De ikea gulliver, ikea sundvik of een ander ledikant die kan worden omgebouwd tot peuterbed. Dan kan de zijkant er makkelijk uit zonder dat het bedje zijn stevigheid verliest.
Iets meer dan een week, ze ligt tot nu toe dus steeds hetzelfde. Volgende week komt het consultatiebureau. Hoop dat we dan in ieder geval kunnen melden dat ze soms ook anders ligt. In mijn buik lag ze sinds week 29 ook hetzelfde…
@Pheline & @Kusjessoldaat , dat kan ik wel proberen! Bedankt voor die link van de ggd!
Oh, dat geeft me hoop! Ik ben zo bang dat ze er met 6 maanden niet meer in past en ik wil haar eigenlijk nog wel even bij me hebben. We hebben dezelfde co-sleeper dacht ik (chicco), dus misschien kan het iig wel wat langer dan de 6 maanden. Mijn kind is alleen behoorlijk lang, ze zit op p95 (zeg je dat zo?), weet niet of jouw dochter dan als contrast vrij klein is.
————————————
Bij ons hielp die kipkep maar een heel klein beetje, niet het dramatische effect van @Merel al had ik dus ook zo’n garnaal (wij zeiden sidderaal), zo zielig.
@Calypso ik legde de kipkep tussen mij en de baby in, want ze lag toch op mij. Want op haar buik bleef dat ding niet liggen door het gekronkel.
Wij gebruikten ‘m voor de krampjes (werkte echt top) en inderdaad ook op z’n buikje in de nacht om een soort geborgenheid te geven. Vond hij zo fijn. Heeft er maanden onder geslapen.
Ik denk dat het er ook vooral vanaf hangt wat je baby verder doet? T kwam zelf in zit met 5mnd, dus die kon over de rand van de Bednest kukelen, dus toen gingen we over op de ledikant Co sleeper.
E heeft er langer ingelegerd, volgens mij hebben we daar rond 7-8 maanden die ledikant co opgebouwd…
Ah mooi! Hier ook een rustige slaper die 67,5cm was bij haar 5 maanden verjaardag vorige week en ook lekker mollig
Dat geluid ken ik nu al, haha, ze zakt en beetje naar onderen tijdens het slapen omdat ik het bedje nog schuin heb ivm reflux.
Ze sliep eerst op me, toen in een nestje naast me en nu in de co-sleeper. Fijn idee dat dat nog even kan.
Had helemaal niet gedacht dat ik dat zo zou willen, maar ik vind het zo fijn om haar naast me te hebben (los van alle nadelen, haha).
Ik was laatst op een webshop waar ze allemaal vilten diertjes hadden en ook een soort kampeer setje, met een vos, beer, tent en kampvuren. Maar kan het nu niet meer vinden. Weet iemand misschien wat ik bedoel haha?
Sjaal met verhaal?
We hebben net een basisschool gekozen voor volgend jaar, maar er is maar 1 dag BSO beschikbaar. En de andere 2 BSO’s schrijven wel in, maar kunnen pas 6 maanden van te voren aangeven hoeveel dagen en of er plek is. Wat een gedoe zeg, geen idee hoe we dat volgend jaar moeten gaan aanpakken. Ik had even wat andere dingen aan mijn hoofd de afgelopen tijd, waardoor we dit veel te laat zijn gaan regelen. Is het bij jullie ook zo’n gepuzzel?
Jup, wij hebben in april ingeschreven voor school en bso (kan hier niet eerder en inschrijving bso is gekoppeld aan inschrijving school) en per sept 2023 start ze en hebben we bso nodig… ze staat niet eens op de wachtlijst (op de wachtlijst voor de wachtlijst
).
Nu opent er komende maand een nieuwe opvang in ons dorp die ook bso biedt, dus begin september ook daar ingeschreven maar nog niks van gehoord, dus goede reminder dit om komende week even achteraan te gaan. Hebben liever de andere bso die aan de school is gekoppeld want zelfde locatie enzo maar dit is dan hopelijk de backup optie.
Hebben jullie leuke cadeautips voor een 1e verjaardag van Max 20/30 euro? Ook voorkeur voor dingen die een beetje nuttig zijn, we hebben er zo bijv een slee op staan (echt nuttig hahah). Maar kind krijgt al veel speelgoed denk ik. Cadeaubonnen lijken mij ook fijn, maar denk dat veel mensen liever iets kopen.
Ja dat is een goede! Heb jij een aanrader?
Ik heb mijn lievelingsboek van vroeger ook al op het lijstje; de mooiste vis van de zee
Ik weet niet of je al een keukentje hebt maar misschien inrichting daarvoor?
Krijtbord met krijt
Loopfiets
Blokken
Regenlaarsjes
Leuk! Heb hem voor Sinterklaas besteld
Ja die hebben wij ook, heel leuk! En verhaaltje ook mooie lengte haha.
En lampjes uitblazen haha
@Fishing jij bent Zeewolde expert toch? Wij gaan er binnenkort heen met de hele familie (kinderen in de leeftijd van 1,5 tot 8). Nu heb ik jou al veel zien posten over buitenactiviteiten, heb je ook nog tips voor binnenactiviteiten?
We hebben nu op het lijstje Hans & Grietje, Bospad en Boerderijpret. Maar meer is welkom. Eventueel leuke kinderboerderij met speeltuin kan natuurlijk ook! We willen vooral opties hebben haha, we gaan niet alles doen.
Heeft iemand tips voor sloffen voor een pasgeboren baby die goed blijven zitten? Online lees ik vooral lodger, maar de katoenen versie met drukknopen zouden niet goed blijveb zitten en de fleece variant vind ik echt heel lelijk Iemand andere aanraders?