Tips, ervaringen & aanraders #7

Dan ga ik ik voor de 62. Ze heeft een iets kleiner hoofd dan gemiddeld (en loopt ook achter vergeleken met haar lengte) dus ik denk dat 62 dan wel moet passen. Heel erg bedankt voor de moeite. :raised_hands:t2:

2 likes

Toen ze zo klein was, deed ik bij mijn dochter vaak dikke sokken om haar handen op de fiets. Lekker lang, dus konden goed over haar jas zodat het bleef zitten en lekker warm was. En bleef veel beter / strakker zitten dan wanten.

8 likes

Dat is echt super slim! Ik heb nu wantjes gekocht bij de Hema, met zo’n touwtje eraan. Hopelijk blijft dat een beetje goed zitten, anders kan ik altijd jouw tip uitproberen :smile:

3 likes

Ik denk allebei beter dan die grote og bibs? Maar welke van deze twee dan het beste is, geen idee! Denk de smalle?

3 likes

Je bedoelt deze?

Ik zit daar ook aan te denken. En dan nog langemouwenromper, broekje en shirtje van wol erbij bestellen als extra laagjes. Maar heb er dus geen ervaring mee, nog.

1 like

Ja klopt, die idd en dacht ook aan de combi met wollen boxpakje. Maar wordt een dure grap, dus dacht even ervaringen vragen. In t ‘show je aankopen’ zie ik net dat iemand ‘m gekocht heeft, dus benieuwd hoe ‘ie bevalt!

1 like

Ik kan niet echt een lekker momentje voor het tandenpoetsen vinden en dan met name s avonds. Het ritueel nu is dat hij (1jr) na het eten boven nog de fles gaat en dan z’n bedje in. Beneden is de badkamer dus wat ik doe is na het eten tandenpoetsen, fles en naar bed maar dat voelt gek en onzinnig. Hoe doen jullie dat met kindje in deze leeftijd?

Wat top dit! Volgens mij is die anatomische het beste voor het gebit? Maar weet het ook niet zeker… lijkt me wel vervelend dat je die altijd op de juiste manier in moet doen, doordat het niet symmetrisch is :thinking:

2 likes

Eigenlijk deed ik dit ook altijd, gingen ze gewoon lekker op tot we stopten met dat flesmoment

1 like

Tanden poetsen op verschoonkussen terwijl hij ligt
Na de fles en voor het boekje lezen

3 likes

Eerst z’n hele bedritueeltje boven, badderen etc. Dan fles op de stoel in z’n kamer en daarna op diezelfde stoel z’n tanden poetsen.
Hoeft in mijn ogen nu nog niet perse in de badkamer, ze spugen toch nog niets uit… haha.

Daarna nog boekje lezen om weer rustig te worden en dan z’n bed in.

3 likes

Hier hetzelfde maar hij valt ook in slaap tijdens de fles dus erna tandenpoetsen gaat niet.

2 likes

Hoeveel winterjassen is nodig voor een dreumes? Lees dat veel een nette jas en een voor de opvang halen, maar is dat echt nodig?
Worden alle jassen niet gewoon doorleefd van die kleintjes.

Wij hebben gewoon maar 1 jas hoor. Op de opvang heeft ze wel met kouder/natter weer vaak haar ielm pak eroverheen.

1 like

Tip: je kunt je tot 15 oktober weer aanmelden als hulpsint bij Stichting De Lieve Sint. Je kunt zelf kiezen hoeveel gezinnen/kinderen je wil helpen. Ik heb nog een flinke stapel ongebruikt babyspeelgoed van E. dat we allemaal als kraamcadeau hebben gekregen. Dus in de opmerkingen gezet dat ik graag een gezin krijg toegewezen met een baby/dreumes.

13 likes

Mij lijkt 1 jas gewoon prima. Ik weet niet naar wat voor functies die dreumesen met een nette jas heen gaan :sweat_smile: maar alles wordt toch vies dus dan is een nette jas heel snel niet meer netjes :joy:
Stel je hebt een iets duurdere jas gekocht waar je zuinig op wil zijn, dan kan ik me nog wel voorstellen dat je voor de opvang een andere jas mee geeft. Maarja kleren zijn ook gebruiks voorwerpen, vind ik.

14 likes

Wat een mooi initiatief! Heb me meteen aangemeld :blush:

2 likes

Kan best zijn dat hij die gaat weigeren trouwens, omdat hij de ‘gewone’ gewend is.

Nog een kortingstip; 1 oktober is het weer elle shopping night ofzo en daar doet oa H&M maar ook Bestseller (Name It, Only Kids) ook aan mee. 20% korting, dus ik vind dat altijd een mooi moment om vast een paar spijkerbroeken in grotere maat aan te schaffen voor de oudste.

5 likes

Wat super dit! Ik doe ook mee!

3 likes