Tips, ervaringen & aanraders #7

Mijn broertje had dit ook ja. Sprak amper en rolde ook de een na de andere oorontsteking in… na de buisjes is ie in een hoogtempo gaan praten. Alsof ie daarvoor echt gewoon doof was (Nouja dat was misschien dus ook deels zo) en het ineens tot ontwikkeling kwam. Binnen een paar maanden liep z’n spraak/taal ineens voor juist. M’n vader heeft het er nog over soms haha!

3 likes

Hebben jullie een aanrader voor een goed white noise apparaat? We hebben er één van numsy maar die moet je om de haverklap opladen. Ik wil er één die ofwel een goede batterij heeft ofwel één die je aan de oplader kan laten en laten afspelen tegelijk. Het liefst met ventilatorgeluiden. We gebruiken het voornamelijk om omgevingsgeluiden te maskeren.

1 like

Wij hebben deze, de eerste 18 maanden ofzo deed hij het de hele nacht (er staat 7, maar dat was 12 uur ongeveer). Inmiddels totaal niet meer, dus nu hebben we hem altijd in de lader. Dan kun je hem ook gewoon gebruiken. Er zitten heel veel geluidjes op en ook een lichtje en een timer.

2 likes

Heeft iemand hier een tip over welke speen gebruikt kan worden voor de fijne granenpap van Olvarit? (Vanaf 6 maanden). Ik heb die van Avent papspeen gebruikt maar daar komt echt te veel/te snel uit. En de nr 3 speen is te klein.

1 like

Wij hebben een speelkleed van Liewood met knisper zeedieren. En nu staat op het label dat het alleen bij de stomerij gewassen mag worden. Kan zoiets echt niet in de wasmachine?

3 likes

Ik zou het gewoon proberen op een wolwasprogramma of een fijn programma op lage temperatuur. Bij mij is dat nog nooit fout gegaan, maar geen garantie natuurlijk.

3 likes

Nav de tip van @Chesirecat :ok_hand::ok_hand:

8 likes

Dank voor het delen van de ervaringen met buisjes! Wel overwegend positief, goed te horen dat de ingreep zo meevalt. Gelukkig gaat zijn spraak-taalontwikkeling nu goed maar zonde als dat stilstaat natuurlijk. En als hij minder vaak koorts zou hebben, zou dat ook heel fijn zijn. We gaan het laten bezinken maar neig er nu wel naar :slight_smile:

1 like

Jeuken die wollen pakjes niet bij baby’s? Ik kan zelf niet eens kasjmier verdragen op mijn blote huid, dus durf eigenlijk geen wollen romper of boekje bij mijn baby aan te doen.

1 like

Die ik heb besteld zijn merino wol, mijn ervaring met m’n eigen merino wollen kleding is dat dat gewoon als katoen voelt.

2 likes

Ik kan dat ook niet verdragen :sweat_smile:

4 likes

Ik heb de Numsy lumi en die werkt enkel op stroom maar dat wilde ik juist graag. Als we ergens zijn waar dat niet kan gebruik ik mijn telefoon.

1 like

Ik weet niet of je deze leuk vindt. Maar ik had deze besteld voor dochter. Alleen ik had 50 st besteld en er kwam tot 2x toe 30 st binnen en in verkeerde kleur :thinking: dus ik heb het maar terug gestuurd en nooit weer besteld. Maar ze zagen er wel goed uit.

Laleni 50-PACK Velvet Pendants For Kids - Velvet Clothes Hangers Child, Space Saving Baby Pendants, Light Pink Amazon.nl

2 likes

Dankje! Misschien ga ik dan toch eens een boxpakje proberen.

