Ah ja die Senger gans is echt te leuk! Mochten mensen een budget variant willen dan heeft Warmies ook een gans!
Oh, die moet ik hebben, maar zo duur
Die van Warmies is ook wel leuk, maar toch minder
Hvid slofjes is idd goede tip!
Wat goed van je man! Ik heb mijn werkgever inmiddels ook overgehaald om met collega’s een aantal pakketten te maken. En wat een superleuk kraamcadeau! Ik kwam na een tijdje ook om in de Happy Horse konijnen en newborn kleertjes. Uitzondering was mijn broertje die iets op de groei wilde geven en aankwam met happy socks in maat 36.
Hier vond de oudste het wel heel leuk toen hij ook een cadeautje kreeg. Hoefde verder niets groots of duurs te zijn, een leuk boek bv.
Hoe oud is je neefje en wat welke interesses heeft hij?
C&A heeft momenteel een aantal truien in de collectie met tractors. Het moet wel je smaak zijn maar misschien is dat dan leuk.
Ik had ook zulje leuke regenlaarsjes gekregen van Next, met allemaal bloemetjes erop. Heb ze alleen heel dom in de vensterbank van de babykamer gezet. Nu is de achterkant natuurlijk helemaal verkleurd. dus tip: daar niet bewaren in de zomer haha.
Mijn zoontje had die leeftijd toen we ons 2e kindje kregen en hij kreeg toen een spelletje van Haba " kleine vogel grote honger".
En was heel leuk want wij hadden nog niet zoveel spelletjes en het zorgde ook voor wat quality time met hem. En het is niet zo’n duur spelletje.
Maar indeed ook heel blij dat hij gewoon iets kreeg.
Haha maat 36 is voor een grote vent wrss ook heel klein, iig op de groei en een leuk verhaal voor later!
Vind het altijd al heel leuk als mensen moeite doen hoor, het gaat niet om de cadeaus maar het is soms wel fijn om iets bruikbaars te krijgen.
Wat gaaf dat je werkgever en collegas ook mee gaan doen. Ik heb net mn moeder erover verteld en die zei dat ze dit vroeger ook deed toen wij klein waren, maar dan regionaal. Was een kennis die de pakketten toen verzamelde.
En dat deed me eraan herinneren dat ik 3 jaar geleden ook een keer meegedaan heb aan iets in de buurt wat ik toen op facebook tegenkwam, daar kon je spullen heenbrengen en zij maakte pakketten. Heb daar ook gelijk berichtje heengestuurd.
@Indigo
Goede tip, zou mij ook kunnen overkomen. Ik ga ze in de kast bewaren.
Hoe vinden jullie dilling vallen qua maat? Ik lees op internet wisselende antwoorden dus nu twijfel ik weer welke maat ik morgen ga bestellen.
Kribbelen die bivakmutsjes van dilling trouwens niet? Ik wil voor de baby van 10 weken alvast een bivakmuts kopen voor de winter straks.
Ik vind de rompers iets kleiner vallen. Dus mocht je die willen bestellen zou ik een maatje groter doen. Wol rekt wel mee dus kan je er langer mee doen. Verder hebben we een wollen pak, jasje en muts van dilling en die vallen allemaal op maat of iets ruimer.
Rompers redelijk op maat tot iets ruimer. De rest wel ruimer heb ik het idee. Mij dreumes met maat 80/86 draagt nog steeds leggings maat 68 en ze verzuipt in het kinderwagen pak (mt 86), maar daar slaan we de mouwen en pijpen nu van om.
@Howth ik vind die van merinowol niet kriebelen, maar ze hebben nu ook een variant met wolzijde. Die lijkt me nog zachter. Ik heb besloten dat ik ze allebei ga kopen haha, wordt toch veel gebruikt hier in de winter. Voor een kleine baby is de kleinste maat trouwens nog wel te groot, maar mijn dochter vond het vorig jaar met een maand of 3 heerlijk om met die muts over haar ogen te slapen
Welk siliconen servies (dinerset bijv) is echt zijn geld waard? Ik zit te kijken naar Liewood, Jollein en Done by Deer en alle drie lijken mij ok?
Nog even hierop terugkomend, het samen hier boek is echt een grote hit bij de oudste! En het is ook echt een mooi boek met op een luchtige manier mooie boodschappen erin (bv ook dat je mensen in alle soorten en maten hebt en dan zit er in die prent bv ook twee vrouwen die met elkaar trouwen etc). Iedere keer als we het lezen ontdekt ze weer nieuwe dingen!
Voor de middelste had ik dit boek besteld, ook een mooi verhaal met mooie boodschap en mooie prenten.
Maar het grappigste: die eekhoorntjes zijn precies haar zoals ze op de cover staan als ze nee zegt / haar zin niet krijgt. En dat heb ik me totaal niet gerealiseerd, tot de oudste zei kijk mama zo doet R. ook als ze nee zegt

Onze baby is pas 6 maanden, maar wij hebben een stokke sleepi waar een zijkant uit kan. Dus als je de bodem dan op de laagste stand doet en een zijkant eruit, kan ze zelf erin en eruit. Dan is misschien de ‘prikkel’ om te klimmen weg? Moet natuurlijk wel kunnen bij het bedje dat je hebt
Wij hebben toen de zijkant eruit gehaald omdat het gevaarlijk werd. Was ze 20 maanden ofzo. Kon bij ons bedje niet standaard, maar zijkant eruit en mijn man heeft toen daar een plank gemaakt die iets hoger dan het matras was tegen uitrollen en voor de stevigheid vd constructie.
Prikkel om eruit te gaan was hier idd meteen weg, zelfs sochtendskwam ze er zelden zelf uit. Paar maanden later gingen we verhuizen en is ze moeiteloos overgegaan naar een peuterbed.
Echt zijn geld waard zou ik het zelf niet noemen, je betaalt natuurlijk wel voor de looks. Maar wij hebben al 3 jaar en siliconenbordje van Done by deer die ook in de vaatwasser gaat en de kwaliteit is goed.
Jaa, de boeken van Rachel Bright zijn hier ook hits. De leeuw in de muis is hier favo.
Oh leuk om te lezen! Ik heb die (en laat maar los koala + de walvis wilde meer) op het decemberlijstje gezet