Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik gebruik die matjes ook (en over een hoes), bij de action is een mega doos ook goedkoop, het heet daar iets van puppy trainingspads.

2 likes

Oh goeie, daar ga ik naar kijken! Bij Kruidvat zijn ze uit het assortiment en die bevallingsmatjes zijn duur (maar wel handig als je ze over hebt uit je kraampakket).

Ik gebruik ze trouwens ook wel eens om haar even lekker zonder luier te laten spartelen of onderweg in de auto te verschonen.

3 likes

Wij hebben de leander en ben er heel blij mee. Zo kunnen we van voren verschonen zonder een vergrote commode te hebben. Gemakkelijk schoon te maken en verschuift niet.

4 likes

Heb gewoon de grootste genomen. Passen ze er in ieder geval lang op.

1 like

Ik ga nog even een stoppen met speen ervaring delen.

M’n dochtertje is bijna 3 en bij 3 ligt m’n grens wel een beetje. We hadden vanaf 2 jaar sowieso de regel; alleen in bed.

Twee weken terug een aftelkalender gemaakt met 10 vakjes en op nummer 10 een tekening van een speen in een prullenbak. Elke dag netjes vakje gekleurd. Elke dag gezegd; speentje ga je over x aantal dagen weggooien. Eerste paar dagen meteen erom huilen natuurlijk, maar na een paar dagen ging ze het zelf zeggen, ā€˜speentje bijna prullenbak’
Op dag 10 zelf d’r speen weggegooid. En ik maak geen grap… ze heeft het er nooit meer over gehad! Ze kwam zelfs een gevonden speen brengen en erna weggooien.

Eerste nacht heeft ze wel eventjes gehuild, maar weet niet zeker of het om de speen was of dat ze het koud had.

Al met al was de laaatste keer speen afwennen een goede! Trots op haar

34 likes

Deze zijn het, soms in de weekachtige nog goedkoper. Heb ze ook altijd in de luiertas, want leg haar niet graag op die openbare plekke . Doekje erover kan ook, maar dit is makkelijker.

4 likes

Wat goed zeg!

L is dinsdag 3 geworden en we lezen al een tijdje de Lumies zoeken een speen. Hebben haar voorbereid en verteld, als je 3 bent ben je echt groot en gaan we je speentje wegdoen. Ik ga ook een aftel kalender maken, en dan hopen dat het niet teveel drama gaat worden. Maar goed, inslapen duurt nu ook een uur, ze is regelmatig 2 of 3 keer wakker s’nachts en plast af en toe in bed. Dus om nou te zeggen dat ik nu lekker doorslaap :sweat_smile:

2 likes

Dank je wel voor dit te delen. Ik heb mezelf ook aangemeld en mijn man zo enthousiast gekregen dat hij er nu ook tegen iedereen over begint.

Heb gisterenavond zon leuk kraamcadeau gekregen, regenlaarsjes met dikke sokken. Heeft mijn baby nog niks aan, maar later natuurlijk wel. Vind het zo origineel.

Heb zoveel kleding gehad die ze maar 1 of 2x aan gehad heeft ivm de maat of het seizoen en knuffels kan ik ook niet meer zien. Bedoel het niet zo ondankbaar als het overkomt, mensen doen hun best iets leuks mee te brengen en ik snap dat het lastig is.
Ik was vanmiddag bij een 2ehands winkel en had 3 dingetjes gekocht en raakte aan de praat, toen zei ze dat de babykleding (is tm 98 bij hun) erg hard ging. Ik ga van de week gelijk brengen wat ik niet meer gebruik en niet wil bewaren.

4 likes

Oneeee ik moet hier eigenlijk ook aan! Ik vind het zo spannend want hij is dol op dat ding! Hij mag hem wel al lang alleen met slapen…

Lastige vind ik vooral dat zijn kleinere broertje nog wel een speentje heeft en mag (die is 1.5)…

1 like

Iets gepersonaliseerds en bruikbaars, zoals een badcape, badjasje (voor als hij wat ouder is)

1 like

Mijn schoonouders hebben nu (en ook bij de 2e) een fotoshoot cadeau gedaan bij de fotograaf waar we ook foto’s hebben laten maken tijdens de zwangerschap. Dat vind ik een heel fijn cadeau, want bij de oudste maakte we regelmatig foto’s van ons 3 met de camera op statief maar met 2 of 3 kinderen is dat al een stuk lastiger. En dus iets wat we sowieso zelf hadden betaald anders. Maar is wel een iets duurder cadeau, dus ook budgetafhankelijk.

Cadeaubon babyspa of iets gepersonaliseerds inderdaad. Speenkoord (kan ook voor bijtspeeltjes of knuffeltjes als ze geen speen gebruiken) met naam. Onze kinderen hebben van de oma van mijn man allemaal badjassen gekregen met hun naam erop bij de geboorte, die hebben we ook al heel veel gebruikt.

Zo’n sterrenposter die @anon3219017 deelt hebben wij ook gekregen bij nr 2 (maar dan van mr starsky) erg leuk ook!

Oh en ik kwam laatst birth bear tegen, ook leuk (terwijl ik eigenlijk niet van knuffels cadeau krijgen houd). Een knuffelbeer met de grootte en het gewicht van de baby bij de geboorte: https://www.birthbear.com/

3 likes

Oh ja die birth bears zijn zo leuk, wil er ook nog 1 voor m’n dochter, maar vind ze echt wel prijzig

2 likes

Ik geef altijd iets voor de moeder/ouders, vooral omdat ik het voor een baby zo lastig vind en ze krijgen vaak al zoveel.

Dus bijvoorbeeld maaltijden, een bon voor (postnatale) massage, dat soort dingen.

2 likes

Het is sws leuk om grote broer ook iets te geven! Wat is je budget?

2 likes

Het gepersonaliseerde boek hiervan is ook leuk!

3 likes

Ik wil graag een houten kalender halen om ook af te kunnen tellen naar bepaalde dagen. Ons zoontje heeft er namelijk heel veel moeite mee als mn vriend moet gaan werken.

Nu zag ik echt een perfecte bij de Zara. Zitten figuurtjes bij en alle dagen kan je eraf halen. Dus had al bedacht dan figuurtjes aan te wijzen voor de dagen dat mn vriend werkt en aftellen door de data eraf te halen elke ochtend.

Maar… deze is in het Engels. Ik kom nergens soortgelijke tegen waarbij er ook een aftel mogelijkheid te verzinnen is.

Iemand toevallig iets soortgelijks gezien?
Degene van de Zara ziet er zo uit waarbij je dus best veel mogelijkheden hebt met dingetjes eraf klikken en die je kunt vervangen door figuurtjes etc.

3 likes

Ja ik dacht dan wil ik er ook 1 voor de meiden, ka-ching :sweat_smile:

1 like

afbeelding

Olie van kenko, misschien lekker voor haar buik en kun je ook bij je kindje gebruiken

Senger natur gans, zit een pitten kussen in dus is fijn als de baby last heeft van krampjes

Misschien nog lekkere slofjes

10 likes

Oh, wat leuk die gans!

Ja leuk he!! Er is ook nog een grotere variant

Is helemaal cute icm een newborn

14 likes