Thanks! En zonder lattenbodem dus? Haha .
Ja het kan zijn dat je kindje soms uit bed gaat, dus wel zorgen dat de kamer veilig is. Ik vind het juist een voordeel dat ze dan even zelf iets doet ipv huilen in bed omdat ze niet wil slapen. En mijn ervaring is dat ze vanzelf weer in bed gaan en gaan slapen. In het begin misschien wel even wennen, maar wij zijn er jong mee begonnen dus nooit problemen gehad.
Bevalt heel goed! We hebben een bed van 120x200 dus kunnen er vrij comfortabel naast slapen. Soms als ze 's avonds lastig in slaap komt is het ook voldoende om er gewoon bij te zitten. Dan speelt ze nog een beetje in haar kamer en gaat ze zelf richting bed zodra ze moe is.
Samenvatting van het ouderschap
Ja om te proberen kan dat best. Wij hebben nu wel echt bedden met lattenbodem, dat is beter voor de ventilatie van het matras en je rug haha… maar vloerbedden zijn vaak best duur dus als je nog niet weet of het wat voor je is kun je het op die manier laagdrempelig proberen.
Wat een tof behang (denk ik?) ook!
Als ze niet zelf in slaap valt ga ik er een paar keer heen om haar weer neer te leggen. Maar zou haar nooit meer naar beneden nemen, lijkt me te verwarrend. En als ze s’nachts wakker word geef ik haar een flesje. Dan is ze soms zo hysterisch dat je echt geen contact met haar krijgt, en met een fles meteen stil.
Bij ons werkte dat wel voor een reset. Deden we wel tv uit enzo. Lag ze even bij ons op de bank. Maar idd wij deden ook maar wat
Voor de mensen met een vloerbed: wat zijn jullie overwegingen geweest om er een te nemen en wat zijn de uiteindelijke voordelen/nadelen ervan?
Mijn dochter heeft dat blijkbaar, maar tot vijf minuten geleden wist ik niet van de term vloerbed en heb ik er dus ook niet zo bewust voor gekozen.
Het leek me handig en veilig, dicht bij de grond. Leek me een makkelijke overstap na het ledikant.
In werkelijkheid wordt het kind eind deze maand drie en ligt ze nog steeds het liefst in haar ‘kleine bed’.
En stoftechnisch gezien vind ik het niks, de stofzuiger kan er natuurlijk niet onder, maar stofdeeltjes heus wel, dus het is een stoffige bende en je moet steeds het hele bed aan kant schuiven als je wilt stofzuigen.
Wie heeft er een buggy met drie wielen en hoe bevalt dat?
Ik zit naar de quinny zapp te kijken. Die is tweedehands goed te krijgen en in te klappen en past dan in m’n fietstas. Maar weegt wel 6,5 kg. Dat lijkt me best zwaar voor een buggy?
Maar ook als je een andere met drie wielen hebt. Hoe bevalt het, en waarom heb je voor drie wielen gekozen?
Ik ben ook wel benieuwd naar die vloerbedden. Wij hebben nu een ledikant (ze is 7 maanden), maar zou ik die bodem ook op de laagste stand kunnen zetten en dan de zijkant er uit laten als ze iets ouder is? Dit kan namelijk wel bij ons ledikant (maar is eigenlijk geadviseerd voor oudere kindjes). Of is dat niet het juiste vloerbed idee?
Wij hebben een soort vloerbed maar wel met lattenbodem.
Deze, maar dan in t wit en peuter bed formaat. Bij ons we vooral omdat het ons chill leek dat ze er niet zo uitrollen… of vervelend er uit klimmen - want beide kruipen vaak bij ons ‘s nachts en dan komen ze dus half slaap dronken uit bed.
Onze peuter en kleuter slapen sinds kort samen
We liggen er tussen op dat kleed, en zo vallen ze in slaap hihi
Ik heb een kinderwagen met 3 wielen, is dat ook relevant?
