Ik ben het aan het uitzitten, ik had die haarolie gekocht van miels (kruidvat). Maar dan werd m’n haar zo vet dat ik het na een dag weer wilde wassen. Terwijl ik het nu 2 x per week was. En m’n haar wel altijd in een staart. M’n grootste frustratie is dat Y iedere keer m’n losse haren te pakken krijgt.
Pff ja ik haal ook echt flinke plukken eruit steeds word ook helemaal gek van die losse haren overal en dat m’n zoontje ook altijd onder mijn haren zit, los dragen is echt geen optie meer.
Mijn zoontje loopt! Echt bij precies 1,5 vond hij het toch wel tijd worden.
De hele zomer heeft hij eigenlijk op blote voetjes doorgebracht, maar nu het kouder wordt en hij stapjes maakt moeten we toch aan schoenen gaan beginnen.
Ik heb van mn broer een hele kist vol met vans en Nikes gekregen in elke denkbare maat, super fijn maar in maar 21 is die zool nog wel heel stug om zelf te lopen.
Ik zat nu bij shoesme te kijken op Vinted maar (sorry als in mensen beledig) ik vind dat zo ongelooflijk lelijk en rgk. Welk merk is nog meer goed en wel een beetje om aan te zien?
In het begin raden ze idd flexibele zolen aan: het is belangrijk dat de voeten goed afrollen, op harde zolen lukt dat niet. Onze dochter heeft ook Vans, maar die doen we niet langer dan een uur/2 uur op een dag aan.
Dit is ons trouwens verteld in een kinderschoenenwinkel. We zijn toen 1 keer naar een speciaalzaak gegaan voor advies en nu koop ik de goede merken op Vinted . Knetterduur daar! De merken waar ik naar kijk (met flexzolen) zijn:
Pom d’api
Naturino
Pinocchio
Ocra
Bisgaard
Bardossa
Bana&Co
Ik weet natuurlijk niet wat je leuk vindt, maar ik vind daar altijd wel iets van op Vinted.
Het ‘merk’ GROOT van scapino zijn ook flexibel en je hebt nog Bunnies JR. voor als je geen groot bidget hebt maar wel goede zooltjes wil
Maar Bunnies Jr zijn wat ik zo zie ook allemaal 50+ euro, dat vind ik nog steeds best prijzig voor schoenen die ze met geluk een paar maanden dragen
Wacht, ik bedoel een andere. Heh, ik dacht dacht je bunnies kon kopen bij van Haren. Heb net ff gekeken maar weet ook niet meer hoe die heten
Bedoelen ze dan ook die zachte vans/all stars als niet flex genoeg? (Als jij dit weet hoor snap dat ik niet met de schoenenwinkel spreek
)
@Ludo ik heb dus van die zachte vans, die in zo’n cadeaudoosje zitten. Is net een gewone schoon maar dan een zachte zool. Maar weet dus niet of die nou aangeraden worden
Edit: die schoenen die ik bedoel mogen denk gewoon geen schoenen genoemd worden, zijn meer slofjes als ik ze vergelijk met de merken die genoemd worden.
Mn dochter ging 2x krijsen bij het opmeten in een goede winkel waar we onverrichter zake weer weggingen, dus heb deze uiteindelijk gewoon zonder passen online aangeschaft en geen advies gehad/gevraagd.
Bedoel je Elefanten? Volgens mij hebben ze die bij van Haren en hebben ook een goede zool @Ludo
Ja denk dat die ook prima zijn voor binnen. Als ze maar meebewegen met de voetzool begreep ik. In harde zolen worden de voeten van een kind ‘in een bepaalde houding’ gedwongen. Bij zachte zolen kan het de natuurlijke beweging maken.
Hier staat het beter uitgelegd door mensen die er verstand van hebben:
Hier gelijk vans, nike of adidas met harde zolen bij beginnen met lopen. Lichamelijk is dochter helemaal goed en niks mis met voeten.
De eerste schoentjes van mijn zoontjes waren van Falcotto. Nieuw wel duur maar op Vinted goedkoop te verkrijgen.
Ik word zachtjes aan gillend gek… m’n dochter van 8,5 maand slaapt al 3 weken zo slecht. Bijna ieder uur wordt ze wakker en moet ik ernaar toe voor haar tutje, soms huilt ze in haar slaap. Afgelopen nacht was ze sinds 22.00 steeds aan het huilen en om 00.00 was ze wakker, klaar om te spelen. Daarna viel ze pas om 01.45 weer terug in slaap. Ik hoop echt dat dit een fase is
8 maandenslaapregressie was hier echt de hel bij nr 2 (bij de oudste totaal niet). Maar het is een fase. Het is echt een fase.
Oh I feel you… Ik zit al maanden in deze fase . Maar mijn kind is wel een extreem slechte slaper dus bij jou is het vast sneller voorbij!
Nog een lotgenoot hier helaas… Mijn zoontje stopte afgelopen nacht alleen met huilen als hij in zijn bedje kon staan en met zijn vingertje wijzen “Die, die, die”
Ik hoop echt dat het een slaapregressie is en dat we er snel doorheen zijn!
En donsje misschien? Die hebben ook zachte zolen
Edit : kwam dit merk ook tegen net
Iemand ervaring met een kindje van 12 maanden wat niet kruipt? Hij tijgert wel, trekt zich op en loopt achter de loopwagen of langs de bank, maar kruipen dus totaal niet. Op internet lees ik verschillende verhalen, uiteenlopend van dat het uit kan maken voor de motorische ontwikkeling tot dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat sommige kindjes het kruipen simpelweg overslaan. Ik weet dus niet zo goed wat en of ik hier iets mee “moet” en wat ik kan doen om hem te helpen/stimuleren.
Ik hoor het graag als iemand tips heeft of een ervaring wilt delen <3
Mijn dochter (ook 1) kruipt en tijgert niet. Ze kon met 1 en 1 week van knieën naar zit, en schuift nu ineens op haar billen naar voren. Ze wilt eigenlijk alleen maar op haar voeten staan vanaf een maand of 8.
Volgens het CB waar ik langs ga ‘meten’ ze de ontwikkeling door de fijne motoriek, spraakontwikkeling en grove moteoriek te combineren. Dus als op andere vlakken alles goed gaat, zou het niets uitmaken. Ook op het KDV hebben ze aangegeven dat meerder kindjes kruipen overslaan.
Net als jou dacht ik twee weken geleden ook dat ik er ‘iets’ mee moest, maar nu heeft ze toch een manier van voortbewegen dus maak ik me geen zorgen meer.
Mijn zoontje kroop ook nog niet met 1 jaar. Ik kan je echt aanraden een fysio in te schakelen, die kijken hebben handige tips om de motoriek te verbeteren. Ik zou me geen zorgen maken overigens, kindjes ontwikkelen zich heel verschillend.