Tips, ervaringen & aanraders #7

Ja dat zou wel passen inderdaad. Ben bang dat dat het maar gaat worden. Wel echt jammer dat dat gemak van de cosleeper dan weg is.

Wat was je reden daarvoor, zodat er niet teveel speelgoed het huis in komt? Is het dan een idee om mensen als ze dat willen nog iets kleins te laten geven wat ‘op’ gaat, zoals idd stickers, knutselspullen. Of kleding die ze sowieso nodig heeft

2 likes

@Fishing hebben/hadden een ledikant cosleeper genaakt dus heeft misschien nog tips voor je.

Mbt in jullie bed rollen; eventueel een bedhekje er tussen wat je dan weghaalt als je er zelf naast gaat liggen?

2 likes

Wat raden jullie aan bij een Ielm pak? Met of zonder capuchon? Ik twijfel, capuchon lijkt me handig als het regent maar als het zo’n veel te grote capuchon is is het niet handig.

1 like

Vond de capuchon handig, je kunt de sjaal dan ook over de capuchon doen en dan is je kind lekker warm/droog.

1 like

Wij hebben idd een ledikant co sleeper. We hebben zelfs nog een afsluit optie gehad voor het er uit rollen.
Bijv zo’n vakantie bed hekje, dat haal je heel makkelijk weer weg als je in bed ligt zelf.
We hadden voor 15€ een Ikea ledikant van mp weg en alleen een extra matras gekocht
We deden ook wel eens dat we ze in hun eigen ledikant leggen en als wij gingen slapen pakte ik dr dan.

De ledikant co is bij ons sinds dit weekend pas weg. (Ruim 2 is ze nu)

3 likes

Ja ik voedde haar dan meteen weer in slaap, en vaak zorgde dat dan ook dat ze de eerste uurtjes wel door pakte :nerd_face:

1 like

Ik ga het denk ik ook gewoon proberen te DIYen. Hebben jullie nog een specifiek ikea ledikantje aangeschaft of maakt dat eigenlijk niet uit?
En beginnen in haar eigen ledikantje kan denk ik best werken. @Calypso ik krijg haar niet slapend over, denk ik. Maar tot nu toe wordt ze eigenlijk altijd rond mijn bedtijd nog wakker voor een voeding. En ik kan haar desnoods ook de eerste nachtvoeding ophalen en daarna bij mij laten liggen
@Suikerklontje zo’n hekje is inderdaad een goed idee!
Bedankt voor het meedenken!

1 like

Ik snap dus helemaal niks van cosleepers en wiegjes en wanneer ze moeten wisselen. Ze is nu 4,5, maand en de cosleeper heeft een laag hekje. Ze is ook nog niet aan 't draaien gelukkig in dr bedje.
Maar ik kan er ook nog een hoog hekje zoals aan de achterkant op zetten eventueel.
Wanneer wissel je naar een hoger hek of ledikant? Uitgaande dat ze qua lengte er dus nog in past.

Bij ons is de cosleeper ook wat lager dan het bed, dus het hekje valt ongeveer gelijk met ons matras. Wel voel ik soms haar voetjes tegen mij aan, wanneer ze overdwars in haar bed is gaan liggen. Eén keer lag ze compleet omgekeerd, met haar hoofd bij haar voeteneinde :joy: Ik begon echt aan mezelf te twijfelen of ik haar niet verkeerdom terug had gelegd.
Op basis hiervan denk ik dat mijn baby misschien toe is aan een ledikant, maar ik weet het eigenlijk ook niet. Als jouw baby gewoon lekker slaapt en er nog in past, is het prima toch

3 likes

Mijn dochter (10 maanden) is nu aan het staan en aan het ‘lopen’ met een loopwagen. Is dit al een moment om schoentjes te kopen/laten aanmeten, of beter pas wanneer ze echt loopt?

4 likes

Hebben jullie tips voor een voorkeurshouding. Mijn baby legt haar hoofdje steeds zelf naar links. Ik had de tip om het bedje andersom op te maken geprobeerd maar dit helpt niet.

Eigenlijk blote voetjes of bijvoorbeeld leren slofjes, goed bij leren lopen dat ze goed kunnen voelen. En zo klein zitten schoentjes ook nog niet lekker en is niet makkelijk met gaan opstaan voor ze. Is iig mijn ervaring :slight_smile:
Ik heb hier paar keer slofjes gekocht: https://www.babypatta.nl/c-2579578/leren-slofjes/

1 like

Hoe oud is je baby? Bij mij hielp een bezoek aan de osteopaat enorm bij voorkeurshouding.

1 like

Inderdaad de osteopaat of kinderfysio. Je kunt overdag als je erbij blijft een zijslaapkussen gebruiken en heb je al geprobeerd om het hoofdje zachtjes te draaien als je baby diep slaapt?

4 likes

Hier hielpen de tips uit wat kun je doen als je kindje een voorkeurshouding heeft. Ik ging savonds ook weleens d’r kamer in om d’r hoofd te draaien naar de andere kant.

1 like

Ze raden sowieso pas aan om schoentjes te doen als ze buiten gaan lopen
Ik zou blote voeten of anti slip sokken doen of als je vloer heel koud is nog een slofje erover

2 likes

Mijn baby gaat bij krampjes van een opgerolde spastische garnaal naar ontspannen zeester binnen 10 seconden met een pittenzak. Eerst gebruikten we die van mij, maar nu heeft hij zelf dus een kipkep, omdat ik niet langer met koude voeten naar bed wilde :sweat_smile:
Mijn eigen kan ook in de oven zie ik, van kipkep weet ik het niet, maar ik verwacht dat het wel kan, volgens mij is het hetzelfde spul dat erin zit, alleen kleiner.

8 likes

Ik gebruik de kipkep ook als een soort verzwaringsdekentje. Mijn dochter slaapt het lekkerst met wat druk op haar buikje, maar ik kan niet altijd mijn hand missen. Dus 's nachts hebben we de nunki en overdag de kipkep. Ik denk dat je prima een andere pittenzak voor warmte kunt gebruiken, maar ik zou dan wel letten op de vorm. Iets langwerpigs is ook gemakkelijk te gebruiken zoals hierboven omschreven.

Heeft iemand trouwens een aanrader voor voor een dekentje/voetenzak voor de maxi cosi die ook wat winddicht is?