Wij gebruikten een deken van 100% katoen van Prenatal . Deze vouwden we dubbel om het bedje kort op te kunnen maken. Dat in combinatie met een lakentje er onder, en een romper met lange mouwen + nog iets van een boxpakje/pyjama/broekje en truitje was warm genoeg (en ze hadden wel moeite om op temperatuur te blijven).
Tegen de tijd dat het echt koud werd (eind november of begin december) pasten ze in een dikke slaapzak, dat vond ik ook wel fijn.
Ja, zelfde doek en zelfde knoop! Dan ben ik bang dat die van mij door de vorige eigenaar verkeerd is gewassen want die stretch zit er echt niet in. Dan maar met een andere proberen.
Wij hebben een wollen deken van Disana (gekocht via Ziloen). Heerlijk ding. Helaas schopt onze baby alle dekens meteen af Daarnaast ook nog een dikke deken van Koeka, ook heel fijn stofje!
Ik gebruik gewoon een grote tas zonder vakjes. Is wel war zoeken als je iets specifiek wil soms. Maar heb er wat kleinere tasjes in met spullen die samenhoren (slab en andere kledingsetje, pampers en verschoonspullen,âŠ). Heb gewoon een los matje erbij.
Zou vooral kijken dat hij goed onder de buggy past. Of een zachte tas die je wat kan induwen.
Geen, bewegen teveel. Dikke slaapzak en als echt koud was lange pyama met sokken aan.
Peuter gaat nog steeds hele bed door dus moet straks fleece pyjamaâs maar aanschaffen of alsnog in een slaapzak krijgen.
Mijn dochtertje staat al veel en wil als ik in de keuken bezig ben alles zien. Een learning tower zou dus de perfecte uitkomst zijn voor over een paar maanden. Maar nu zit ik op onze barkrukken en denk: die zijn ook heel stevig. Zou hier niet een opzet voor zijn?
Ik kom er met Google niet goed uit⊠nadeel zal ook zijn dat ze hier dan niet in kan klimmen als ze groter is, maar scheelt wel weer een item in de keuken. Iemand hier weleens sowiets gezien toevallig?
Geen, mân baby beweegt daar echt te veel voor. Meestal draait ze 180 graden in dr bedje.
Ja je hebt van die stoeltjes die je op een gewone stoel kan bevestigen om er een âkinderstoelâ van te maken. Een zitverhoger noem je dat, zie bv Safety 1st Essential Booster Stoelverhoger - Warm Grey | bol.com of
Maar dan is het wel vooral erbij zitten en minder meehpen / zelf erbij kunnen als ze ouder is.
Dat is wel een goede want sinds kort wil ze geen rompers meer aan.
Ik zie hier regelmatig van die regen/buitenpakken voorbij komen maar gebruik je die nou echt veel hier in Nederland? Ik zie mezelf nou niet echt met kind buitenspelen als het koud en nat is en ik maak eigenlijk geen gebruik van fiets dus daar sowieso niet nodig bij.
Ja absoluut, heerlijk voor herfst of over de winterkleding met sneeuw. Pak aan en plassen stampen, geen zorgen maken of speeltuinen nat of modderig zijn. Maar we gaan ook gewoon elke dag paar uur naar buiten, zon of regen, maakt voor die kinderen echt niks uit.
Dagelijks zodra het kouder natter wordt. Onze meiden zijn echt buitenkinderen en willen zelf ook steeds naar buiten. Ook in de tuin dragen ze hem vaak als het koud/nat is.
Hoe oud zijn jullie kids dan? Die van mij bijna 1 dus vraagt zelf nog niet om buitenspelen bijv.
Hangt misschien ook af van of je een tuin hebt of al vaak naar buiten gaat spelen? Mijn baby wou met die leeftijd echt vaak naar buiten, ging die voor de ramen of deuren staan en dan naar de schommel wijzen, of opgepakt worden en in de wandelwagen willen
Mijn kind nu met anderhalf en sinds hij loopt wel, maar met één had hij er nog weinig interesse in. Ik had vorig jaar echt nog geen zin om buiten te spelen in de regen haha, dus deed ik dat ook gewoon niet. Nu wil mân kind zelf veel naar buiten en vind ik het prima. Dus gewoon doen waar je zelf zin in hebt als je kind het nog niet aangeeft.
Hm ja lastig, ik denk dat als je het niet koopt, je het prima red met wat je hebt. Maar ik denk ook dat als je hem wel koopt je hem wel veel gaat gebruiken haha want het zijn hele fijne jasjes en kunnen bijna altijd qua weer. Met 50/56 kom je de winter wel door, ze vallen echt groot!
Als je twijfelt, zou ik er mee wachten. Als je het tzt mist, heb je het zo gekocht.
Ik vind zoân pak niet handig, volgens mij als enige hier haha. Wat wij wel veel gebruiken altijd is een regenbroek/ skibroek met bretels en dan gewoon de winterjas aan. Ik vind dat persoonlijk veel fijner dan een heel pak en makkelijker aan doen.
Ik zou er ook nog even mee wachten. Ik vond jasjes in het begin echt een vreselijk gedoe om aan te doen bij een pasgeboren baby. Een wikkeldeken is super fijn. Toen die van mij daar te groot voor werd legden we hem in een voetenzak in de wagen. Nooit meer hoeven hoeven prutsen met een jasje.
*Volgens mij zijn wij pas vanaf maat 62 een jasje gaan gebruiken.
Onze oudste werd 1 begin vd zomer dus was toen ruim 1, de jongste 9-10 maanden maar vroegen er zelf echt om. Bv door bij de deur te gaan staan/erheen kruipen en wijzen of de oudste ging dan der schoenen zoeken en bij de deur staan. Ik ben juist door de kinderen zelf ook veeeel meer naar buiten gegaan, want kon met natte dagen prima alleen buiten komen voor woon/werkvereer of supermarkt, zeker doordeweeks.