Tips, ervaringen & aanraders #7

Hier ook babybornfans! Onze kinderen hebben allebei de soft touch (die van 38cm) en die past maat 44 ook qua kleding dus ideaal.

2 likes

Bijkbaar hebben ze een laag en een hoog model van die gele. Heb nu de hoge besteld maar ga ze toch in de winkel afhalen dus zal daar gelijk naar die van @DahliaDavin kijken

2 likes

Oh dat scheelt al!

3 likes

Als jij zo wil doorgaan dan doe je dat toch. D’r komt vanzelf een moment de je kindje de luier niet meer wil en dag dan zal zeggen.

Na drie kinderen zindelijk te hebben gekregen vind ik dat er altijd zo’n vage tussen periode zit. Zonder luier is nog ā€˜te spannend’ maar met luier niet nodig ofzo. Heb gemerkt bij mijn drie dag ze het vanzelf zat waren en niet meer wilde en dan was het op een paar ongelukjes best prima

3 likes

Nice, bedankt! Bedoelde een soort dr martens achtige vibe qua onbuigzaamheid maar dit klinkt goed

Zijn hier mensen wiens partner vast rookt? En hoe gaan jullie daarmee om mbt de zorg voor het kind?

Mijn man rookt en uiteraard niet bij haar maar daardoor moet die steeds naar buiten en is die toch weer 10 minuten weg. Ik vind dat echt heel kut als ik al heel de dag met dr gezeten heb. Maar eigk vind ik het sowieso kut omdat ik het gevoel heb dat hij daardoor meer tijd voor zichzelf heeft. Ook bv als die dan gewandeld heeft met d’r dan is ze daarna meteen weer mijn zorg want hij wil dan roken. (het zit me op dit moment heel hoog, en eigk is m’n gevoel onterecht want hij is denk ik 2 x van huis geweest zonder haar en ik al veel vaker).
Ik mag 'm altijd bellen en dan komt die meteen, maar voel me dan toch weer een zeur. Ook als ik zeg dat 't niet schikt voel ik me zo’n zeikwijf.

Liever geen reacties dat roken heel slecht is enzo want dat weet ik al en is nu niet m’n vraag.

2 likes

Ik rook zelf niet, dus weet niet of dit een oplossing is of heel kinderachtig, maar kan je geen afspraken maken wanneer hij rookt op een dag? Bijv. als ze slaapt en nog wat vaste momenten dat het voor jou ook het best uitkomt?
Neem aan dat hij op zijn werk ook niet zomaar weg kan lopen om te roken en het van de pauzes moet hebben.

Kun je niet afspreken dat jij je ook een paar keer per dag 10 minuten afzondert? Bijvoorbeeld gewoon even met de deur dicht op bed gaan liggen?
Ik doe dat af en toe als ik het nodig heb, kan dan echt even opladen van die stilte…

1 like

Mijn man is weer begonnen toen de kraamzorg weg was. De deal die we hadden is dat we tijdens mijn zwangerschap niet zouden roken (ik rookte ook).

Toen die weer begon met roken en ik dat nog niet kon doen (ivm borstvoeding wat hij ook goed vond) vond ik dat zuur en hebben we afspraken gemaakt. Nouja, dat is 3 dagen goed gegaan en ik heb het maar losgelaten. :sweat_smile:

Nu zijn de basisregels dat hij in ieder geval altijd z’n handen wast na t roken, zodat hij de baby niet met z’n rookhanden aanraakt. Dat ie niet in het bijzijn van de baby rookt etc. En dat de baby niet de dupe wordt van zijn verslaving. Is hij buiten aan het roken en huilt de baby, maar hij zou erop letten - dan doet ie die peuk meteen weg en gaat naar de baby. Hij timet het roken maar op momenten dat ie slaapt. Dat soort dingen. Als ik ff rust nodig heb, dan ga ik vaak met de hond lopen (moet toch gebeuren), in bad/douchen, boven iets anders prullen. Daarnaast heb ik gewoon geaccepteerd dat ik meer voor het kind zorg als we er beide zijn. Mijn man krijgt taken en voert die dan uit, maar als ie huilt ben ik toch vaak degene die gaat troosten etc.

@Fredje Als ik hem was en ik zou tijden opgelegd krijgen over wanneer ik we/niet mocht roken, dan zou ik echt niet chill reageren. Juist niet als ik strenge pauze tijden had op mn werk, zou ik die keuze van mn tijdsbesteding graag zelf in de hand houden. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Kan hij niet nog eens proberen om te stoppen?

2 likes

Heeft iemand toevallig een leuke adventkalender gezien voor een peuter jongen van 2,5?

Kom veel van playmobil tegen maar ben bang dat hij net te jong is om die leuk te vinden.

Wat voor babyfoon hebben jullie in gebruik? Ik zie door de bomen het bos niet meer. :exploding_head: hebben jullie tips?

