Tips, ervaringen & aanraders #7

Dankje voor de tip! M’n oudste vind het erg lastig om samen te spelen met de jongste en is op sommige momenten erg jaloers. Hopelijk helpt dit boek een beetje …

Heb jij of anderen nog tips voor boeken over dit onderwerp? Ik kom voornamelijk boeken over vriendschap tegen, maar misschien bestaat er ook iets specifieks voor broertjes/zusjes?

Jaa samen hier is mooi. Wij hebben nu van dezelfde schrijver ‘die eland is van mij’. Heel ander boek maar ik vind em heel grappig en zit (wel minder veel & opvallend) ook een boodschap in.
Mijn dochtertje snapt het nog niet haha maar ik heb lol met voorlezen :joy:

1 like

Moet je eigenlijk in een ledikantje onder een hoeslaken en molton nog een matrasbeschermer doen? Of is dat een beetje teveel van het goede?

Ik heb het boek zelf niet gelezen, dus ik weet niet helemaal zeker of het aansluit maar van wat ik begreep gaat de samensmelting van Lize Korpershoek hier ook over

1 like

Ik gebruik zelf een matrasbeschermer en hoeslaken. Als je al een molton hebt, lijkt me dat dubbel op eerlijk gezegd.

3 likes

Ik weet niet precies wat je met een matrasbeschermer bedoelt. Iets waterdichts zou ik niet doen, omdat ze daar niet doorheen kunnen ademen.

Ik heb gewoon alleen een matrashoes en molton. Bij een pasgeboren baby kun je dan nog een dubbel gevouwen hydrofiel onder het hoofddeel leggen. Als ze spugen beschermt dat meestal genoeg.

1 like

In principe is de molton al een matrasbeschermer toch? Wij hebben in ieder geval niet meer dan dat.

1 like

Idem hier. En in het begin een hydrofiel onder haar hoofdje.
Ik heb 1x gehad dat er zelfs door de molton heen poep was doorgelekt. De tijk van het matras kan ook gewoon in de wasmachine dus het was in een ommezien weer schoon.
In de kinderwagen had ik ter hoogte van haar rug en billen wel een waterdichte matrasbeschermer.

Heeft er iemand ervaring met buisjes? Mijn zoontje van bijna 3 is vanaf baby af aan heel vaak ziek en verkouden (kan de keren dat we hem van de opvang moesten ophalen niet meer bijhouden). Nu zijn we eindelijk bij een KNO-arts geweest (omdat hij slecht hoort dat laatste tijd) en die geeft aan dat er vocht achter zijn oor zit. Hij kan buisjes krijgen maar kunnen ook afwachten. Buisjes is geen garantie dat ie minder vaak ziek wordt natuurlijk en een operatie heeft ook niet mijn voorkeur. Maar als het wel helpt en hij minder vaak ziek is, is dat voor hem en ons natuurlijk wel heel fijn. Heeft hier iemand ervaring mee?

Hoeft niet. Ik heb zo’n aerosleep ding nog onder de molton en hoeslaken. Had ik gekregen (tweedehands) en leek me niet nodig, maar kreeg de tip dat het als matrasbeschermer kan werken en dan wel makkelijk is als ze spugen etc, dat dat het opvangt. Dus zit er nog op maar voor die paar keer dat ie gespuugd heeft is het niet echt nodig geweest denk ik. Dus zou het lekker laten.

1 like

Kent iemand dit? Mijn dochter heeft 2 tandjes die doorkomen (nog niet helemaal). Maar 1 is duidelijk zichtbaar en heeft een ribbel randje (lijkt bijna wel een volwassen tand). Nu heeft ze op haar tong aan de onderkant een donker rood randje wat wel een een soort bloeduitstorting lijkt. Is dat normaal? Het bloed niet en aan de tong kun je überhaupt natuurlijk niet zoveel doen.

Edit; met foto

Samenvatting

Mijn zoontje heeft buisjes gekregen toen hij 1 was. Had daarvoor maanden chronische oorontsteking, vrijwel altijd ziek en koorts.
Na de buisjes was het echt zoveel beter.

3 likes

Van welk merk zijn ook alweer die sokken/slofjes met zo’n lekker groot anti-slipplakkaat onder de hele voet? Ik heb het hier wel eens voorbij zien komen maar kan het niet terugvinden.

3 likes

Ik denk dat je Ewers bedoeld :blush:

Ja die inderdaad! Bedankt!

3 likes

Oh naar die Ewers sokjes zat ik ook te kijken. Weet iemand toevallig of ze ook iets dikker zijn dan gewone sokken?

Ik zag online dat ze zelf iig zeggen dat ze ook als huissokken over gewone sokken gedragen kunnen worden.

1 like

Ja, zijn wel wat dikker, maar niet megadik. Ik gebruik ze vaak als sloffen in de winter, over haar gewone sokken heen.

1 like

ik zoek eigenlijk zoiets maar dan dus wel echt dik, en lekker van wol ofzo. lijkt lastig te vinden!

1 like

Ja, ons zoontje van twee heeft buisjes. Hij had ontzettend vaak oorontsteking en zijn spraak liep ook wat achter. De KNO arts gaf aan dat dat kwam doordat hij niet goed hoorde door het vocht achter het trommelvlies. Hij heeft nu 5 maanden buisjes en hoort een stuk beter. Hij heeft alleen wel alsnog drie keer oorontsteking gehad. Dus daar helpt het bij hem nog niet goed tegen helaas.

6 likes