Mijn dochter klaagt sinds ze zindelijk is de afgelopen weken heel vaak dat ze buikpijn heeft. Ze eet prima, poepen is soms spannend maar ze doet het wel. Ik heb het vermoeden dat ze het soms ophoudt, maar niet dat er daadwerkelijk aan de hand is. Ze hult niet, slaapt over het algemeen prima en poept om de dag.Mijn schoonouders denken dat ze niet tegen gluten kan of lactose, en maken er een heel drama van beginnen er ook elke keer over waar mijn dochter bij is. Die is 3 en hoort ook wat ze zeggen, dus ik vraag ze dat later te bespreken maar de boodschap komt niet door. Ik heb het idee dat het gewoon een fase is, maar wordt echt gek van m’n schoonouders die maar blijven pushen.
Sorry voor het lange bericht, maar mijn vraag is eigenlijk vooral herkent iemand dat ophouden en buikpijn hebben in de startfase van zindelijk zijn?

1 like

Onze dochter zegt het sinds zindelijkheid soms. Ik heb het idee dat ze dan moet poepen/plassen.

2 likes

Hier moet er dan meestal een boer uit :sweat_smile: T is ook 3

1 like

Wij doen bij R. douchen/bad/wassen, pyjama aan, tanden poetsen en dan op de kamer samen op de stoel 1 of 2 boekjes lezen/lekker knuffelen . Dan samen gordijnen dicht, lampje en muziekje aan en dan in bed.

@Velvetbetty en als je haar op het moment dat ze klaagt over buikpijn naar de wc begeleid/stimuleert? Onze oudste is nu meer dan een jaar zindelijk, maar merken dat als ze klaagt over buikpijn dat 9 vd 10 keer helpt omdat ze dan gewoon moet poepen, ondanks dat ze dat normaal prima zelf aanvoelt. Alsof ze het even vergeten is dan ofzo (tis niet dat ze het anders in der broek doet, blijft gewoon rondlopen met buikpijn dan). Als het iets als lactose of gluten is had je dat waarschijnlijk wel eerder gemerkt. Mijn eigen ervaring met lactose is dat ik dan juist meer en ontlasting krijg en steeds dunner.

3 likes

Mijn zoontje heeft een vreemd probleem en ik ben vrij radeloos.
Sinds een jaar of 2 ( wat samenviel met geboorte zusje en start school) heeft hij last van ontlasting in zijn broek. Dus ik dacht eerst dat het daar aan lag en een soort terugstap was. Maar nu zijn we 2 jaar verder en heeft hij iedere dag een “scheetje” in zijn broek.
We gingen al naar de huisarts en na een staalname bleek hij parasietjes ofzo te hebben. Dus ( verschrikkelijke) siroop voor genomen en toen was het 1 maand over. Maar nu is het weer terug en helpt het product niet.
En ik denk niet dat hij het bewust deed maar ik
Ben het enorm beu. Ook voor hem niet leuk om zo op school te zitten etc.
Als iemand dit ook ooit gehad heeft of tips heeft?
Zoontje is 4,5

Pff, zoontje is 10 maanden en slaapt thuis heel goed. Misschien zelfs te goed waardoor hij nu nergens meer wilt slapen alleen thuis in zijn eigen bed. We hebben een campingbedje gekocht voor als we op visite gaan, bij mijn ouders heeft hij een ledikant maar helaas…. Hij gaat gewoon eindeloos staan krijsen ondanks dat hij moe is blijft hij maar krijsen. Heb zijn eigen knuffeltje, white noise, beddengoed alles meegenomen maar niks….

We gaan nu binnenkort wel met vakantie en ik ben als de doods dat hij dus de hele vakantie niet gaat kunnen slapen en dat het steeds een drama wordt. Sowieso is het gewoon niet fijn, want ook op bezoek ben je zo ermee bezig omdat hij gewoon weigert te slapen terwijl hij wel moe is en in zijn ogen wrijft en gaapt. Toen hij wat jonger was, tot zo 7 maanden ging het slapen in de ledikant bij mijn ouders overigens prima.

Heeft iemand dit ook gehad met haar kindje en wat heeft uiteindelijk geholpen?

1 like