Tips, ervaringen & aanraders #7

Zoiets hebben wij ook, maar dan een vrij kleine uitvoering (want kleine kamer), in 70 x 140. En dan met een tent erover heen, heel knus. Ze slaapt er heel goed in. Helaas niet zo groot dat wij er bij kunnen liggen, ik zit meestal even op het kleed voor haar bed. Deze foto heb ik van internet geplukt, maar zoiets:

4 likes

Denk voornamelijk het val gevaar verkleinen? Zo ken ik vloerbedden iig vanuit de zorg.

1 like

Ja zo lief is dat. Mijn oudste twee slapen ook samen, deze week was mijn oudste al heel moe en wilde naar bed, maar na het verhaaltje voorlezen moest hij zachtjes huilen. Ik vroeg wat er was en toen zei hij ik kan toch niet zonder mijn zusje gaan slapen :pleading_face:

7 likes

Vind die vloerbedden er wel echt leuk uitzien, maar qua stofzuigen lijkt het me helemaal niks. Bovendien ben ik ook niet van plan om er naast te gaan liggen op de grond. Dus ik ga het weer uit mn hoofd zetten hahaa. Zo leuk hoe dat werkt hier op het forum. Je denkt dan gelijk dat je het wil.

6 likes

Nooit bewust voor gekozen want we hebben zelf een bed gemaakt (huisjesbed) maar toen we m eenmaal hadden was het echt zo fijn! Heerlijk om er even naast te kruipen, om op voor te lezen etc. Ik kan geen nadelen bedenken. Ze heeft 'm van 2 tot 7 jaar gehad, toen was ze er uit gegroeid en wilde ze heel graag een hoogslaper. En daar mis ik het er bij kruipen wel :slight_smile:

1 like

Die vloerbedden lijk mij ook super leuk ( ja ik word heel gemakkelijk geïnfluenced). Dus ik stelde het gisteren voor aan mijn partner voor onze jongste. Maar die gaf direct de opmerking; is dat niet zeer koud?
Dus mijn vraag is dat niet zeer koud?
Wij hebben wel een iets ouder huis dus de kamers kunnen koud zijn.

1 like

@Rockstar Het vloerbed van mijn dochter heeft wel gewoon een lattenbodem en een paar cm ruimte tussen de lattenbodem en de vloer. Het is niet kouder dan ons bed!

@Fredje met een gewoon bed en hekje is de hoogte van een eventuele val wel een stuk hoger dan bij een vloerbed. Als ze nu uit bed valt is het vergelijkbaar met van de wobbel kukelen en in basis vanuit een horizontale houding. Laatst rolde ze trouwens wel van bed bedenk ik me, overdag toen ze aan het spelen was. Ze lag even als een zeester naast het bed, lachte en is weer verdergegaan met waar ze mee bezig was :sweat_smile:. Als ze uit een ledikant zou klimmen is de kans groter dat ze headfirst van een grotere hoogte op de grond belanden.

2 likes

Ja dit en het lijkt me op lange termijn ook niet zo gezond om zo dicht bij de grond te slapen.
Je matras moet ook goed kunnen ventileren lijkt mij? Maar het ziet er wel heel gezellig en knus uit :smiling_face_with_three_hearts:

Die van ons heeft wel gewoon een lattenbodem en lees dat van meerderen hier. Dus ventileert prima.

2 likes

Dat ja. Ons bed had ook een lattenbodem en ligt iets van de grond af dus dat ging prima. Matras had ook geen vieze plekken oid

1 like

Heeft iemand hier een maxi cosi pearl 360 autostoel?

Wij hadden hiervoor de maxi cosi pebble 360. Deze zat altijd mooi stevig vast.

Maar ik heb de pearl net geïnstalleerd, alles staat op groen dus het zou goed moeten zijn. Alleen ik vind de stoel zo wiebelig? Klopt dit? Ik kan hem best een stuk heen en weer bewegen als ik duw op de zijkanten.

Oh gelukkig! Ik zocht inspiratie op tiktok en zag toen veel mensen met vloerbedden die een matras reveal doen en die hebben allemaal van die vocht en schimmelplekken, dat leek me niet zo fijn :joy:

Wij wonen in een appartement waar het eigenlijk altijd 21 graden is, met houten vloeren die ook nooit koud aanvoelen. Dus bij ons niet. Maar ja, als je echt in een koud huis woont is dat misschien wel iets wat je mee moet nemen in je overwegingen. Ze liggen in zo’n bed niet direct met het matras op de grond, er zit gewoon een lattenbodem onder zoals hierboven ook gezegd wordt.

2 likes

Wij hadden van vrienden een gewone pearl + base gekregen en ik had hetzelfde. Zo wiebelig voor mijn gevoel. Heb er meerdere mensen naar laten kijken maar blijkbaar niets geks.

We hebben ook een Maxi Cosi Tobi die met de gordel vastgemaakt is en dat zit echt als een huis zo stevig.

1 like

Vond jij het wel prettig om de stoel te gebruiken?

Want dat heb ik dus nu totaal niet. Als ik de bocht om ga dan wiebelt/schudt die hele stoel. Dus het lijkt me voor de baby ook niet erg fijn.

1 like

Nee ik voelde me er ook niet helemaal fijn bij. Wij gebruiken nu de Tobi.

Maar misschien bij de babyzaak waar je hem hebt gekocht even laten meekijken of je 'mniet stabieler kan maken?

Wij hebben de baby vanochtend voor het eerst een mini hapje geprakte banaan gegeven en vanavond had ze een soort draadjes in haar ontlasting? Leken wel allemaal korte stukjes zwarte garen. Nu lees ik op internet dat dat dus door die banaan kan komen. Iemand dit ook wel eens ervaren?

Ja! Mijn oudste dochter had dat ook! Schrok er helemaal van toen! Maar vriendinnen vertelden toen inderdaad dat het normaal was :joy:

2 likes

Ja! Zag er heel raar uit idd. Ik ging toen lezen op fora en bleek wel iets bekends te zijn gelukkig. Maar zat ook even te kijken toen ik het zag hoor :wink:

4 likes

Wij gaan over een aantal weken naar Oostenrijk (wintersport) voor het eerst met dreumes. Het zal maar een paar graden zijn overdag, soms een zonnetje. Waar doe ik goed aan qua kleding onder een skipakje als hij buiten zal zijn/sleeën? Ik dacht zelf aan een romper lange mouw, thermolegging, een broekje en dan nog een warm (fleece?) vest of denk ik nu te overdreven?