Tips, ervaringen & aanraders #7

Mijn (inmiddels vintage) baby born.

1 like

Ik had een hele goedkope van de wibra haha. Uiteindelijk heeft ze er maar 2x mee gespeeld, dus was blij dat ik geen dure had gekocht

3 likes

wij hebben van vrienden wiens kind er nooit mee speelde een bruine paolo reina jongenspop gehad.
ze is er helemaal idolaat van, vooral van z’n piemeltje (ze dacht eerst dat het een drol was en wilde 10x per dag ‘zn billen vegen’ maar nu heeft ze door dat dat niet zo is en krijgt mn man 1000 keer de vraag of hij ook een piemel heeft :upside_down_face: )
ik word zelf wel helemaal ziek van die geur trouwens, als ik 's avonds op de bank zit, ruik ik gewoon vanille als die pop in de buurt is

11 likes

Heb net even bij ons in het dorp gekeken maar hier is helaas geen korting op Bambino…

Een miniland popje en baby born.

1 like

O wat stom! Misschien komt het nog?

Hier had alles een gele sticker en stond er een poster dat Bambino Kruidvat eigen merk wordt.

2 likes

Ja ik ga het even in de gaten houden deze week! :grinning:

2 likes

We hebben een Miniland pop (aziatisch meisje met bril). Maar we hebben ook nog verschillende andere poppen, van die kale poppen van oa Zapf maar ook de Action. Ze speelt met allemaal even veel. Ze zet alle poppen (en ook nog een aantal grotere knuffels) op een rij op de bank en dan is ze de mama/juf/dokter/vul maar in.

4 likes

Zijn hier mensen die aan slaaptraining (met gecontroleerd laten huilen) hebben gedaan? Overal staat dat je na 5 min bijv moet gaan om te troosten maar je mag je kind dan niet uit bed pakken. Maar mijn dochter laat zich niet troosten als ik haar niet pak :sweat_smile:

Heeft iemand hier tips voor?

Slapen is na 15 maanden nog steeds drama, en dan met name zelf in slaap vallen. En inmiddels zijn we de hele avond met haar bezig en moeten we erbij liggen (in ons bed) en dat breekt ons echt op.

Die geur van die Paola Reina pop is zo penetrant en wordt ook niet minder. Ze vindt die pop leuk maar ik kan de geur slecht aan.

3 likes

Wat pittig voor jullie!!

Wij hebben het uiteindelijk een beetke gedaan, startend rond 15 maanden. Als hij hard ging huilen hebben we hem wel altijd opgepakt. Bij mopperen lieten we hem even maar dan wel elke zoveel minuten terug om even speentje te geven (gooide hij uit) of een aaitje.

Voor mij voelde echt laten huilen niet goed. Wel gaat hij soms voor max 10 seconde huilen als ik hem in bed leg, maar als ik dan wegga gaat hij wel gewoon slapen.

Ik denk dat je hier misschien niet zoveel aan hebt, aangezien je dochter wel echt hard gaat huilen. In ieder geval heel veel sterkte ermee!! Kan je misschien dochter een dagje uit logeren of om de beurt een nacht doorslapen zodat jullie het iets beter volhouden?

2 likes

Ik vind het dus heeeel lekker ruiken (in de winkel dan haha).

@Kaasvlinder @Feather @Intoxicated

Alle dagdeals

8 likes

Wij hebben net het traject afgrond en ben erg blij met het resultaat. Ze slaapt nu van 19.00-5.30 door, waar het voorheen rond 20.00-23.00 in het eigen bedje en kamer en daarna tussen ons in waarbij ze om de 2 uur wakker werd.

De eerste 2 nachten waren erg pittig. Met veel huilen :sob:… ik heb wel veel getroost tussendoor en als ze een “paniekhuil” had pakte ik haar op uit bed en knuffelde ik even. Zodra de hoogste piek voorbij was, legde ik haar terug. De eerste nachten hebben we uren naast haar bed gezeten, na een week klikte het bij haar en ging ze meteen liggen en vaak ook slapen.

Onze dochter is 14 maanden en ik wou dat we dit eerder hadden gedaan. Terwijl ik in eerste instantie enorm tegenop zag, maar we zo radeloos en gesloopt waren.
Ik vond ook dat je veel inzicht in je gedrag als ouder kreeg en dat gedragsverandering van de ouders 1 van de sleutels is.

