Tips, ervaringen & aanraders #7

Thanks @Gelatelli @anon3219017 @Jeezlouiz

Het uitdrukkelijk bevestigen en ontkennen vind ik dus ook zo lastig, omdat ik het niet groter wil maken dan het is, maar ook niet hem het gevoel wil geven dat ik hem niet serieus neem.

Wij zeggen dus ook altijd dat spoken niet echt zijn en alleen in filmpjes bestaan en hij zei ook heel wijs vanavond “ja het was ook alleen in dromenland” maar als hij dan naar bed moet, vindt ie het wel spannend.

Tot nu toe kon ik hem bij dit soort dingen wel makkelijk afwimpelen, maar ik merk dat ik nu wel echt even serieus moet opletten met wat ik zeg

1 like

Ik weet nog wel dat mn moeder vroeger iets zei van ‘ja dan kom ik je helpen in je dromen’ ofzo. Of dat je iets in zn bed zet wat hij kan pakken ‘in zn slaap’?

1 like

In de slaapkamer gaat hij naar dromenland dus zo gek vind ik het niet.
Ik heb ook steeds benoemd dat monsters niet echt zijn maar wel een lampje gegeven die hij aan kan doen als hij denkt dat er monsters zijn. Want of het nu een fantasie monster is of een echte spin, hij is er op dat moment bang voor en die angst is in beide gevallen echt.

5 likes

Met een converter kan je de youtube filmpjes van opslaan als mp4. Even googelen op youtube converter.

2 likes

Ja, dat lampje is wel een goeie!

@Gelatelli toevallig heb ik nu dus bepaalde knuffels benoemd als “zij zijn altijd bij jou en zorgen dat jij lekker slaapt”.

Ik hoooop dat ie vannacht goed slaapt en morgen dan denkt dat het allemaal weer voorbij is, maar hij is heel goed in dingen in zn hoofd groter maken dan ze zijn

1 like

Ik zag laatst een keer bij zo’n opvoedprogramma dat een moeder een soort bubbel maakte met haar armen voordat haar dochter ging slapen. Haar dochter lag dan in bed en zei dat ze een bubbel ging maken waar ze aan veilig ik kon gaan slapen en geen monsters/spoken etc in kunnen komen. Met haar beide armen ging ze dan een halve cirkel/heuvel boven haar maken (dus van boven naar beneden vanaf het midden). Oké het legt echt moeilijk uit, maar hopelijk snap je het.

5 likes

Ik wil weer een Engel pakje kopen voor mijn baby. Die zit nu in maat 80 maar Engel heeft 74/80 of 86/92 en zegt dat je een maat kleiner moet pakken omdat ze groot uitvallen. Maar het voelt toch gek om zo’n duur pak in 74/80 te kopen, vooral omdat ik het wel chill zou vinden als het twee winters mee zou kunnen. Wat is jullie ervaring hiermee?

1 like

Ik heb geen ervaring met het pakje, maar ik heb voor mijn zoontje het jasje in 74/80 en hij heeft nu maat 80. Die zit echt ruim. Bij Ziloen staat onder het artikel ook een maattabel. Die hebben wij gebruikt.

1 like

Nice, dank je, ik zat bij Zoen voor gust te kijken vanwege een kortingscode.

1 like

Ik heb een engel jasje en het valt echt mega ruim. Mijn dochter die nu in maat 74 zit past het jasje in maat 50-56 nu perfect. Ik zou maat 74-80 voor deze winter dus wel aandurven.

2 likes

Toen mijn kind al prima in maat 80 zat, heeft ie nog de hele winter dat pak gedragen in 74/80. Het valt echt heel ruim

1 like

Hangt er ook beetje vanaf of je van oversized houdt. Ik wel, vind dat wel leuk staan.
Mijn zoontje zit in maat 86 en heeft van ‘t jasje 86/92. Gaat prima en kan zo nog lang mee.

2 likes

Ik zou hem gewoon in 86/92 kopen, je kan prima de mouwen en de pijpen omslaan. Mijn kind heeft nu maat 86 maar draagt nog gewoon zijn 74/80 jasje van vorig jaar

4 likes

Wij zijn voor het eerst bij een kinderdagverblijf wezen kijken en het stonk zo vreselijk naar poep in het hele gebouw. Het was vrij overweldigend, ik had wel iets van geur verwacht maar het hangt nog steeds in mijn neus… Nu heb ik vriendinnen hier ook wel eens over gehoord, maar is dit eigenlijk gebruikelijk?
Ruikt het op de meeste dagverblijven zo of loont het ook nog wel om even rond te neuzen (:stuck_out_tongue_closed_eyes:)?

1 like

Ik herken dit eigenlijk helemaal niet, maar ons KDV zit wel in een nieuw gebouw. Ik heb wel eens voor de verkiezingen in een oude basisschool gezeten en vond het daar erg ruiken naar urine.

Als het daar echt zo stinkt zou ik daar liever mijn kind niet heenbrengen

1 like

Het was een heel oud pand (wel prachtig, met houten vloer en glas-in-lood) en vlak bij de basisschool van de oudste. Maar die geur schrok ik zo van!
Misschien waren inderdaad net toevallig alle kinderen verschoond, maar het rook al zo in de hal en ook op alle groepen, dus had wel het idee dat de geur echt in het gebouw zat.
Goed om te weten dat het niet standaard is!

1 like

Nee, echt heel sporadisch, vaak wanneer een kindje in de luier heeft gepoept, dus ruik je dat :joy:

Toen wij een rondleiding hadden, vond ik de geur in sommige lokalen ook heftig maar nu ruik ik het bijna nooit meer als ik mijn kind ophaal/wegbreng. Maar was niet in het hele pand nee.

1 like

Ik heb dat wel eens als ik kind ga halen en ze net luiers verschoond hebben (geen baby groep dus echt gewoon stinkpoep :laughing:), dan kan het soms verschrikkelijk stinken. Dat luiers verschonen gebeurt ook een paar meter van waar je binnenkomt dus dan hangt er daar een enorme walm.
Maar dat is gelukkig maar heel af en toe. Heb je mogelijkheid om nog een keertje kort te kijken?

2 likes

Heb je er niet naar gevraagd toen je ging kijken?
Waarschijnlijk hebben ze net een kindje verschoond (of meerdere…) of heeft er een kind een ongelukje gehad ofzo.

4 likes