Tips, ervaringen & aanraders #7

Die van mij hebben hun 3 wiel step nu bijna een jaar (ook met 3e verjaardag gekregen) en probeerden laatst een 2 wiel uitvoering bij vrienden maar dat was echt nog een grote brug te ver.
Ik heb met dit soort dingen altijd dat ik liever heb dat ze er meteen mee aan de slag kunnen dan dat het vanwege frustratie in een hoek belandt.

2 likes

Flessenrek: denk dat het eraan ligt of je borst en/of flesvoeding gaat geven. Althans nu met flesvoeding vnml heb ik zelf veel meer afwas en zou ik het wel handiger hebben gevonden. Gevalletje, zou kijken of je het tzt mist.

Pittenzak : heb ik vnml zelf gebruikt. Rugpijn in zwangerschap. Borst verwarmen bij (dreigende) borstontstekingen. Baby vond het niks, ikzelf was er wel blij mee.

Boxzak; heb ik, gebruik ik - maar alles wat ik erin stop blijft er vooral in en vergeet ik het bestaan van. Dus handig is zo’n grote zak niet vind ik, want ik kan het net zo goed in een doos ergens opbergen m. Mijn moeder heeft eentje van jolein met 3 vakken (beetje zon horeca schort idee??). Die is opzich wel handig om dingen op te bergen en weer te pakken (maar wel kleinere dingen).

Een flessenrek is voor de kolf spullen ook handig als je borstvoeding geeft. Vond dat echt wel een hele levensverbetering toen we dat ding hadden gekocht. Die Medela flesjes zijn hels om af te drogen.

5 likes

Een flessenrek zat bij de spullen die ik overnam van mijn zus. Had niet direct gedacht die te gaan gebruiken, maar sinds de kraamweek heeft ie een plek op het aanrecht. Ik gebruik hem ook voor mijn kolf spullen en al snel ook voor flesjes omdat je daar ook mee oefent ook al geef ik borstvoeding. Nu ze naar de opvang gaat en direct 4 gebruikte flessen terug krijg vind ik het ook ideaal.

Ik heb geen box zak, maar een bak naast de box staan voor speelgoed.

2 likes

Ik zette dat gewoon op z’n kop op een theedoek / hydrofiel, werd vanzelf wel droog. Neemt wel iets meer ruimte in op je aanrecht natuurlijk, als er steeds een doek ligt.

4 likes

Ik deed flesjes gewoon in de vaatwasser?? Of heb ik een notitie gemist dat het zwaar verboden is? :zipper_mouth_face:

4 likes

Nee hoor doe ik ook gewoon. Eens in de zoveel tijd even uitkoken, voor de rest gewoon vaatwasser.

5 likes

Ik ook hoor, maar vaak komt het daar nog half nat uit, en alle siliconen onderdelen van mijn kolf krijgen een heel vies vettig laagje in de vaatwasser, dus die doe ik nog met de hand. En dan hang ik alles op dat rekje en dan droogt het verder vanzelf, ik had het eerst ook niet, maar vond het wel echt een verbetering toen het ding er stond.

2 likes

Dan blijft het zo lang condenserig. Naja zo zie je maar voor iedereen anders wat fijn is.

1 like

Ik deed dat ook, maar die flessen vielen telkens om en ze droogden niet van binnen, omdat er natuurlijk geen lucht bij komt zo.
Vond het echt onzin, maar heb toen toch maar een flessenrek besteld en ben er echt blij mee.

1 like

Wij hebben die van Avent en die is echt prima. Ik gebruik hem nog steeds, maar nu voor de rietjesbekers.

5 likes

Heb ook degene die @Memento_mori noemt, prima ding! :+1:t2:

2 likes

Wij hebben zowel die piano als die trommels (die 4 langs elkaar met diertjes erop). Wordt met beiden nog steeds veel gespeeld (ze zijn nu 2 en 3,5). Die trommels zijn heel laag buj de grond dus ook al leuk als ze nog niet zittend spelen maar op de buik en reageren op weinig aanraking.

3 likes

Wij hebben die piano, hij kan nu (met bijna 6 maanden) over het voedingskussen op z’n buik liggen en dan kan hij zich er wel een tijdje mee vermaken. Maar mijn kind vindt op z’n rug liggen ontzettend saai, dus of het nou echt aan die piano ligt weet ik niet.

3 likes

Ja ik zou altijd voor Harry Potter stemmen, wat de pol ook is :rofl:
Maar koala is ook heel leuk als dat passender is hahaha

3 likes

Welke site? :smiley:

Ik ben op zoek naar een zwangerschapinvulboekje wat er niet uit ziet alsof het van de ā€˜live laugh love’ afdeling van de Xenos komt. Iemand een tip?

2 likes

Wij hebben de piano maar hij wordt niet veel gebruikt. Ze ramt er een paar keer op en na 30 sec gaat ze weer verder met iets anders.

Ik droog flesjes altijd door een hydrofiel over een (drogige) flessenborstel te doen en dan er even een rondje mee in de fles te draaien.

Vanaf hoelang na het introduceren van eten/oefenhapjes merkten jullie dat de melkvoedingen terugliepen qua hoeveelheid of aantal? Ik geeft borstvoeding en voed op verzoek. Baby eet sinds kort 2x per dag wat oefenhapjes en ik heb het idee dat de melk al wat terugloopt maar dat lijkt me zo gauw?

2 likes

Die van leukigheidjes vind ik mooi! Ze hebben er ook een kraamboek en eerste jaar boek van. Dan heb je eventueel een hele set :blush:

Het invulboek van Maan amsterdam vind ik ook mooi.