4 likes

Lieve reactie, dankjewel! Ook @Hola

Over het algemeen slaapt ze wel als ze tussen ons in ligt. Voorheen viel ze op ons in slaap en dan legden we haar slapend weg (slechte gewoonte, i know, maar is er zo in geslopen want dan sliep ze iig :sweat_smile:) en dan sliep ze meestal de nacht wel door. Soms speentje terugdoen, soms eindigde ze toch tussen ons in. Maar als ze bv ziek is dan is het toch altijd lastiger en ze is vaak ziek

Ze is van de zomer 2 maanden best veel ziek geweest en dan konden we haar niet wegleggen, dus gingen we maar de hele avond met haar op ons bed liggen en sliep ze dus ook tussen ons in. Dit is nu dus hoe het gaat. Voorheen hadden we dan de avonden wel voor onszelf maar nu al maanden niet en dat breekt ons gewoon op.

Ik vind het niet eens erg als ze snachts tussen ons in komt liggen en de hele nacht bij ons slaapt haha, maar die avonden… daarnaast doet ze dutjes dus ook bijna nooit zelf, meestal moeten we dan ook met haar liggen…

En ik snap wel dat we dit ook zelf gecreëerd hebben maarja dit soort gewoontes sluipen er zo makkelijk in. Dan denken we “dan slaapt ze in ieder geval”.

Maaarrrr ik heb nu dus de eerste avond gecontroleerd huilen gedaan/aan het doen. Ben de eerste keer na 5 minuten gaan troosten (haar wel telkens even opgepakt en geknuffeld anders werd ze niet rustig), toen na 7 minuten, nog een keer na 7 minuten en volgens mij nog een keer na 7 minuten. Maar nu slaapt ze dus wel (al 10 hele minuten :joy:). Ik vraag me alleen af hoe lang ze nu zal slapen haha.

En ik ben er nog niet van overtuigd of ze zichzelf nu heeft getroost of gewoon van uitputting in slaap is gevallen. En dat laatste breekt mijn hart wel… maarja ik weet niet hoe we het anders moeten doen.

Deze spreekbeurt is vast voor niemand interessant maar wilde het even kwijt :sweat_smile:

Ohja ze slaapt ook nog bij ons op de kamer. Ik vond het belangrijk om dat de eerste 12 maanden te doen maar nu is ze zo bewust van alles dus is het ook wel erg moeilijk om de transitie naar haar eigen kamer te maken. Eerst maar eens zelf in slaap leren vallen en dan over tijdje naar haar eigen kamer haha.

7 likes

Ik duim voor je dat ze lekker slaapt!! Overigens over dat wakker wegleggen stond ook een artikel in de vk vandaag:

Spoiler voor het geval je het niet kan lezen: eerst even lopen, in slaap laten vallen en dan op jou laten slapen en dan wegleggen werkt het beste :blush:! (Of op je laten slapen haha)

5 likes

En bij het wegleggen altijd de beentjes eerst en dan hoofdje, zodat ze niet weer wakker worden :ok_hand:

4 likes

Ohh dank je, heb vandag paar dingen 2e 50% gekocht die morgen 1+1 gratis zijn, dan ga ik nog even terug.

Ik vind dit heel fijn om te lezen. Mijn zoontje valt ook bij ons in slaap en dan leggen we hem weg. Soms ging ik toch aan mezelf twijfelen, terwijl ik weet dat hij ons nodig heeft om tot rust te komen. Fijn om een keer een positief artikel te lezen en niet dat eeuwige leg je kind wakker in bed :roll_eyes:

8 likes

Dit deden we idd eerste tijd maar ze is nu behoorlijk groot dus dan is soepel wegleggen echt lastiger haha.

Bedankt voor alle reacties! Zo fijn om andere ervaringen ook te lezen. Ze is tot nu toe niet wakker geworden, ik weet niet wat ik meemaak lol. Slaapt nu dus anderhalf uur ongeveer. We hebben babyfoon met camera en ik heb haar wel paar keer zien bewegen/draaien en dacht echt dat ze wakker zou worden maar niet gebeurd dus!

Ben benieuwd hoe het de rest van de avond/nacht gaat. Maar tot nu toe valt het me niet tegen, had echt verwacht de hele avond bezig te zijn.

4 likes