Tips, ervaringen & aanraders #7

Wat onze 3 jarige heeft gekregen:

• Een Little Dutch dokterset + doktersjas van Hema

• Een poppenbuggy ( Deze voor als je iets niet roze/hysterisch zoekt)

• Een peuterschaar van Djeco (die heeft een handig hendeltje waardoor knippen makkelijker wordt. Ze kan zo een kwartier zoet zijn met een A4 in stukjes knippen.

• Uno Junior

• Houten taart van Hema om mee te spelen

• Knutselspullen

5 likes

Er is ook vaak wel leuk (niet te duur) speelgoed bij dille & kamille. Heb daar net iets besteld voor de kindjes van een vriendin.

3 likes

Ja, dat is waar haha. Maar er zijn een aantal andere items (zoals de puzzels, memory enzo) wel oké te betalen :sweat_smile:

Die had ik ook op het lijstje staan maar ik schrok een beetje van de prijsstijging.
€24.99 → €37.99

1 like

Flinke stijgingen he. Merkte het met veel dingen, bed wat we voor K. hebben (vorig jaar zomer gekocht) wilde we ook voor R. aanschaffen en los van leverproblemen ermee ook paar tientjes duurder. Planken voor de pax-kast ook 50% duurder van 10 naar 15 etc. Snap dat als ze moeilijk aan grondstoffen komen en alles duurder wordt ze dat door moeten berekenen hoor, maar 50% erbij is best veel.

2 likes

Ik ben hier ook benieuwd naar!
En ook de overall? Is die ook vooral voor de herfst? Of kun je daar ook de winter mee trotseren? Bij een baby die in de kinderwagen zal liggen/zitten? Dus nog te klein voor op de fiets bijv. (Ze is nu 3 maanden)

Ik twijfel tussen een Engel overall of zo’n gewatteerd skipak.

Heeft iemand een tip voor jongensschoenen voor het najaar/winter met klittenband? Ik vind het wel handig dat mijn zoontje (bijna 3) zelf zijn schoenen kan aandoen, maar wil voor het najaar iets warmers dan sneakers voor hem.

Next direct en H&M hebben gevoerde sneakers. Ook waterdicht. Niet duur ook :slight_smile:

1 like

Ik ga inderdaad marktplaats in de gaten houden want ik vind dit te duur en het valt ook niet meer binnen het cadeau budget van familie.

2 likes

Ik heb die overall in de winter gebruikt icm met een voetenzak.

Want je mag ook weer geen te dikke jas gebruiken in de maxicosi/autostoel ivm veiligheid bij een ongeluk om het allemaal nog makkelijker te maken

4 likes

Ik lees net bij Karivdheide op Instagram dat er 23 tm 25 september 30% korting is op de kindercollectie bij Dilling.com

Wij zijn fan vd bivakmutsen voor de koudere maanden (ook ideaal onder de fietshelmpjes) dus ik ga vast even kijken of die van vorig jaar nog passen of dat we nieuwe nodig hebben. En vast rven kijken wat we nog meer nodig hebben voor de koudere maanden.

13 likes

Oh goede van jou! Koop je er ook gelijk een voor de baby?

Ik heb er nooit van gehoord, maar ga het ook maar kopen. Alleen vindt mijn dochtertje mutsen en capuchons niet fijn, dus hopelijk kan ze dit wel verdragen.

Wat fijn! Ik wilde ook al een bivakmuts gaan bestellen. Komt goed uit zo :smile:

1 like

Twijfel ik nog een beetje over of dat dan al fijn is voor hem, maar anders in ieder geval een strikmutsje die vind ik wel heel fijn. Ook met dragen enzo. Niet dat geklooi met mutsjes die van het hoofd gaan in de doek. Alleen die van de middelste past hij nu al niet (net als de oudste een groot hoofd haha) en die van de oudste is nog te groot want die was in de winter natuurlijk al veel ouder.

Dus als mensen ervaringen hebben met zo’n bivakmuts bij baby’s tot een half jaar, graag :slight_smile:

3 likes

Wat vinden jullie fijne handschoenen voor een baby? In de winter wordt hij 1 jaar en we doen veel op de fiets.

1 like

Wantjes ipv handschoenen. 10 vingertjes in een handschoen wurmen is een crime. Die van mij vond het niks, aandoen voor je de jas aantrekt dan krijgen ze ze minder goed uit. Waterdicht is evt handig voor buiten spelen.

1 like

Wil jij laten weten welke maat je uiteindelijk hebt besteld en hoe die zat? Mijn dochtertje draagt ook 68 (maar van broekjes 74, ze heeft lange benen), maar idd voelt zo gek om 62/68 te bestellen. Heb die maattabellen wel gebruikt, en dan is dat idd de juiste maat, maar koop ‘m liever op de groei (maar ook weer geen jurk-formaat hahah)

1 like

Welke maat adviseer jij bij de bivakmutsen?

Ik zie dat ze 62-80-98 hebben. Onze dochter zit nu net in 68 maar ik verwacht dat ze in de winter nog geen 80 heeft. Vallen ze groot of klein?

Ik zal even kijken welke maten wij vorig jaar hadden, herinner me er morgen even aan als ik het dan nog niet heb gepost :wink:

1 like

Ik had vorig jaar de 80/92 voor mijn zoon die toen in 74/80 zat en zat prima. Ik hoop dat hij dit jaar ook nog past. (Ga ik vanavond even proberen)
Edit: deze past nu ook nog prima (en ik pas hem zelf ook blijkt Hahha)

2 likes