Tips, ervaringen & aanraders #7

Volgend weekend gaan we kamperen met peuter en baby (8 weken) in een tent. Wat zijn jullie tips en aanraders?

Het zal rond 12-16 graden worden in de nacht, wat moet ik de baby en peuter aandoen qua pyjama/slaapzak? Vind het lastig :sweat_smile:

1 like

Slaap je met matjes op de grond of op bedden/stretchers van de grond af? In het eerste geval zou ik zelf een veiligheidsdeken (zo’n dun goud-zilver geval) onder de matjes leggen om de kou uit de grond wat tegen te houden. Verder wollen pakjes om in te slapen en evt meerdere dekentjes mee om over de slaapzak heen te leggen als het te koud is.

1 like

Inderdaad veel wollen laagjes en wollen slaapzak.

1 like

Snelle vraag: Hoeveel kinderen zitten er maximaal op een 0-4 groep met 2 leidsters?

Ik ben het vergeten te vragen en moet weten hoeveel traktaties ik moet maken :see_no_evil:

1 like
  • maximaal 3 baby’s;
  • maximaal 5 kinderen van 1 tot 2 jaar;
  • maximaal 8 kinderen van 2 tot 4 jaar;
  • maximaal 10 kinderen van 4 tot en met 6 jaar;
  • maximaal 12 kinderen van 7 en ouder.
2 likes

Max 16 kinderen, hangt wel van de samenstelling af

4 likes

en @SophieRose - Bedankt! Heb er 16 gemaakt :slight_smile:

3 likes

Is het normaal om op iets te geven op dag van de leidster?

Weet dat veel mensen dit wel doen, maar het is echt niet zo dat je raar wordt aangekeken als je niks doet, hoor. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar gaf bijv wel wat met kerst of tijdens een lockdown (noodopvang). Vind zelf zo’n standaarddag niet nodig, maar wordt altijd gewaardeerd als je eraan denkt.

4 likes

Het wordt wel gewaardeerd, maar veel ouders geven niet iets, het is niet erg als je niks geeft.

1 like

Mijn zoon had een hele sterke voorkeurshouding, weigerde echt om z’n hoofd naar links te draaien ondanks allerlei pogingen van ons. Heeft ook een afplatting gekregen bij z’n hoofdje. 2x naar een osteopaat geweest en het is helemaal over!

Ik heb het tot nu toe altijd gedaan. Zijn de mensen die zorgen voor mijn kind(eren) en die laat ik graag weten dat ik hun werk en inzet enorm waardeer.

Is het binnenkort weer? Op de vorige opvang kregen we als ouders altijd wel subtiel een seintje, bij deze niet. Edit: Volgens Google 15 september.

Oh dat vind ik echt een beter idee dan wat ze bij ons doen. Wij moeten thuis iets knutselen en dan inleveren. Maar het is dat ik nu hier erover lees weer, want die mail hebben we echt al 6 weken terug gehad en er wordt dan ook niet nu nog een reminder gestuurd. Vorig jaar ook alleen maar dankzij vragen hier aan gedacht, dus ga het meteen even opzoeken en voor woensdag in mn agenda zetten :joy:

Edit: haha letterlijk in juni al over gemaild, lees nu dat we het morgen in moeten leveren uiterlijk. Handig wel na 2 weken vakantiesluiting (en veel kindjes gaan 1 dag ofzo…). Naja donderdag is ook nog tijd zat neem ik aan gezien het 15 september is… dat is dan 2 weken van tevoren.

1 like

Ja wij wilden ze ook geld geven of een cadeaubon van douglas ofzo. Maar dacht even peilen of het wel gedaan word :joy:

2 likes

@Karl_Lagerfeld ja hebben ze ook veel meer aan toch. En als er globaal iets wordt geregeld heb je met klein bedrag per kind een aardig bedrag en kun je echt wel iets leuks geven. Lijkt me ook leuker voor ze dan een knutsel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wij doen wel altijd zelf met de verjaardagen van de kindjes voor de leidsters iets apart erbij met een kaartje in de trant van bedankt voor de goede zorgen het afgelopen jaar.

2 likes

Ik vind het nog best lastig om onze baby van 6 weken 's nachts goed toe te dekken. Ze heeft het volgens mij wat sneller warm dan gemiddeld. Nu is het 18 graden en heeft ze romper met lange mouwen, broekje, sokken en lakentje. Volgens ‘de schema’s’ moet er nog een dekentje bij, maar ik ben dan bang dat het echt te warm wordt. Wat zouden jullie doen?

Ik kan nu 10 maanden na mijn bevalling nog niet rennen of springen. (Dat voelt zwaar daaronder en dan pies ik in mn broek) Ik doe daarom nog een soort nagym (circuittraining) om de spieren wat sterker te krijgen / opnieuw te leren gebruiken en soms bekkenbodem oefeningen thuis (aanspannen ontspannen).
Zijn er nog meer tips? Of ervaringen? Ik vind het niet snel genoeg gaan en hoop als doel met de 1 jaar weer te kunnen rennen springen en dansen.
Bekkenbodemfysio ben ik aan het begin wel geweest, vandaar ook de oefeningen het sporten maar ik merk niet echt vooruitgang op het gebied van het rennen springen.

2 likes

Klinkt niet verkeerd wat je doet hoor. Hoe voelt het nekje en rug van je baby? Als dat klammig of nat is, is het te warm. Is het koud, dan dekentje erbij. Het is echt even puzzelen en uitproberen. Misschien een pyjamaatje over dr romper, in plaats van deken toevoegen?

1 like

Dankje! Haar nekje voelt steeds warm, maar niet te. Haar handen zijn wel koud, maar ze slaapt graag met haar armpjes omhoog. Dus ik denk ook dat ik wel goed zit, maar tegelijkertijd ziet het er wel koud uit of zo. Ik heb geen pyjama, ze draagt altijd haar gewone kleren van de dag ervoor (mits goede temp. en niet vies). Ze heeft vannacht volgens mij wel weer lekker geslapen… Het is wat haha

3 likes

Mijn kindje haar handjes waren ook altijd koud hoor! Dat geeft niet.
Volgens mij kun je het prima zo laten dan, als ze te koud zou zijn wordt ze vanzelf vaak wakker en gaat ze huilen. Als het kouder wordt kun je kijken naar een dekentje. Iets met wol is altijd wel fijn, want dat wordt niet snel veel te warm. Fleece wordt sneller net te warm vond ik.

Ja het is echt wat he? Je gaat zo twijfelen over alles. Maar je doet het goed!

2 likes