Wij vinden het heel fijn, want door dat ene voorwiel is hij heel wendbaar. Kan er echt lekkere scherpe en vloeiende bochtjes mee maken
Voor ons voelde het veel flexibeler en vloeiender (?). Ben er iig heel blij mee en zou niet anders willen. Voelt wat sportiever denk ik. Heel makkelijk ook met stoepen op en af gaan, wagen omhoog doen aan de voorkant is niet nodig.
Wij hebben de chicco activ 3, en dan de 3 in 1, maar die zijn er ook alleen als wandelwagen of buggy geloof ik.
Ik heb de quinny zapp eens geleend voor een vakantie en wij vonden hem vreselijk. Wij zijn lang en dan loop je als een soort Quasimodo achter die buggy. Dochter wilde er ook niet in want hij zat niet lekker. Ze was toen al wel ruim 2 dus al groter.
Met 11m overgegaan van ledikant naar vloerbed. Onze argumenten om het te proberen:
• ledikant: wakker wegleggen was drama, op de arm houden en slapend wegleggen ging 50% van de tijd goed en 50% van de tijd schrok ze alsnog wakker. Dan werd ze boos, ging ze staan in bed, liet zich uit boosheid achterover vallen, boink, nog groter drama, and so on. Bedritueel duurde standaard >60min
• vloerbed: we kunnen naast haar liggen tot ze slaapt en dan zelf weggaan, zo nodig kan er iemand ‘s nachts bij haar gaan liggen zodat de ander goed kan doorslapen in ons eigen bed, mocht het niet werken dan hebben we een logeerbed en/of alvast een bed voor over een paar jaar
Conclusie na ruim een maand: werkt fantastisch. Kind slaapt beter, wij zijn uitgeruster, bedritueel is relaxter. Ik vind het echt een aanrader.
Ze gaat er vanaf het eerste moment zelfstandig in en uit (achterwaarts van bed/bank/schoot glijden hadden we al geoefend) maar rond bedtijd of ‘s nachts gaat ze er eigenlijk nooit uit. Behalve als we haar naar bed brengen terwijl ze niet moe genoeg is. Dan kan ze nog even spelen. We hebben een traphekje in de deuropening van haar slaapkamer gemonteerd en beveiliging op de lades van de commode. Luieremmer staat in de badkamer en verder ligt er wat speelgoed en boekjes waar ze mee kan spelen.
Nadelen: geen?
Het komt niet heel vaak voor, maar ik haal haar dan uit bed en ga lekker met haar op schoot op de schommelstoel zitten. Beetje wiegen, knuffelen. Ik zeg ook niks, houd het licht uit. 9/10 keer wordt ze dan wel rustig en ontspand dan in mn armen. Soms valt ze snel in slaap en leg ik haar terug, soms leg ik haar nadat ze echt lekker rustig is terug. Dan komen er nog wel eens wat tranen, maar dat is nooit langer dan een minuut. Gelukkig zijn we gezegend met een goede slaper. Duimen dat het zusje ook zo zal zijn.
Echt best veel die zo’n vloerbed hebben! Had ik niet verwacht. Bedankt voor de reacties.
Maar dit is allemaal toch niet specifiek voor zo’n vloerbed? Had toch ook met een gewoon bed gekund? Met evt een hekje, zodat je kind er niet uitvalt.
Ik snap de hype weer eens niet, denk ik (niet specifiek tegen jou).
Ja het er naast liggen doen wij dus er tussen, als het bed hoger was geweest had ik niet kunnen knuffelen vanaf de grond zegmaar haha.
En met 11m klimmen en rollen ze nog heel veel. En bedhekje wordt dan juist afgeraden omdat als ze daar overheen proberen te klimmen ze juist van een nog grotere hoogte vallen. Dus dan moet je weer een hekje nemen zo groot als ledikant maar … Dan heb je weer een ledikant lol.
Wij zijn wel overgegaan met 2.5jr ofzo, dus dan is dat anders. Maar dit hierboven zou bij 11mnd dan gelden
@Printemps ja ze hebben het zelf bedacht! En na een week of 7 die ledikant telkens daar heen te verslepen vroegen we: willen jullie dan echt samen 1 kamer.
Ja.
Oké maar dan is het niet meer alleen jouw kamer hè T?
Nee, dat wil ik ook niet.
Oké