Bij ons zijn dekentjes en lakentjes geen optie, helaas. Dan zal ik haar moeten inbakeren, want alles wordt weggeschopt of ze wordt wakker van frustratie. Wollen dekentjes zijn wel heerlijk, ja! Onze dochter zal sowieso nog wel een jaar bij ons slapen (i.v.m. dezelfde verbouwing), dus ik kan zo nu en dan eventueel wel checken.
Morgen 9 weken. Ze heeft nu één van Jollein, met afritsbare mouwen, die 3 tog zou moeten zijn. Is de Puckababy beter dan zoiets, denk je?
Hmm, dan moet ik sowieso nog even wachten… Tot die tijd dan maar werken met laagjes in de slaapzak, denk ik. Die wantjes aan de puckababy vind ik wel interessant. Zijn wantjes ook aan te raden?
Bedankt voor de tip! Ik vind TOG maar ingewikkeld… Die van Jollein zou met 3 TOG dan toch warmer moeten zijn, maar dat lijkt me sterk als die van Puckababy dubbel gevoerd is. En wat mag maximaal qua TOG? Want volgens sommige sites zit ik nu met de 3,5 al bijna aan de max van 4 en dan moet de winter nog beginnen… Natuurlijk is je baby de beste leidraad, maar toch.
Y schopte ook alles weg maar sinds 2 weken ofzo niet meer! We leggen d’r wel altijd slapend weg. Ze is bijna 4 maanden.
Nou, wie weet! Wij leggen ook slapend weg, maar na 2 minuten is het nu altijd even circus en volgens mij herhaalt ze dat elke slaapcyclus. Ze slaapt dan meestal wel gewoon door. Soms even shht en hand op de buik.
Schopt ze ook alles weg met strakke lakens?
Ik ben net bijna helemaal gestopt met inbakeren en doe nu een strak laken van boven tegen die spartelende handjes. Benen schoppen in het begin ook wel, maar niet dat het laken weggaat.
Ik houd die tog helemaal niet in de gaten trouwens. Ga meer af op gevoel en hoe zij aanvoelt. Nu met raam op kier: jumpsuit, zomer slaapzak, lakentje en dan katoenen of/en wollen dekentje en als het me te fris lijkt nog een grote opgevouwen hydrofiel erover.
Ze wordt ‘s nachts altijd wakker voor een fles dus dan heb ik altijd een controlemoment. Ik neem nu vooral mezelf als uitgangspunt plus 1 of 2 extra laagjes.
Ja, toen ik voor het laatst probeerde wel. Ik had het laken zelfs overdwars gedaan zodat onder het matras twee grote lappen (over het hele matras) zaten. Ze wurmt net zo lang tot ze het maar beneden kan duwen (hoe ze dat doet???).
Mijn kind wringt zich ook telkens uit de inbakerzak, hoe dan?!
Haha ja, dat is toch raar?
Over die TOG waardes: ik heb een superdunne hydrofiele slaapzak waar je zowat doorheen kan kijken en een wat dikkere. Beide zijn 0.5 TOG terwijl de een wel duidelijk warmer is dan de andere.
Het geeft dus wel een indicatie maar is nou ook weer geen keiharde wetenschap ofzo
Nou ja, dat ook! Ik heb er ook 2 van 0.5 tog. Ene is Meyco en een enkel laagje katoen, zoals een laken. Andere is van Jollein, katoenjersey, dubbele laag. Dat is toch niet hetzelfde?!
Hebben jullie een tip voor mooie / betaalbare versiering voor wanneer baby 1 wordt?
Heliumballonnen laten we een trosje maken maar ik zoek ook nog van die mooie soort papieren waaiers/lampionnen, slingers etc.
Ik weet waar je woont en of er een so low in de buurt zit. Die heeft veel versiering. Action heeft soms ook van die waaiers.
Deze dingen had ze o.a. gekregen (ze is nu ondertussen bijna 17 maanden en we rouleren het speelgoed):
- Smartmax: speelt ze nog steeds graag mee.
- Janod badspeelgoed - tacti basket: ook echt een hit voor onder de douche/in bad.
- Mijn eerste 100 woorden flapjesboek: wordt nog steeds regelmatig gepakt en gevraagd of we die met haar willen lezen.
- Klimdriehoek met glijbaan: wordt met vlagen veel gebruikt.
- Kinderwagen loopkar: super veel gebruikt toen ze net kon lopen. Nu wordt het echt als popppenwagen gepakt af en toe.
- Hamertje tik van de ikea: begint ze nu steeds meer mee te spelen, daarvoor was 'ie nog lastig.
- Muziekinstrumenten van de Lidl: altijd leuk!
- Duplo speelhuis: ook echt een aanrader. Wordt dagelijks mee gespeeld.
- Theesetje van Little Dutch: Wordt sinds ongeveer 1.5 maand echt leuk mee gespeeld. De koffie wordt voor ons ingeschonken en zorgvuldig geroerd met de lepeltjes.
- Little Dutch hulpverleningsauto’s: vindt ze ook nog steeds leuk.
Hopelijk heb je hier iets aan!
Aan mensen met kinderen hebben we speelgoed gevraagd waar hun kinderen zelf niet meer mee spelen, en dat is echt leuk om te doen! Heel divers speelgoed daardoor, en kan me ook voorstellen dat het leuk is om met je kind iets van jezelf uit te zoeken om weg te geven.
Bedankt voor de tips! Ik zat ook aan wollen ‘pyjamas’ te denken. Maar even kijken hoe het komt…
Ik ben opzoek naar cadeau aanraders voor de 3e verjaardag van onze dochter volgende maand.
Valt mega ja!! Over temp twijfel ik zelf ook altijd…
Op mijn dochter (3) haar lijstje staat:
Vtech speel en leer doktersset
Vtech mijn interactief woordenboek
Slaapklets voor kleuters
Staand tekenbord (Ikea)
Van ons krijgt ze een fiets + helm.