Tips, ervaringen & aanraders #7

Hier is bij ons zoontje van bijna 3 de magnatiles echt een grote hit. En ook ideaal om cadeau te vragen want is ook makkelijk uit te breiden.
(Stiekem vind ik het ook heel leuk om mee te helpen bouwen :laughing:)

Ook speelt hij heel graag met het magnetibook van Janod. Die is er in heel veel uitvoeringen.

Haba heeft ook leuke spellen per leeftijdscategorie.

Van ons krijgt hij het balansbord van Stapelstein. Hoop dat hij dat ook leuk vindt :smile:

1 like

Sorry dubbelpost!
Maar het lijkt er op deze foto op alsof deze niet helemaal goed afgesteld zat. Ons dysmature zoontje kon met een klein maatje 50 al echt een stuk beter in de free to grow.
Weet niet meer helemaal hoe het precies werkte maar je kon die bovenkant geloof ik wat korter maken/naar binnen vouwen met die bandjes die aan de voorkant zitten.
Hij kwam bij ons zoontje met 2 weken oud in ieder geval netjes tot de oren.

Ben zelf inderdaad ook groot voorstander van een draagconsult. Zo leer je wat ergonomisch het beste is voor je kindje én kun je inderdaad fijn proberen wat goed zit want dat verschilt echt per persoon :blush:

4 likes

Thanks voor alle draagzaktips. Ik hou de tula free to grow in de gaten. We gaan straks naar Prenatal om te proberen.

2 likes

Ik had ook een baby Björn en vond een draagzak achteraf helemaal niks voor mij. Ik heb die toen gedoneerd aan Oekraïne. Misschien dat jij dat nu kunt doen met Turkije of Syrië? Het is dan misschien niet de beste draagzak maar beter dan niks in deze situatie misschien

6 likes

Cijfers leren
Een soort smart game voor kleintjes

Ze krijgt ook nog een set hoepels en een verkleedjurk voor zover ik weet. Knutselspullen is ze ook blij mee, stickerboekje etc.

3 likes

afbeelding

Ik heb een set blockaroo gekocht en vind het echt leuk speelgoed. Zijn magnetische blokken en ze kunnen ook in bad

16 likes

Ik ken alleen de nugget door influencers

1 like

Haha oh ja, ik herinner me nu die poppen, vond die zo zwaar en onhandig. Ik was dat alweer helemaal vergeten maar een baby is inderdaad wat handzamer :smile:

2 likes

Ik ben nog opzoek naar een leuke rugtas voor als mijn dochter naar het kdv gaat. Iemand nog tips? Niet al te klein en het liefst iets origineels, waar niet elk kind meeloopt :stuck_out_tongue:

Laatst kwam deze vraag ook maar ik kan het niet terug vinden.

2 likes

Ik ging het toen testen met mijn eigen baby, maar ze hebben meestal ook testpoppen (wat inderdaad niet zo handig is als je zelf zwanger bent :smile:)

2 likes

Ik heb een superschattig rugzakje van Vaude gekregen. Niet dat we iets mee hoeven te nemen naar het KDV, maar love outdoorgear :smile:

7 likes

@Gatta Because we Carry heeft volgens mij af en toe van die inzamelacties, waarbij draagzakken heel erg gewenst zijn.
Offtopic

Samenvatting

Ik heb ooit een blauwe maandag bij zo’n facebookgroep voor babydragen gezeten maar weer snel vertrokken toen mensen daar werden aangesproken op het feit dat ze hun ‘slechte’ draagzak doneerden aan vluchtelingen. Dat ging om een inzamelactie voor families die uren moesten lopen met hun hele hebben en houden op de vlucht, en dan dus ook nog kleine kinderen moesten tillen. Elke draagzak lijkt me dan gewenst. En dan een beetje moeilijk gaan doen over of het wel ergonomisch is :roll_eyes:
In andere Europese landen zie je overigens vaak juist wel veel kinderen in Babybjörns en vooruit kijkend gedragen worden

4 likes

Waar moet ik op letten bij het kiezen voor een opvang? We hebben bij 3 verschillende een rondleiding gepland.

Gelukkig zitten we in de luxepositie dat m’n man een jaar sabbatical neemt en ik ondernemer ben dus we zitten niet met wachtlijsten en vaste dagen, hoef dus niet voor de eerste opvang met plek te gaan, maar wat is nou belangrijk? Ik heb echt geen flauw benul. Baby is rond de 5 maanden als hij begint bij de opvang.

1 like

Had een paar dagen geleden ook deze tip gedeeld, ik vind Sticky Lemon erg leuk! Leuke, vrolijke kleurtjes. Mijn zoontje heeft een blauw/groene:

4 likes

Ik heb gekeken of de manier van omgaan met kinderen overeen komt met mijn opvoedstijl. Ik vind het ook belangrijk dat m’n kind voldoende buiten komt, de opvang heeft een moestuin voor de grotere kindjes. Ik heb zo mijn keuzes in voeding (rapley) en de opvang is bereid daar aan mee te doen (doen veel niet). Afstand vanaf huis en speelruimte en wat voor soort speelgoed etc.

Eigenlijk heb ik dus gekeken hoe ik met m’n kind om wil gaan en of dat overeen komt. Afstand van huis is meer logistiek haalbaar van ons eigen leven. Ligt op de route naar werk en in de buurt van ov (zo gaan we naar werk).

En natuurlijk de prijzen en mogelijkheden met ruildagen etc. De andere opvang (die we niet kozen) heeft een stop op ruildagen ivm volle groepen en weinig personeel.

Ook heb ik m’n kind meegenomen, die begon ook met 5 maanden. Om te zien hoe ze reageerde op de leidsters.

2 likes

Wow deze lijst!
Ik dacht bij een kdv zelf vooral hoe is de sfeer en is het op een handige locatie.

18 likes

Ja ik ook, de kindjes zaten allemaal gezellig aan tafel, het zag er schoon en opgeruimd uit en het was het dichtst bij ons huis. Over de rest helemaal niet nagedacht :sweat_smile:

7 likes

Ik heb er ook niet zo uitgebreid over na gedacht. Wat ik wel een tip vind is avondeten op de opvang! Van tevoren nooit over nagedacht maar wij halen ons kind rond 18u op en dan heeft ze dus al warm avond eten op, wordt dagelijks vers gemaakt. Ik vind het zó handig! Als wij namelijk te laat savonds eten met haar is ze te moe en eet ze heel slecht.

1 like

Wow dankjewel @Ladybug en @Solsikke ik ga een spiekbriefje maken haha!

Ze zitten allemaal binnen 10 minuten loopafstand waarvan eentje zelfs naast mijn studio en dat was inderdaad het enige waar ik naar had gekeken in eerste instantie. Ruildagen en vaste leidsters is echt een goede. Dat met het aanhouden van methodes over eten had ik nog niet aan gedacht maar ik wil heel graag Rapley/BLW gaan doen dus die neem ik ook mee!

1 like

Ja dat lijkt me ook wel echt fijn!
Uiteindelijk was er maar 1 opvang beschikbaar voor ons en die was ook het dichtstbij. Dat het speelgoed daar van plastic is en de yoghurt niet links gedraaid maakt mij verder niet zo veel uit.

2 likes