Tips, ervaringen & aanraders #7

Waren er hier nou moeders die de maxi cosi Lara als buggy hadden en deze mee hadden voor vakantie?

Kan het niet vinden met de zoekfunctie maar dacht dat hier wel ooit gelezen te hebben.

1 like

Wij plakken die gladde stickers gewoon in de jasjes. Blijft heel goed zitten. Dus als je jasjes met een label in de nek hebt, kun je dat ook nog doen.

3 likes

Bij de Zeeman kwam ik leuke waterdichte badspeeltjes tegen. Ik zag hier ooit voorbij komen dat er mensen op zoek naar waren maar dat ze soms wel prijzig waren. Dus misschien een tip. Ze hebben ook een blauwe versie.

17 likes

Mijn moeder zegt dat ze het onverstandig vindt om in nov te gaan zwemmen bij centerparks in tropisch zwembad met mijn baby van dan 4 maanden. Ivm bacteriën en virussen…
Ik weet niet hoor… ze maakt me aan het twijfelen.
Zij is zelf altijd best wel negatief ook over bijv dat babies al naar kdv gaan met 3 maanden en dat het zielig is en ze dat altijd ziek worden en daar veel huilen (ze woont tegenover een kdv)

Ze vindt het na 6 maanden misschien wel ok maar daarvoor niet.
Is het nou vaak dat babies dan ziek worden na zo’n zwembad? Ziek worden kan toch echt letterlijk overal?
Ze maakt me echt vaak aan het twijfelen met haar opmerkingen, echt irritant.

(En ja we gaan ook al naar landal in januari, maar misschien in nov ook ergens heen want dochter is niet meer te houden, vraagt de hele dag om vakantie en snapt niet hoelang ze nog moet wachten)

Volgens mij was bij ons babyzwemmen vanaf 3 maanden / eerste vaccinaties oid. Daarvoor zouden ze zich nog niet goed op temperatuur kunnen houden. Vier maanden kan dan dus prima, voor eventjes.
En ben het met je eens dat ziek worden overal kan, maar een zwembad is vast een groter risico dan thuis op de bank zitten. Lekker doen, lijkt mij!

2 likes

Wij hebben met beiden meiden vanaf 3 maanden baby gezwommen en ze zijn echt nog nooit ziek geworden van het zwembad. Denk zelfs dat de kans dat je oudste de baby ergens mee besmet relatief gezien groter is dan dat ze in het zwembad iets op loopt.

2 likes

Dat is wel waar wat je zegt over de oudste Indd. Zo had ik het nog niet bekeken. Het lijkt mij zelf ook niet dat zo ‘n zwembad per se een ziektebron is. Het kan altijd ja maar je leest nou niet echt wekelijks in de krant dat er babies doorzoek zijn geworden door een vakantie…
Toch door de opmerking van mijn moeder blijft het wel een beetje in mijn achterhoofd hangen en dat is wel irritant. Want ik zag zo’n zwembad alleen maar als iets leuks en nou ook als iets potentieel ziekteverwekkends.

2 likes

Ik ga al sinds mn baby 2 maanden is zwemmen, zijn op verschillende plekken geweest en niet ziek geworden.
Ik denk altijd die hoeveelheid chloor doodt de bacteriën wel. Gewoon lekker doen!

5 likes

Mijn baby is ook 12m en gecorrigeerd voor 10. Ik heb nu ook een ielm pak besteld voor 12-18m (86) en ze draagt nu maat 74. Ik kan je nog niet vertellen of het een goede keus is!

2 likes

Dankjewel voor je reactie! Mijn baby zit nu ook net in 74, ik zou denk ik ook 86 doen ivm kleding en jas eronder en ook voor op de groei :slight_smile:

2 likes

Voor de mensen die al snel met hun baby gingen zwemmen: hoe deden jullie dat dan met slapen? Mijn baby van 4 maanden kan ongeveer 1.5 uur wakker zijn en daarin moet ze ook drinken, verschoond worden en aangekleed als we weggaan. Als we bij het zwembad aankomen heeft ze misschien nog een half uurtje voordat ze weer thuis moet zijn om te slapen :sweat_smile:.

2 likes

Lijkt me prima te kunnen.
Heb er zelf alleen geen goede ervaring mee omdat mijn zoontje 2x oorontsteking kreeg na het zwembad. Maar zijn oortjes zijn ook wel een zwakke plek dus denk vooral pech.

Ik heb eentje in maat 80. Ze zit nu in 68, soms 74, en ik heb het idee dat het pak vrij ruim valt. Maar ik ben slecht in het inschatten van maten en groottes dus neem dit niet klakkeloos van me aan hoor! Ik heb gekeken naar haar groeicurve en hoe lang ze naar schatting hartje winter dan zal zijn.

1 like

Na het zwemmen zijn ze vaak zo moe dat ze heerlijk slapen. Dat babyzwemmen is bij ons maar 20 minuutjes ofzo en de rest van het uur mag je dan nog blijven, maar is het meer “vrij” zwemmen. Vaak vielen ze dan al in de maxicosi in de kleedkamer in slaap en meestal kon ik ze dan thuis zo overleggen. En anders was het een wst korter dutje in de maxicosi en dan daarna weer slapen als ze moe zijn.

3 likes

Kan ze niet in de auto slapen? En dan bij wakker worden flesje geven en meteen zwemkleding aan? En anders kan het ook dat ze wat langer wakker blijft door alle afleiding en daarna extra lang slaapt :ok_hand:t3:

4 likes

De eerste keer dat we gingen zwemmen haalde ik haar uit bed, gelijk de maxi cosi in en snel naar het zwembad. Na het zwemmen haar aankleden, flesje geven en dan in de maxi cosi neerzetten en dan mezelf aankleden. De eerste keer viel ze in slaap terwijl ik nog bezig was met aankleden, de keren erna in de rit naar huis.

1 like

Edit: moest reactie zijn op @RosaB

Mijn dochter is nu bijna 12 maanden en rond de 75cm / ruim 9 kg. Voor haar heb ik het Ielm pak in maat 80 die ik nog van de oudste had, en die zit bij haar prima tot ruim. Maar elk kindje heeft natuurlijk andere verhoudingen. De oudste was qua stats vergelijkbaar met de jongste (om en nabij in dezelfde maand geboren) en die heeft de hele najaar/winter/voorjaar plezier van dat pak gehad.

1 like

Ik heb dit probleem met alles: hoe dan?! Baby is ook 4 maanden en overdag ook echt max 1,5 uur wakker inclusief alle verplichte handelingen.

3 likes

Wat doen jullie tegen haaruitval? Slikken jullie iets?

Het komt de laatste tijd echt met bosjes eruit en de kale plekjes worden groter en duidelijker.

1 like

Uitzitten ben ik bang. Het is geen haaruitval door tekort aan bepaalde vitaminen oid. Het komt door je hormonen. Bij mij begon het toen mijn zoontje 3 maanden was en na 3 maanden stopte het. Wel echt heel rot als je er middenin zit, hopelijk stopt het snel bij je :purple_heart: Het groeit trouwens gewoon weer terug he! Ik vond dat best snel gaan. Ben nu al wel maanden een grote pluis door al die korte haren :sweat_smile: