Tips, ervaringen & aanraders #7

De strikmutsjes van de meiden zijn ook vd h&m idd! Zie daar nu ook een schattige wollen op de site met berenoortjes. Maar is qua prijs vergelijkbaar met Dilling, dus dan is die aanbieding dit weekend wel weer goedkoper. Denk dat het H&M aanbod komende tijd ook nog wel meer wordt trouwens, want vorig jaar hadden ze veel meer.

Deze vond ik vorig jaar ook fijn icm een gewone muts, maar is “one size” en kreeg die toen nog maar net over het hoofd vd oudste heen. Weet iemand waar ze dit nog meer verkopen in grotere maten? Anders vraag ik oma om er 1 te breien met een wat groter gat :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Slim! Hoe minder gepruts hoe beter :joy:

2 likes

Dilling heeft het ook!

4 likes

Ik zou doorpakken! Maar met 0 druk of verwachtingen.

2 likes

Je kan het inderdaad wel aangeven bij de opvang. Bij ons gaan ze op standaard tijden naar het toilet, tussendoor mogen ze ook hoor haha, maar dan kunnen ze haar ook meenemen! Wellicht is dat bij jullie ook het geval.

2 likes

Hebben jullie tips voor leuke aanwijs boeken voor een kindje van 10 maanden?

3 likes

K. was voor haar 2e verjaardag zindelijk zonder dat wij daar echt veel moeite voor hebben gedaan. Wij hebben haar gevolgd en dat begon ongeveer op dezelfde leeftijd als jouw dochter.

Wij hebben ongeveer het volgende gedaan

Toen ze rond de 17/18 maanden was merkten we dat ze steeds na het douchen/badderen in een hoekje vd badkamer ging plassen. Dus dachten we zetten daar een potje neer en gaan daar beginnen, maar dat was te vroeg. Vond ze eng. Potje weer weggehaald maar vanaf toen wel boekjes over op het potje gaan lezen. Toen ze ongeveer 19/20 maanden was kwam ze ineens zelf aanlopen met het potje en wilde erop. We hebben vanaf toen het potje in het zicht laten staan, 1 beneden en 1 boven op haar kamer. Als ze het zelf aangaf kleding uit en erop. Erbij gaan zitten en soms duurde het ff voor er plas kwam, maar lukte vaak wel. Steeds vaker wilde ze erop en er kwamen ook momenten dat ze dan haar luier niet meer aan wilde maar bloot ging spelen. Als ze dat zelf aangaf ging het vaak ook goed dat ze weer op tijd bij het potje was als ze moest plassen. Hebben haar daarin eigenlijk helemaal gevolgd en toen ze na een tijdje ook in bad of zwembad aangaf als ze moest plassen dachten we nu pakken we helemaal door. Ze was toen rond de 23 maanden. Hele proces heeft dus wel even geduurd, maar we hebben er zelf eigenlijk nul actieve moeite ingestoken dus dat was eigenlijk super fijn voor ons en we hadden ook zoiets van je bent nog best jong dus we volgen je gewoon erin.

Verder merkten we dat ze altijd na het wakker worden in de ochtend en middag poepte, dus zijn we haar op die momenten eerst op het potje gaan zetten. Zodoende was ze thuis als eerste op dat gebeid zindelijk (maar kreeg daar later een terugval toen ze helemaal zonder luier ging, heel normaal verder).

Middelste begon vd zomer interesse erin te tonen zo rond de 18/19 maanden ook voor het eerst. Zag haar grote zus natuurlijk naar de wc gaan en op potje wat in de tuin stond en ging dat nadoen. Was toen we 2 weken thuis waren zo goed als zindelijk qua plas (maar juist meer moeite met poepen) alleen bewust toen niet op doorgepakt omdat ik hoogzwanger was. Gaf daarna ook bij de opvang regelmatig aan daar op de wc te willen, maar nadat haar broertje was geboren ook daar niet meer. Gisteren wel weer zag ik in de app, dus we gaan haar ook gewoon verder erin volgen. In de avond met pyjama aandoen/douchen gaat ze wel altijd op het potje boven plassen nu.

