Tips, ervaringen & aanraders #7

Oh wow nee dit heb ik nog nooit geroken eigenlijk. Maar ja misschien kwam je net op het verkeerde moment of heerst er iets ofzo

2 likes

Ik zou het even vragen! Wie weet was er gedoe met de riolering of zo.

1 like

Bij ons niet hoor!!

1 like

Ja wij hebben er twee thuis! Beide kinderen zitten er op sinds ze 2 jaar zijn. Mijn oudste is nu 4 jaar en zit er nog steeds op. Tevreden dus!

1 like

Kunnen ze hier zelf opklimmen? Wij hebben de good old Tripp Trapps en het grote voordeel daarvan vind ik dat ze daar al snel zelf op kunnen klimmen zodat je niet steeds hoeft te tillen.

En dit model heeft behalve het spijltje geen voetenplankje. Mij lijkt dat toch minder comfortabel, die bungelende beentjes. En ik heb begrepen dat een voetenplankje kan helpen bij het voorkomen van verslikking/verstikking. Precieze uitleg weet ik niet meer maar had te maken met het kunnen afzetten.

1 like

Heb je het over de stoel van @anon3219017? Daar kunnen ze hier gewoon zelf opklimmen. Als ze zitten kunnen ze hun voeten ook op het spijltje zetten, geen bungelende beentjes hoor.

1 like

Hahahah ik heb ongeveer hetzelfde bericht geplaatst laatst! Maar bij de twee opvangen daarna stonk het niet. Dus het kan zeker beter. Het rook naar bejaardentehuis ook, zo’n mix van urine en schoonmaakmiddel

1 like

Bij onze opvang is dat alleen aan het einde van de dag als ze die prullenbakken legen. Maar dat is alleen als ik dan al aan de late kant ben haha.

1 like

Vraagje over reizen met kind: als je niet getrouwd bent en je reist samen met je kind, wat voor verklaring of iets moet je dan mee?
Wij hadden dit vorige vakantie nodig, maar ik kan er nu niks over vinden. Alleen dat als je alleen reist en de andere ouder blijft thuis dat je dan toestemming vd thuisblijvende ouder moet hebben. Weet iemand wat ik bedoel?

Alle drie zitten ze op deze; oudste is bijna 7 en zit het liefste op zo’n stoel

2 likes

Mijn dochter van 2,5 zit met haar voeten op het balkje en ze is niet extreem groot ofzo. Dus met 3 zal het vast ook wel lukken.

2 likes

Mijn jongste is ook 3, draagt maat 98/104 en zit perfect op deze stoel

2 likes

Jongens kijk nou :pleading_face: Echt van die dingen waarvan ik dacht dat ik het nooit zou gaan kopen maar ik denk dat mijn kind dit helemaal geweldig vindt. Helaas niet in haar maat.

15 likes

Deze heeft mijn dochter haha ze is er helemaal gelukkig mee :grinning:

2 likes

Mijn dochter begint heel haar cosleeper te verkennen snachts en wordt met regelmaat overdwars wakker. Is het nu tijd om over te gaan op een ledikantje? Ze is nog zo klein :smiling_face_with_tear:
Ik zou nog wel graag naast haar slapen, ook ivm nachtvoeding en aankomende kou haha. Heb niet zo’n zin om er s nachts uit te moeten als dat nog niet per se hoeft.
Ik zie op internet ook DIY cosleep ledikantjes, maar weet nog niet zo goed of ik dat aandurf. Daarnaast lig ik het eerste deel van haar nacht nog niet naast haar, dus zou ze in theorie nog uit dat bed kunnen rollen. Iemand hier ervaring mee of een tip?

Ik twijfel over F. haar verjaardag. We hadden besloten voor 1 groot cadeau te gaan met iedereen die komt. Maar nu vind ik het ineens soort van zielig dat ze dan maar 1 cadeau krijgt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Ze wordt 3 trouwens.

1 like

Ze hebben dit soort gedrochten ook bij Scapino zag ik een tijdje terug.
(‘Ah nee jammer zeg, die zijn er niet meer in jullie maat’ :see_no_evil:)

4 likes

Hoezo zou dat zielig zijn? Liever een mooi cadeau dan heel veel prullen. Waarschijnlijk krijgt ze ook nog wel wat van opa/ma/ooms/tantes en dan heb je als nog een bult speelgoed. Over 2 maanden komt de sint alweer. Op die leeftijd is het uitpakken al geweldig dus je kan ook iets geven wat ze toch al nodig had. Nieuwe pyama/beker/muts.

Oh lezen is moeilijk blijkbaar. De rest van het bezoek draagt ook bij aan dat ene cadeau. :melting_face:

5 likes

Bij onze dochter durfde ik het rond 3-3.5 maand niet meer aan met de co-sleeper. Ging al een tijdje dat hele bedje rond :smiling_face_with_tear:. Wilde haar ook nog niet alleen op haar eigen kamer laten slapen, dus wij hebben het kunnen oplossen door gewoon haar ledikant bij ons in de slaapkamer te zetten. Ze ligt nu wel ietsje verder bij mij vandaan dan voorheen (co-sleeper was natuurlijk recht naast mij), maar gaat allemaal prima. Weet niet of jullie er de ruimte voor hebben, maar anders zou je het misschien zo kunnen proberen?

1 like

Je kan toch 1 groot kado doen en mensen iets kleins erbij laten geven als ze willen (speelgoed van hun eigen zolder, een stickervel, een zak chips haha)

1 like