Vanavond onze baby voor het eerst alleen in de co-sleeper in onze slaapkamer en we gebruiken nu de babyfoon 3G app. Maar ik ben daar niet enorm content mee…
wat voelt dit onwennig om hem alleen te hebben liggen na 3 weken voornamelijk bij ons te hebben gehad. Moest er zelfs een traantje om laten. :joy:

6 likes

Wij hebben er vorig jaar 1 van mijn vader gekregen van Aldi. Was een vrachtauto met auto’tjes erin (en ook attributen zoals stoplichten etc, was ongeveer 50-50, maar vond die voor de jongste erg klein dus die hoog op een kast gezet waar alleen de oudste bij kon en vrij snel na kerst opgeborgen). Echt een heel leuk ding, de auto’s kun je ook weer erin opbergen en kunnen vanaf het dak vd vrachtauto erdoor over een soort schans rijden. Het is ook een vrij degelijk ding, want alles is nog steeds heel. Terwijl ze de vrachtauto ook regelmatig als loopauto gebruiken :sweat_smile: ze waren toen 1 en bijna 2,5 en hebben er beiden vanaf dag 1 veel plezier van gehad.

Hebben ze blijkbaar al meerdere jaren op rij gehad, dus wie eeet dit jaar weer.

@Pimpelmees philips avent, zonder camera. Onze baby van 2,5 week slaapt nu sinds een paar avonden vanaf 22/23u tot de eerst volgende voeding in zijn eigen kamer en moest ook echt wennen en vond het beetje zielig ofzo alleen in dat grote bedje? Maar we hielden elkaar begin vd nacht wakker. Na die eerste nachtvoeding niet meer, dan slapen we samen of hij in de co-sleeper maar daarvoor lukt dat niet lekker :woman_shrugging:t2:

2 likes

Is ook heel raar! Vond dat heel fijn maar ook wel een beetje verdrietig. Maar je eigen nachtrust gaat er wel op vooruit.

Wij hebben deze babyfoon: Philips Avent Connected SCD923/26. Die kun je ook buiten nog bekijken met een app. Dat was een pre voor ons.

1 like

@Fredje wat Henry zegt, ik wil hem niet verplichten op bepaalde momenten te roken, vaak is het ook dat die 't erg graag wilt dan (een peuk na het wakker worden, bij het koffie drinken, na het avondeten).
@Snygg ja ik heb dus wel tijd voor mezelf (zat, ik ga zaterdag weer naar de kapper) maar ik wil dus eigk niet meer alone time maar ik wil dat hij meer gelijktijdig met mij bezig is met de baby.
@Henry bedankt voor je reactie! Hier kan ik wel wat mee. Wat shit dat je man na 9 maanden weer begonnen is zeg, hier heeft de stop poging helaas nog geen 2 weken geduurd. Een nieuwe poging zie ik voorlopig ook niet gebeuren want de dagen zijn gewoon best zwaar en hij vindt z’n werk ook nog eens heel stom dus z’n hoofd zal er niet naar staan (@Karl_Lagerfeld) .
Wij houden idd al aan dat die handen wast na het roken en dat als hij met d’r is die dan maar stopt met roken. Voor mij ook een kwestie van me er bij neerleggen.

@Pimpelmees ik heb er 1 van aliexpress dus qua verzendtijd is dat niet handig voor jou, maar tis de luvion als je 'm via bol koopt. Werkt top.ik zou geen app gebruiken of 1 via 3g kopen want dat kan gehackt worden en dan kunnen mensen via de babyfoon tegen je kind praten, of die beelden zien enzo.

2 likes

Wij hebben een Luvion Prestige Touch 2. Een met camera. Ik wilde eigenlijk zonder (want schoonzusje had met camera en keek/kijkt er de hele avond naar, dat wilde ik niet) en man wilde met. Deze is het geworden omdat de camera ook uit kan en je dan gewoon de lichtjes heb. Daarnaast hebben we er direct een tweede camera bij gekocht voor de toekomst. Dan heb je op 1 scherm 2 kamers.

Van mij had het niet gehoeven, zo’n duur ding… maar ben er wel erg blij mee. Als ze huilt is het toch wel makkelijk om even te kijken wat er is. Ik weet daardoor altijd of ik even heen moet (knuffel/speen overboord bijv.) of dat ik haar wel even kan laten (knuffel/speen kwijt maar wel in bed, die vind ze wel weer).

2 likes

En @Ovenschaal thanks!

Die van de Aldi klinkt als echt iets voor hem!
En door t googlen op de suggesties van @Ovenschaal kwam ik ook nog wat leuks tegen. Iets met een bouwterrein met bijbehorende auto’s etc.

Die van Brio is ook leuk!

1 like

Vind punt 1 zo gek, kan me daar niet zo veel bij voorstellen zeg maar.
Je wil hem niet verplichten te roken op een handig moment omdat hij nou eenmaal wil roken als ie wakker wordt bijvoorbeeld.
Als ik wakker word wil ik ook nog wel 20 min blijven liggen met mn ogen dicht. Of ik zou ook wel eerst even rustig een kopje koffie voor mezelf zetten. Maarja met een kind moet je toch eerst wat andere taken doen voordat je daaraan toe komt.

14 likes

Dat is deze:

Heb ook een eetbare overwogen. Weet zeker dat de pringles adventkalender hier goed in de smaak zou vallen :rofl: Chocola durf ik niet echt aan want hij heeft een hazelnoot allergie en dat wordt vaak wel icm chocola gebruikt.

Lijkt me wel echt heel leuk om samen met hem te doen. Zo kneuterig zo’n traditie samen. Elke ochtend samen een vakje openen.

4 likes

Ik vond adventskalenders verspilling van materiaal en troepjes maar als de Grapat kalender geen 80 euro was, ging ik voor de bijl

Hier staan er heel veel maar weet niet waar alles te krijgen is:

7 likes