maar zou het iedereen aanraden. Hebben het nu ruim 3 jaar en heb serieus geen idee hoe ik zonder zou moeten haha (lekker overdreven)
Edit: je kan om het te proberen natuurlijk gewoon een matras op de grond leggen, dan weet je hoe het voor jullie werkt!
Wij zijn altijd maar wat aan het proberen, de laatste paar dagen is ze telkens zo overstuuur als ze savonds naar bed gaat, ze is stil in onze armen en overdag slaapt ze ook gewoon meteen. Dus dan is het vaak maar proberen naast ons te leggen, of even naar beneden. Maar vaak kan ik haar dan pas terug leggen als ze echt slaapt. Want ze is gewoon hysterisch zodra we in de buurt van haar bedje komen. (ook als we in de buurt blijven)
We dachten even laten huilen zodat ze merkt dat ze zelf kalm kan worden in bed, maar krijst soms zo hard dat we haar dan toch maar halen. Soms de hele avond mee bezig om en om, njaaa deze fase hopelijk ook snel weer voorbij.
@Sproetjes Wil ik ook wel meer over weten! Ik denk dat die van ons dan de hele kamer door wil, en overal op klimt of gewoon de hele tijd gaat spelen.