Ik zou idd lekker veel laagjes doen, kan je altijd wat uittrekken als het teveel is. En wol, wollen rompers, wollen legging, etc.
Zo’n wollen bivakmutsje is ook fijn, sluit lekker af.
Afgelopen week 3 keer positief getest, 1x licht streepje, 2e donkerder en1x digitale test. Maar gistermiddag begon ik krampen te krijgen en licht bloedverlies, 2 dagen na NOD. Helaas lijkt het erop dat het toch niet is gelukt. Maar wat doe je in zo’n geval? Bel je alsnog een verloskundige of huisarts? Want ik begin me nu wel zorgen te maken over een eventuele nieuwe poging.
Dank je! Ik heb nog geen ervaring met wollen kleertjes voor hem, als ik een wollen romper en wollen broekje aandoe, doe je daar nog een laag overheen of is het zo voldoende?
Krampen en licht bloedverlies hoeft niks te betekenen. Je kunt het natuurlijk best even afwachten, een eerste echo zou je toch pas over 2-4 weken hebben. Maar een klein lichtpuntje dus, het kan prima helemaal goed zitten.
Voor geruststelling kan je altijd de verloskundige bellen, ook in die vroege fase.
Via de medela nieuwsbrief is een kortingscode gedeeld voor 3 maanden Sweat (https://www.sweat.com/) , een workout app van Kaylee Itsines. Hier zitten verschillende workout programma’s in, waaronder ook voor zwangerschap en postpartum. Dus misschien hebben anderen hier ook wat aan. De kortingscode is MedelaxSweat.
Wij zijn net terug van wintersport en hadden dezelfde opties mee. Uiteindelijk vaak gewoon z’n gewone kleren (romper,joggingbroekje,dikke trui) onder een skipakje. Ligt ook wel aan je kindje, onze zoon heeft het ook niet snel koud. Wij hadden thermolegging ook mee, maar uiteindelijk niet aan gedaan.
Ons kind (bijna 1,5) haaaaat in bad gaan, douchen, haar wassen etc. In bad blijft ze steeds staan, maar is het huilen zodra we met gieter of douchekop haar haar natmaken om te wassen. Douchen is huilen van begin tot eind… Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor? Speelgoed in bad, zelf meegaan in bad hebben we al geprobeerd. In het grote bad ipv babybadje helpt helaas ook niet. We nemen haar nu 1x per week mee in de douche of in bad maar we zien er allemaal enorm tegenop elke keer.
Hier ook gehad. En nog. Althans met haar wassen. In bad zitten prima. Maar geen nat hoofd.
Wij hebben nu een douche in bad gemaakt. De jongste mag dan in bad staan en we hebben dan de handdouche aan waar ze onder staat. Het komt dan tot haar rug en dit vindt ze prima.
Vervolgens wel haar wassen. = drama
Maar wij wassen maar 1x per week haren, dus valt te overzien.
Ik heb toen een tijdje alleen met een washandje gewassen en mijn zoontje af en toe met kleren aan in bad laten zitten. Na een week of twee geloof ik wilde hij wel weer eens met water in bad en het was daarna nooit meer een probleem
Oh dat is wel een goede, denk dat dat hier misschien ook een goeie is om gewoon wat meer aan de omgeving te wennen!
Wij hebben het gehad met onze dochter die nu bijna 2 is. Hier is de oplossing het stokke flex badje in het grote bad en die volladen met speelgoed. Haar haartjes wassen we met een bekertje water ipv een douche kop
Ik heb geprobeerd om een filmpje te uploaden al gif maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Als het me lukt dan laat ik het je zien.
Heeft iemand ervaring met het huren van een buggy voor een vliegvakantie? Is dat goed bevallen?
Niet met een buggy maar wel met een autostoel. Deze hadden we in NL gehuurd via reisbaby, ze verhuren ook buggy’s. Het ging heel goed en ze zijn heel vriendelijk! Je moest €50 borg betalen.
Daar zat ik inderdaad naar te kijken. Fijn dat het goed bevallen is. Het lijkt me zo’n uitkomst maar omdat ik er niemand over hoor twijfel ik. Maar we hebben maar voor een weekje een buggy nodig die in het vliegtuig kan dus daarvoor wil ik er zelf geen aanschaffen.
Welke zalf / crème gebruiken jullie het liefst bij luieruitslag?
Mijn baby heeft diarree en merk echt dat ze er daardoor last van heeft.
Zinkzalf van kruidvat, gebruiken we eigenlijk standaard. Zitten geen geurstoffen in die kunnen irriteren.
En als het echt erg rood is, dan gebruik ik barrière spray.
Dan kan de huid beter herstellen, omdat er dan een bescherm laagje op zit. Werkt hier echt heel goed om die cirkel van geïrriteerde huid te doorbreken.
Ik zoek zo’n ding, of in ieder geval iets met al die verschillende sluitingen enzo. Op Amazon is veel te vinden maar ik koop daar liever niet. Weet iemand waar ik dit kan kopen of waar ik op kan zoeken? Engelse namen zijn busy book, activity board, etc.
Ik weet niet hoe snel je hem wilt maar uiteindelijk komen ze allemaal via aliexpress. Daar kosten ze de helft. Ik heb hem zelf wel via amazon want moest mee op vakante. Montessori activity board was mijn zoekterm dacht ik.