Tips, ervaringen & aanraders #7

Waarmee smeren jullie je baby in als hij een droge huid heeft? Ik gebruik nu Naïf bodylotion en dat lijkt redelijk te werken maar ik ben benieuwd naar andere tips.

2 likes

Eentje die fijn is, is cetomacrogol met 20% vaseline. Die kocht ik bij de apotheek.
Bij m’n zoontje niet afdoende die heeft eczeem en hormoonzalf en daarbij simplex basiszalf (deze zalf werkt heel goed) maar alleen op recept.

@Calypso tegelijk :joy:

2 likes

Ja ik wil dit ook gaan doen, maar zoek ook nog ideeën. Denk wel dat ik sowieso een cadeautje geef, want de leidsters die mijn dochter heeft zijn echt top.

La roche-posay lipikar baume ap+m en Weleda calendula huidolie.
Zorg iig dat het zonder parfum is!

3 likes

Ik kwam deze webshop tegen met behoorlijke kortingen. Misschien een tip. Vooral merken zoals marmar, lil atelier enzo. Nu lijk ik zelf net de eigenaar, maar dat is niet zo. :sweat_smile: Het zijn gewoon fijne kortingen. Heb zelf ook een aantal dingen ingeslagen in grotere maten.

Oa dit soort dingen hebben ze.

4 likes

Ja, ik zag toevallig dat bij Sissy Boy de cadeau pakketten dik afgeprijsd waren en ik had daar bovenop nog extra korting, dus heb 3 van die dozen meegenomen. Daar zit dan een toilettas, fotolijstje en geurkaars in. En dan maak ik er een pakketje van met nog wat lekkers eten en drinken en een kaartje.

Moet zeggen dat wij nogal all out gaan met dit soort dingen haha, ik ben die leidsters oprecht ook wel zeer dankbaar dat ze 3 dagen pw voor mn kind zorgen en er altijd staan, zonder gezeur.
En toevallig had ik het er met vriendinnen over, de meeste doen een pakketje met cadeaubon (fashioncheque/bol/tijdschriften bon).

2 likes

@Calypso @Sproetjes @Huismus Dank jullie wel!

3 likes

Ik had de leidsters toen rituals pakketten en chocolade gegeven.

+1 voor lipikar

3 likes

In de douche ook al iets gebruiken dat extra vettend is werkt hier ook goed. Van inoli of balneum.

1 like

Yes hier ook. Al vanaf dat ze net geboren was, vond die glibberige babyolie helemaal niks (en ook toen had ze al een droog huidje). @Elaine

2 likes

Hele brede vraag misschien maar hebben jullie tips voor bepaalde boeken of zo omtrent opvoeding?
Ik loop helemaal vast met onze dochter van ruim 2,5, heb het idee dat zij de baas over mij is in plaats van andersom. Het grenzen opzoeken zal vast bij de leeftijd horen maar ik word er echt moedeloos van en voel me echt stom dat ik haar niet eens aan kan. Ik weet niet eens meer waar nu te beginnen, het lijkt of ze alles een grap vindt en ik weet ook niet goed hoe ik haar moet straffen. We zetten haar bijvoorbeeld regelmatig op de gang als ze niet luistert maar dat doet weinig. En tegelijkertijd denk ik dat ik vaak dreig of waarschuw maar niet goed genoeg doorpak. Voel me echt falen op dit moment en ik schreeuw echt veel te veel. Ben ook bang dat ik haar zo ongelukkig maak op deze manier.

voorbeeld

Ik ben vandaag alleen met haar en de baby en ik wil het dan zo graag gezellig houden (ook omdat ze morgen weer naar de opvang moet en dat écht niet leuk vindt) maar alles is strijd. Ze heeft nu al twee uur een poepluier die ik wil verschonen maar het lukt me gewoon niet. Wegrennen, slaan, trappen, gillen, niet blijven liggen. Ik probeer het dan eerst heel geduldig en vrolijk aan te pakken maar mijn geduld raakt gewoon op. Het is een flinke en grote meid dus ik kan haar fysiek ook niet de baas in dit soort situaties, ik kan haar niet bedwingen. Uiteraard afleiden en zelfs omkopen etc ook geprobeerd maar dat werkt allemaal niet. Nu ben ik boos op haar en zit ik te janken, haar te negeren en me kut te voelen op de bank terwijl zij haar zin heeft. Terwijl we leuk naar de speeltuin zouden gaan en papa zouden gaan ophalen bij de trein.

4 likes

Ik heb geen tips maar wil je even een hart onder de riem steken: je faalt niet hoor!! We doen allemaal maar wat. Peuters zijn ook lastig :hugs:

4 likes

Pfff wat pittig zeg. Geen tips helaas. Maar wou je wel even een hart onder de riem steken.

3 likes

Lipikar
Vaseline cetamacrogol

Maar vaseline paraffine is tot nu toe mn lievelings, smeert heel makkelijk uit.
(Was tweede voorschrift icm Hormoonzalf van huisarts)

2 likes

Pff, dikke knuffel, het is ook gewoon heel zwaar met een peuter! Ze kunnen ware tirannen zijn en ik herken heel goed wat je zegt, je kunt ze fysiek ook niet altijd de baas dus wat moet je dan? Net als bij @Ovenschaal werkt hier een tijdslimiet goed. Ik doe dat niet met een wekker, maar door af te tellen. Dus ik zeg: ik tel af van 10 naar 0 en bij 0 heb je je jas aan. Meestal begint hij dan bij 1 met proberen, maar tot nu toe voorkomt het wel een patstelling waarbij er niks gebeurt. Qua opvoedboeken helaas geen aanraders, ik heb nog niks gevonden wat me aanspreekt en wat een beetje lekker leesbaar is.

3 likes

Veel moed. 2,5 jaar is ook gewoon echt geen makkelijke leeftijd. Voor mocht je graag podcasts luisteren: de (Vlaamse) podcast ‘radio mama’ behandelt verschillende onderwerpen, waaronder ook temperamentvolle kinderen. Ik heb er al veel aan gehad.

2 likes

Een aantal van jullie gebruikt wasbare billendoekjes toch? Welke zijn echt zacht (ik dacht aan bamboe?) en blijven mooi in de was?

Ik denk dat ik de doekjes voornamelijk/in eerste instantie als snoetenpoetsers wil gaan gebruiken en (nog) niet voor de billen. Dan kan ik ze gewoon nat maken onder de kraan ipv een box met natte doekjes maken.

Bamboe van cheeky wipes :slight_smile:

2 likes

Mijn dochter van 2,5 jaar gaat op zich graag in bad, maar haren wassen is een ramp. Van zodra ik dat wil doen, gaat ze rechtstaan, slaat ze haar armen rond mijn nek en wil ze dat ik haar zo rap mogelijk uit bad haal: ‘ik wil niet haren wassen’.
Ik vermoed dat het vooral komt door het uitspoelen van de shampoo.
Wat gebruiken jullie om te vermijden dat het in de oogjes komt? Nu probeer ik vooral zo snel mogelijk uit te spoelen en erna meteen met handdoek haar oogjes droog te deppen, maar ze schreeuwt zo hard dat ik het ook gewoon heel zielig vind. Badtijd is ook echt niet leuk op die manier.