Wat ze bij ons trouwens op de opvang doen als kindjes net zindelijk zijn is ze ieder uur naar de wc laten gaan in het begin. Verder bieden ze het daar op vaste tijden aan en als een kind het zelf aangeeft natuurlijk. Dus zou zelf aangeven dat ze er interesse in toont want dan kan ze iig mee naar de toiletten als de andere kindjes gaan en dat kan juist ook weer stimuleren.

2 likes

Ja, vaste tijden is zeker een goed begin. Elke luier wisseling of/en na ‘t eten. Gewoon aangeven bij de opvang, dat gebeurd echt wel vaker

2 likes

Deze is echt heel leuk! En nu met 17 maanden nog een hit!

3 likes

Deze is ook leuk, zitten ook een paar flapjes in.

2 likes

Met het oog op de Dilling sale: weet iemand hoe dik die wollen baby leggings van 14,95 zijn? Kun je dat als broekje dragen in de winter of is het meer ondergoed/pyjama?
Ter vergelijking: de baby draagt nu vaak bamboe ribleggings van Hema.

Onze middelste droeg vorig jaar bijna heel de winter maat 80 en daar heb is een bivakmuts maat 80/92 (9-24mnd) voor en de oudste droeg vooral maat 92 en tegen het voorjaar 98 en daarvoor heb ik maat 98/128 (3-8 jr). Onze oudste heeft een groter hoofd dan gemiddeld, dus zit qua maten mutsen net wat groter dan je bij haar leeftijd / kledingmaat zou gokken. Maar ze rekken best wel mee, want regelmatig dat de oudste die vd middelste op had en we daar pas achterkwamen als haar zusje dan de grote op deed en die echt veel te los zat.

Wij hebben deze Bivakmuts van merinowol voor baby's en kinderen | DILLING Ondergoed

Zie dat die maten op de site anders zijn dan de maatvoering van het label. Had ff in mijn mail op Dilling gezocht maar vind geen bestelbevestiging meer maar ik gok dat het dan 62-74, 80-92 en dan 98-128 is.

@Kaasvlinder hier hebben ze die leggings vorig jaar gewoon gedragen in de winter onder een rokje of trui. Heb niet het idee gehad dat ze het er koud in hebben gehad, maar het is natuurlijk geen megakoude winter geweest. Als er echt sneeuw ligt en het echt koud is lijkt het me ook een fijne tussenlaag onder een broek of zo’n skibroek/skipak voor extra warmte.

3 likes

Ons zoontje toonde ook al veel interesse en is even oud nu ongeveer. Hij had ook steeds langere tijden een droge luier. We zetten hem nu gergeld op toilet maar hij draagt nog wel een luierbroekje. Op de opvang doen ze hetzelfde (luierbroekje en potje oefenen). We nemen hem ook altijd mee als we zelf pipi doen en leggen dan goed uit wat we doen :sweat_smile:

Heeft iemand een wollen slaapzak en zo ja bevalt dat? Ons huis is heel koud, dus dit lijkt me ideaal. Ik wil dan voor zo’n gevoerde/wol fleece gaan. Zag dat Reiff ze heeft en Unaduna ook.

2 likes

Ik heb de wollen slaapzak van Reiff maar niet wolfleece trouwens. Ben er tevreden over maar hij pluist een beetje. Verder fijn dat het niet zo’n dik pakket is als katoenen slaapzakken.

1 like

Misschien een tip voor wie gele melk/spuugvlekken uit witte kleding wil krijgen en niet bang is voor een agressief middel: HG zweetvlekken verwijderaar.

Ik had een shirtje van mijn schoonzus gekregen met oude gele vlekken. Alles op geprobeerd (biotex, ossengal, oxi, bleken in de zon). Niets hielp.
Maar ik had dit spul nog liggen (helpt ook echt heel goed tegen gele okselvlekken) dus ik dacht: ik probeer het gewoon. En het shirtje is weer helemaal wit.

15 likes

Ah ja, die van woll fleece zijn volgens mij juist zo’n dik pakket :grin:

1 like

Zal ik doen! Heb m zojuist besteld dus hoop m ergens deze week binnen te krijgen.

2 likes

Zag dit net op insta!

10 likes

Welke zijn dan beter voor het gebit van je baby?

3 likes