Fijn dat de avond tot nu toe beter dan verwacht gaat! Hopelijk leert ze snel zelfstandig in slaap te vallen (ongeacht of dat op jullie- of haar eigen kamer is).
Je kan solidstarts opzoeken op instagram. Zou ik wel aanraden. Die van ons eet ook alleen specifieke dingen en ook alles wat hij ervoor graag mocht raakt hij nu niet aan. Ik merk als ik casual er een onbekend dingetje tussenleg en ik zeg niets erover hij wel proeft of het verkent met aanraken. Aanraken is ook al belangrijk eigenlijk en een grote stap richting eten. Als hij volgens de dokters genoeg groeit en er geen reden tot ongerustheid is zou ik wel wat het druven loslaten. Merk dat het zelf daardoor beter gaat. Eten moet vooral ‘leuk’ blijven. Anders eten ze heus niet extra als het met stress en kwaad worden gaat. Maar het is niet makkelijk. Zelf kiezen we ervaak voor om vb een half uur na het eten nog (volle) yoghurt te geven.
Heeft iemand misschien tips hoe je het beste de tanden van een 1-jarige kan poetsen? Het is iets wat wij misschien langer uitgesteld hebben. Als ik naar tanden wil poetsen, wil ze alleen maar de tandenborstel opeten
Bij ons was het ook drama totdat we een elektrische tandenborstel kochten. Hier zitten verschillende kleuren lichtjes in en vindt hij heel interessant dus doet graag zijn mond open. Nog steeds niet het leukste klusje maar het gaat een stuk gemakkelijker nu. Tandenborstel Luvion Elektrisch 350S • Van Asten Babysuperstore
Wat zijn jullie avondeten hits voor peuters?
Mijn peuter eet super lastig dus ben altijd op zoek naar nieuwe recepten.
Hij lust:
Bruine bonen met rijst
Krieltjes met sla en komkommer
Pasta met heel weinig pesto saus
Rijst met spinazie a la creme
Dat is het wel zo’n beetje.
Hier is pasta bolognese echt forever nummer 1. En voor mij ook makkelijk om allerlei groente door de saus te kieperen.
Wat ook in de smaak valt is zoete aardappel puree met broccoli en aardappeltjes
Ik zeg de hele tijd aaaaa. Het werkt, dus ik blijf het doen. Maar soms is het wel echt klaar en dan gaan de lippen stijf op elkaar. Dan mag hij het zelf verder afmaken en zo niet is het jammer.
Wat is voor een kind van 10-12 maanden oud geschikt als eerste schoentjes en om lekker mee buiten te kunnen spelen in de winter? Ze is nu bijna 8 maanden en kruipt en trekt zich op tot staan, dus ik vermoed dat ze tegen de winter wel loopt. Ik heb al een ielm pak klaarliggen, maar nu dus nog iets warms (en waterdicht?) voor aan haar voeten.
Ben vanochtend meteen gegaan en er was inderdaad 50% korting! Stond alleen nog niet aangegeven met signing. Gelukkig stonden de prijzen wel goed in de kassa Thanks voor de tip!
Over enkele weken zal onze kleine kaasvlinder naar de opvang gaan. En nu krijg ik telkens advertenties te zien van goe.dg.emerkt.
2 vragen:
A. Is het nodig/handig om spullen van een naam te voorzien? En zo ja welke spullen?
B. Hoe heb je de naam erop aangebracht? Is bovenstaande partij dan een goede? Of kan het ook anders/beter?
Ik had het ook daar besteld, maar uiteindelijk alleen maar gebruikt voor 1 fles en 1 rietjesbeker die daar bleven. Ik had ook labeltjes bijbesteld voor kleding, maar die kunnen zeg maar alleen op zo’n loshangend waslabeltje in de kleding gestreken worden, en dat vond ik niet zo handig (want vaak knip ik die er ook uit). En ik vond het ook gedoe haha. Dus nu schrijf ik in zijn jasjes gewoon met een zwart pennetje zijn naam op het ingenaaide label zeg maar. Doe het ook alleen bij jasjes omdat die in de gang hangen, overige reservekleding ligt hier gewoon in zijn eigen kratje wat hij heeft, en dat zijn ook dingen die ik niet zo mooi vindt haha, kan mooi gebruikt worden daarvoor.
Eindstand: voor mij was het dus een beetje weggegooid geld want zit echt nog met heel veel stickers en labels omdat ik zo’n set had gekocht
ik had die strijklabeltjes gekocht maar die lieten allemaal los en ik had geen zin om het te fixen
dus heb ik alle kleren die ik meegeef op het label haar naam geschreven met balpen
en op de dingen zonder label gewoon in de nek aangezien het toch lelijke kleding haha
verder hadden we alles daar (flesjes etc) dus dat hoefde niet. heb wel nog een speen speciaal voor daar besteld, en daar haar naam op laten zetten
Geen ervaring met goedgemerkt maar wij hebben stickers van mynametags en die werken goed. Een klein figuurtje erop + naam en achternaam + mijn 06. Plakken we zowel op bekers/flesjes als op labels, in mutsen, knuffels etc. Eigenlijk al het losse spul wat mee naar de opvang gaat (dus niet alle kleding). Onze opvang wil ook graag namen in tassen, mutsen, sjaals en jassen. In schoenen zitten ze ook, net als bv dingen die ze meeslepen met wandelen. Zo al eens een muts terug gekregen die tijdens het wandelen af was gegooid en niet door ons gezien. Nou was dat maar een muts (natuurlijk wel net zo’n dure van dilling), maar met knuffels enzo is het toch wel fijn als ze terug komen
Stickers blijven bij ons goed zitten, zowel in de wasmachine als in de vaatwasser. Alleen die op de knuffel vd middelste moet ik regelmatig vervangen omdat ze af en toe die stickers eraf pulkt,
Nasi? Dat is naast gebakken aardappels / sperziebonen/ vega nuggets en pasta met spinazie het enige wat ze hier eet.
Verder gelukkig wel losse dingen als tomaat / paprika, vissticks, ei en droge pasta, maar geen volledige maaltijd.
Ik heb die van g.oedgemerkt gebruikt, ben daar tevreden over (we hebben de sticker op fles en opstrijklabel op knuffeldoekje). Ik knip die stickers wel altijd zelf nog een stukje bij want vind het zo dom dat dat merk ook nog op elk individueel stickertje staat
Ik heb alleen op de poedertoren en haar flesje haar naam gezet met watervaste stift. Heb nog geen reden gezien op kleding haar naam te zetten eigenlijk.
Vorig jaar had ik de thermo boots van Enfant gekocht en daar stond dat ik een maat groter moest nemen ivm de voering. Dit jaar heb ik leuke van bisgaard (met voering) gezien, weet iemand of ik ik daar dan ook een maat bij moet optellen?
Ik heb de fles stickers en die blijven goed. Kleding stickers weinig gebruikt. Heb nu een stempel gekocht en die vind ik makkelijk
Mijn baby is iets ouder (12 maanden, gecorrigeerd 10 maanden ivm prematuur) maar heeft dezelfde ontwikkeling op dit moment als jouw baby. Ik verwacht ook rond de wintermaanden zijn eerste stapjes, maar welke maat van het pak heb je gekocht? Ik twijfel of ik 1 of juist 2 maten groter moet doen?