Nou de mijne loopt op de meest onhandige momenten weg om te roken dus dat vind ik wel vrij irritant. Wat het ook extra irritant maakt is dat ik het een stom iets vind, roken.
Ik zag dat de kruidvat luiers van verpakking gaan wijzigen, zou dat betekenen dat je straks dichte verpakkingen ook niet meer mag ruilen?
Heb laatst met een goede aanbieding flink ingeslagen maar vind t moeilijk inschatten hoe lang ze in maat 3 blijft en straks krijgt ze al 3 dagen luiers op de opvang dus dan gaan er ook minder doorheen.
Miss deze week alvast wat omruilen.
Late reactie hierop maar hoe gaat het nu met slapen bij jullie baby? En bij @Kaasvlinder? Onze baby is 6 maanden en hij is van overdag alleen in de draagzak slapen gegaan naar nu slapend weggelegd worden na het in slaap wiegen. Maar zelf in slaap vallen lukt echt niet (na heel veel pogingen). We doen de âpick up put downâ methode dus als ie huilt, oppakken, troosten en dan weer in bed leggen. Maar op een gegeven moment wordt ie zo kwaad dat je hem wel moet wiegen om hem rustig te krijgen en dan valt ie in slaap. Op de opvang slaapt ie in de wagen, maar max 30 min elke keer. Ik begin wel aardig wanhopig te worden, want hij wordt steeds groter en zwaarder en sterker en straks kan ie rollen en zitten en staan in bed en dan weet ik niet meer hoe ik het moet doen.
Zijn er anderen bij wie het op magische wijze ineens wel lukte dat hun baby zelf in slaap viel? Daar hoop ik namelijk stiekem een beetje op
Is dit een teken dat ze minder luiers in een verpakking gaan stoppen in het kader van krimpflatie
(Sowieso waren ze van 2 van 25 al naar 2 voor 26 euro gegaan).
Goede, daar heb ik niet naar gekeken
Hier gaat het langzaamaan steeds beter. De dutjes worden langer naarmate hij minder dutjes hoeft te doen en het slapen (en blijven slapen) gaat veel beter sinds hij kan rollen. Ik heb ook echt wanhopige momenten gehad, maar het wordt echt beter. Helaas doen sommige babyâs er wat langer over dan anderen.
Nouja los of iets te verantwoorden is of niet. Wat wil je doen, je huwelijk als dreigmiddel inzetten om iemand te laten stoppen met roken? Lijkt me niet echt de juiste basis. Al zou iemand daarmee instemmen, grote kans dat ie stiekem gaat roken (want verslaving en motivatie komt niet van zichzelf dus hoe langdurig gaat dat werken). Bovendien als je een kind verwekt met een roker, lijkt het me iets / een risico waar ie iig rekening mee houd. Als je beeld daarop gewijzigd is lijkt dat me het probleem en niet het roken ansich. Maar stoppen met roken afdwingen gaat niet voor langdurig succes zorgen als de verslaafde partij er zelf niet achter staat.
Verder gaat het toch over de afspraak die je hebt over de zorgtaken rondom je kind. Als je vind dat iemand roken gebruikt om op kut momenten zelf afstand te nemen van de situatie. Dan lijkt me dat het gesprek met partner en de verantwoordelijkheid die die pakt in de opvoeding van je kind.
Wellicht nog een domme vraag, maar baby heeft vaccinaties gehad dus mag vannacht niet worden ingebakerd. Zou ik hem wel in een slaapzak met lakentje strak erover kunnen laten slapen (met zân armen onder het lakentje)?
En het is een warme slaapzak (tog waarde 3), slaapkamer zal tussen 17/19 graden zijn. Wat trek ik m aan? Korte mouwen romper alleen? Of ook pyjama?
Kan wel, als die koorts krijgt even kijken of niet te warm is. Meestal check ik het nekje. Zoân lakentje is niet veel en als die daardoor beter slaapt.
Ik trek meestal onder zoân dikke slaapzak alleen korte mouwen romper aan.
Zit je volgens mij rond 3.5 tog.
TandjesâŠ
Het is zover, 11 maanden en 2 enorm boventanden die doorkomen. Al een week lang spuitluiers, verhoging, en niet willen slapen, de hele dag mopperen en hangen aan ons. Beginnen er een beetje doorheen te zitten.
Wat was jullie holy grail?
Paracetamol en die nuby koelkast bijtringen, die krijg je bij kruidvat.
Dentinox
Hier is het eigenlijk nog een beetje hetzelfde: savonds slaapt ze super goed zelf in en slaapt ze als een roos, overdag alleen in de draagzak.
We oefenen nu overdag met slapend wegleggen en rustig wakker worden (na 10 min ofzo, langer slaapt ze niet door dan). Eerst zette ze het meteen op een krijsen als ze wakker werd, maar nu kijkt ze ook wel eens rustig rond. Dus er is wel iets van progressie.
Ik moet wel zeggen dat ik even wat minder geoefend heb met haar, want ze had net een sprongetje en haar vaccinaties. En soms is het voor mij ook gewoon makkelijker als ze slaapt in de draagzak dan dat ik haar steeds op bed leg, erbij moet zitten, huilen, troosten, etc. Dan kan je niks
Ze is nu 14,5 week trouwens. Met 18,5 zal ze naar de opvang gaan.
Ik ben op zoek naar een waterdichte tussenjas voor F. iemand nog tips? Kan tot nu toe niets leuks vinden en die van de hema vindt mevrouw saai bijna drie en die wil ik nie
je hebt me helemaal hyped gemaakt om ook een adventkalender te zoeken maar ik vind 25 speeltjes van iets zo veel, ze heeft al zoveel troepjes haha
misschien dan toch maar de classic chocolaatjes
Met deze specifiek geen ervaring maar wij hebben sinds kort deze:
Vind onze baby echt heeel leuk, veel leuker dan het vorige badje. Heb âm voor 15 euro via marktplaats opgehaald.
Nee bij ons paste dat niet (heb ongeveer dezelfde als jij post en ook een bĂ©bĂ© jou badje) waardoor we hem niet goed vast konden zetten en het alle kanten op schoof. We hebben nog geprobeerd hem op de grond in de douchecabine te zetten maar dat was ook niet zoân succes met onze waterhater. Misschien een antislipmatje in bad? Al biedt dat misschien nog niet voldoende ondersteuning.
Wij hebben zon soort zitje dus heb het even voor je geprobeerd en die past niet in ons babybadje, die bodem is te smal en hij staat dan dus niet op de bodem. Zal wellicht verschillen per badje, geen idee waar ons badje van is (2e hands overgenomen).
Deed de middelste wel vaak in dat zitje onder de douche.
Misschien een antislipmatje op de bodem van het matje? Munchkin heeft ook losse antislipstippen.
Ja dat zag ik ook idd. Onze baby zit er wel in vanaf 10 maanden al. Gaat goed, maar ze is wel wat aan de grote kant.