Tips, ervaringen & aanraders #7

Deze hebben wij! Ik vind ze heel fijn, wij gebruiken ze dubbelgevouwen dan is het warm zat. Je kan altijd spelen met extra dekentjes ertussen of erboven als je denkt dat t te koud is.

2 likes

Zelf geen ervaring mee maar mijn jongste zus heeft het kruipen volledig overgeslagen. Die ging van tijgeren, zitten en staan direct door naar lopen.

1 like

Iemand nog ervaring met van die beschermers voor hoeken van tafels? En die dan ook echt blijven zitten. Ik heb ervaring met die van Prenatal maar die werden er binnen no-time afgepeuterd

Geen ervaring als ouder, maar ik heb ook nooit gekropen. Trok me op aan meubels, ging daarlangs lopen, loopkarretje en daarna los lopen en heb het hele kruipen gewoon niet gedaan.

Als je twijfelt zou ik een keer een afspraak bij een kinderfysio maken, die kan meekijken of er iets is waar je extra aandacht aan moet geven :blush: maar het hoeft dus niet per se “erg” te zijn dat het kruipen over wordt geslagen.

3 likes

Ik heb een zoontje van 17 maanden die pas sinds 15 maanden denk ik af en toe kroop op zachte ondergronden (ons bed bijvoorbeeld).
Nu kruipt hij sinds 2 weken ineens wel! Hij is gewoon niet zo snel. Dus misschien komt het bij jou ook nog?
Hiervoor was hij altijd aan het billenschuiven. Dat wisselt hij nu dus af met kruipen.

Heb me ook best wel zorgen gemaakt over het feit dat het niet goed zou zijn voor z’n ontwikkeling. Maarja, je kan ze niet dwingen hè?
Zei van de week wel tegen ‘m: nou vriendje, komt het toch nog goed met je linker- en rechter hersenhelft :wink:

4 likes

Weet iemand een leuke film op Netflix of Videoland?
We hebben vanavond film avond met onze bijna 6 jarige dochter en 2,5 jarig zoontje. vorige keer hebben we superjuffie gekeken, die viel super goed in de smaak

Mijne ging pas kruipen nadat ie kon lopen, was daarvoor meer een zeehond haha.

3 likes

Mijn baby ging eerst lopen en daarna met 11/12 maanden pas kruipen zoals het hoort. Daarvoor kon hij ook alleen tijgeren :sweat_smile: Dus het kan ook nog komen!

Wat @Anna88 zegt dus haha

3 likes

Ik maak een verlanglijstje voor onze dochter die 1 wordt. Wat zijn leuke dingen om daarom te zetten?
Dus leuk speelgoed voor een meisje van 1.
Een keukentje etc vind ik meer voor wanneer ze 2 wordt denk ik. En die ijsjesmachine voor in bad ook. (die staan wel op mijn lijstje)

3 likes

Hier ook een meisje dat 1 wordt. Zoek vooral dingen om aan de familie te vragen. Dus prijscategorie 20-50 euro.

We hebben al een oudere dochter waardoor we een hoop dingen al hebben :slight_smile:

1 like

Trouble? Pluk van de petteflat? Dikkertje dap? Paddington? Mees Kees?

2 likes

Tot welke buitentemperatuur vinden jullie een Engel natur jasje kunnen?

En qua maat voelt het zo gek om een 62/68 te bestellen, omdat hij nu voornamelijk 68 draagt, maar dat klopt wel hè met hoe groot het valt?

Wij hebben boeken erop staan (oa karton zoekboek van Bumba of Fiep Westendorp), smartmax, loopfietsje, vormenstoof, Duplo maar ook praktische dingen als een slaapzak (gewoon URL meegestuurd voor degene die we willen).

2 likes

Keukentje staat hier en met zoon van net 1 jaar speelt er ook al mee. Hij heeft ook een tol gekregen wat een succes is.

Voor degene met een urban arrow: welke peuterschaal of peuterzitje hebben jullie?
Ik vind die van melia er goed uitzien maar lees dat dat bedrijf slechte reviews heeft.

1 like

Tot hoe koud laten jullie het worden in de babykamer? En slaapt jullie kind dan met een mutsje op?

Duplo, vooral wat auto’s/trein en wat dieren en poppetjes.
Een ballenbak. Of alleen de ballen en dan een schelp die je ook als zandbak of badje kan gebruiken.
Een tentje met een kruip tunnel.
Een klim driehoek.
Vingerverf.
Vormenstoof.
Een bellenblaas machine :joy:
Schommel.
Ikea lĂśmsk draai stoel.
Een schommelwip van little tikes.
Kleine muziek instrumenten (schud eitjes, sambaballen, bellen krans).
Grote auto’s.

Dit zijn dingen die ze hier nu heel leuk vinden of die we op hun verlanglijstje hebben staan.

3 likes

Volgens mij heeft iedereen (dus ook andere bakfietsmerken) de stoeltjes van Melia. Ik zag op Google dat ze daar dramatische reviews hebben maar ik heb er nog nooit iets over gehoord.

Wij hebben 'm via de Dolly website gekocht en die hebben 'm gratis :star_struck: bij de servicebeurt-aan-huis (dat is zo fijn!) gemonteerd.

1 like

Ben ik ook benieuwd naar! Meer omdat wij niet superveel controle hebben over de temperatuur (oud huis, enkele beglazing en tocht). De planning was dat we aan het verbouwen zouden zijn, en in een unit woonden, maar dat is niet gelukt. Ze heeft nu winterslaapzak met mouwen aan en dan daaronder romper met lange mouwen. Het was vannacht 16 graden, dus het zal de komende tijd nog wel kouder worden. Ik heb een wollen knoopmuntsje, dus die zou ik toe kunnen voegen en een broekje natuurlijk. Tips zijn welkom!

1 like

Ja wij hebben boven dezelfde factoren die jij noemt. Haar kamer is gelukkig een aanbouw dus beter geĂŻsoleerd en dubbel glas. Heb al wel bedacht dat zodra het boven te koud wordt ze niet meer bij ons slaapt (boeit haar gelukkig vrij weinig). En heb een wollen deken van disana besteld via marktplaats. Ze ligt nu in een puckababy mini (0.5 tog) met daaroverheen een gebreide deken van acryl, best dik en eventueel daaroverheen nog een dekentje.
Edit: en ze draagt broekje en sokken, lange mouwen romper en dunne trui.

2 likes