Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik heb een aantal kledingstukken schoon gekregen door het in te smeren met citroensap (van die houdbare, vers schijnt nog beter te werken) en dan in de zon te leggen.

3 likes

afbeelding

Ja ik heb deze gekocht, maak je met klittenband vast

3 likes

Ik had ook gekocht met klittenband, maar was voor de goedkoopste gegaan. Nou wat een miskoop, kan echt amper gewicht hebben waardoor die tas steeds bijna valt.

1 like

Bij ons was ze ook rond 3 zindelijk met plas en wilde ze voor poepen nog een luier. Ik was dat op den duur beu en heb gezegd dat we het pak luiers nog op maakte en daarna op het potje of de wc. Ze was toen 3,5. Ze vond het wel spannend in het begin maar al snel niet meer.

1 like

Bedankt voor je tip! Ik koop altijd wel groots in, maar heb toch alvast maar weer de volgende maat besteld met een goede aanbieding, 10 pakken maat 4 (gaat zo hard!) :sweat_smile:

1 like

Mijn tas heeft zelf van die klittenbandlussen die je om je wagen vastmaakt, dacht eigenlijk dat dat standaard was :sweat_smile:

@JeMoeder Ik heb een rugzak-luiertas van Cath Kidston (zitten ook handvaten aan). Zit ook een matje bij, fijne tas met fijne vakjes en mooie kwaliteit.

Oh ja, dan is het wel handig ja! Bij mijn wagen (Chicco) zit dat ook niet, wist niet dat dat ook nog kon, haha.

1 like

Wij hebben ook een easywalker harvey en er zitten wel haakjes aan de stang waar je van die lussen om heen kan doen/die voorkomen dat het helemaal wegzakt. Maar dan moet je tas dus wel van die lussen hebben, een gewone rugzak heeft dat denk ik niet. Maar je hebt ook luiertasrugzakken. Wij hebben een rugzak van litte company (lisbon quilted) en die vind ik fijn, groot vak, paar kleine vakjes en kan veel in. Ook voor 2 kinderen kreeg ik er makkelijk reservekleding, reservesetje, slabbers knuffeltjes, twee drinkbekers en nog wat klein speelgoed in. En na 3 jaar gebruik is die nu echt nog prima voor nog een ronde.

Edit: oke ik lees dit terug en klinkt beetje vaag, dus even een foto ter verduidelijking. Die haakjes zitten op de duwstand en die lussen zijn vd rugzak.

foto

3 likes

Ik had een luierrugzak van Dusq, die vond ik helemaal niet prettig en heb in nu via Vinted verkocht.

Daarnaast heb ik voor alledaags gebruik de organizer van Dusq. Wat een top ding! Past precies genoeg in.
Voor echt lange dagen weg en veel spullen nodig neem ik gewoon een losse, grote tas mee.

Dat losse ding voor een flesje heb ik er ook bij.

7 likes

Deze hebben wij ook, zonder laptopvak en ook dan werkt het prima.

Wat een handig ding, die kende ik nog niet!

@Ovenschaal zodra mijn zoontje kan lopen wil ik hem ook lekker veel buiten laten spelen. Klinkt ideaal met zo’n pak. Bedankt voor de tips qua merken!

Er is vanaf vandaag stapelkorting op alle rompers van Hema. Als je er 4 koopt 40% korting. Kwam voor mij echt goed uit, want alles wordt alweer krap :grimacing:

8 likes

Thanks voor de tip! Ook meteen rompers en sokken ingeslagen (5=50% korting, goede deal).

2 likes

Ik heb nu 0,5 tog met pyama eronder.

Ik houd dit schemaatje aan:

2 likes

Wat vinden jullie handige speldjes of elastiekjes om bij een dreumes te gebruiken?
Mijn dochter heeft nu genoeg haar om een palmboom staartje op haar hoofd te maken :joy:
Dus dat wil ik wel eens uitproberen hahaha.
Maar ze stopt wel alles in haar mond (en haar broertje ook) dus ik vind het ook wel spannend om dan zoiets in haar haren te doen.

@appa ja deze zijn top. Ik haal ze er uit door het haar wat onder het elastiekje zit uit elkaar te ‘trekken’. Dan schuift het er zo uit. In ieder geval bij het fijne haar van mijn dochter. Aan het elastiekje zelf trekken is echt irritant, breekt ook vaak of je trekt ook haren mee.

3 likes

Ja kijk alsjeblieft uit met speldjes in dat dunne haar, ons zoontje had een keer een speldje van zijn zus in zijn keel. Gelukkig op tijd er uit kunnen krijgen maar daarna hele tijd gewacht tot ze wat voller haar had waar speldjes meer grip in hebben.

Ik gebruik graag een draagzak, maar wil mijn draagdoek ook vaker gebruiken. Mijn baby wordt alleen vrij hysterisch ervan, omdat ik echt die beentjes onder de strakke banden door moet wurmen enzo. Ik heb ook het idee dat mijn doek helemaal niet zo stretchy is (tweedehandse Stretchy wrap van ByKay), logisch ook want volgens mij van katoen. Heeft iemand dezelfde, en hoort hij wel echt elastisch te zijn? Of tips om je baby soepel in de doek te krijgen?

Ja shit daar ben ik dus echt bang voor :sob:
Ik ga wel eens die dunne elastiekjes proberen @KJuffie @Solsikke
Als dat wel goed blijft zitten en niet makkelijk eruit glijdt dan lijkt me dat beter. Ze heeft echt nog van dat super fluffy zachte haar.
Schattige speldjes en elastiekjes met versiering moeten dan maar wachten tot ze wat groter is.

Ik heb van bykay een stretchy wrap deluxe ofzo en die is prima stretch, herken het niet wat jij nu omschrijft en gebruikte hem bij de 2e al in of net na de kraamweek. Vind het juist ook fijn dat ik dan bv thuis die doek al knoop en dan op locatie baby uit autostoel en erin (zeker in de winter hoeft je jas niet meer uit). Welke knooptechniek gebruik je? Ik gebruik die die zij ook als uitleg geven bij die doeken, zie hier het kopje instructies Rekbare draagdoek | Stretchy Wrap Deluxe | Kleur Anthracite • ByKay Rekbare draagdoek | Stretchy Wrap Deluxe | Kleur Anthracite • ByKay - ByKay.com

2 likes

Wat voor dikke deken hebben jullie voor in de ledikant? Ik had een oude wollen deken maar kwam er via het kringloop topic achter dat die ws met motten spul is behandeld. Dus nu wil ik een andere.

1 like