Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik wil voor onze dochter misschien een bord waar per dag op staat of ze thuis is of naar de opvang gaat. En evt nog dingen als bezoek en verjaardagen. Maar dus geen heke dagindelingen met tandenpoetsen en eten.

Zijn er toevallig ook van die borden die er een beetje leuk uitzien? Kan natuurlijk ook zelf iets knutselen maar mijn to-do lijst is al veel te lang :sweat_smile:

1 like

Mijn babytje is nu 11 dagen oud, woensdag komt het consultatiebureau en ik twijfel of ze dan tevreden zijn met de hoeveelheid dat ze drinkt uit het flesje

Ze blijft nu al 3 dagen op 60ml per voeding hangen, hadden jullie dit ook met jullie baby dat ze ergens stagneren?

1 like

Ja, bij 90ml

Maar als je kindje tevreden lijkt, aankomt en voldoende plas luiers heeft en ze is alert, geen zorgen maken. Dan is het gewoon goed

2 likes

Oh die hebben ze bij ons op het kinderdagverblijf voor mijn zoon, die nogal gehecht kan zijn aan het vaste dagritme en weten waar hij aan toe is. Zij hebben dat zelf gemaakt uiteraard, maar als je via Google zoekt op ‘pictogrammenbord kind’ kom ik op best veel hits, zoals:

Zoiets?

2 likes

Ik heb nog niet zoveel maar heb het per maat (50/56) in een vacuumzak gedaan. Ben nu met de volgende zak bezig (62/68).
Vooral de eerste kleertjes kan ik niet wegdoen.
Vanaf 62 heb ik ook best veel 2ehands gekocht dus wat ik niet per se wil bewaren zet ik op vinted. Maar heb wel alles in die zak, die zuig ik vacuum zodra alles erin zit. Ze zit nu nog in 68 namelijk.

4 likes

Ik heb alles wat mooi, duur of iets met sentiment is bewaard en de rest verkocht op vinted of gedoneerd aan de kledingbank.

2 likes

Ik heb de kleertjes met vlekjes/slijtage, die ik toch niet heel leuk (meer) vond eruit gehaald en die in een kledinginzamelingsbak gedaan. Kleertjes waar ik over twijfelde heb ik doorgegeven aan goede vrienden. 1 of 2 pakjes heb ik in de herinneringen doos gedaan.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook nog 3 grote bakken heb met kleertjes tm maat 92 die mijn tweede kindje nu aan gaat krijgen. Kleding die voor de tweede nu te klein is, weet ik ook niet wat ik ermee moet doen. Voor nu bewaar ik het :innocent: (na dezelfde sortering als hierboven genoemd natuurlijk).

1 like

Ik heb de allerleukste dingen waar ik een leuke herinnering aan heb of die ik nog heel mooi vond bewaard. De rest wat nog goed is naar de lokale kledingbank gebracht (zit hier bij de voedselbank, ik wil heel graag dat het goed terecht komt bij minimagezinnen, zeker in deze periode). Alles wat kapot of vies (meer dan een vlekje) is weg.

Ik heb dit wel in fases gedaan, ben meerdere keren door dezelfde dozen gegaan verspreid over een paar jaar.

Nu ik een 2e dochter heb vind ik het heel leuk om bepaalde kleding van haar zus weer opnieuw aan te doen, dus ben wel blij dat ik het eea bewaard heb. En lang leve Vinted, daar kan ik bepaalde kleding ook gewoon weer opnieuw kopen (of ik een maatje groter oid).

Nu ons gezin compleet is bewaar ik nog wel het eea. Lijkt me toch leuk om later nog wat pakjes van zolder te kunnen halen, en anders kunnen de poppen het aan :slightly_smiling_face:

2 likes

Wij gingen verhuizen toen mn oudste anderhalf was en toen ben ik door alle te kleine kleding heen gegaan en heb ik een schifting gemaakt en alleen het echt mooie of met emotionele waarde (omg) bewaard. En toen wij eenmaal verhuisd waren en de dozen gingen leeghalen, heb ik dit opnieuw gedaan en kwam er toch weer kleding bij die weg kon.

Toen raakte ik zwanger van nr 2 en dat is een meisje (oudste is jongen) dus toen ben ik opnieuw door een aantal dozen gegaan.

Alles wat ik niet wilde heb ik weggegeven/verkocht/gedoneerd

Maar nu mn jongste inmiddels ook bijna 10 maanden is ben ik dit hele proces opnieuw aan het doorgaan en vind ik het een stuk lastiger om er afstand van te doen haha

1 like

ik zocht op visual calender, deze kun je gewoon uitprinten

2 likes

Als je ruimte hebt even laten staan tot je er aan toe bent om uit te zoeken.
Toen ik zwanger van 2e was en geslacht wist ben ik er doorheen gegaan. Ik maakte paar dozen.
1 doos voor herinnering, 1 voor de nieuwe baby, 1 voor verkoop en 1 weggeven. En 1 om weg te gooien.
Uiteindelijk liep verkoop niet zo, geen geduld dus veel weggegeven.
En best veel voor nieuwe baby kunnen herbuiken ondanks ander geslacht en andere jaartijden.

1 like

Hema heeft magnetische weekplanners en daar hebben ze ook magneettape.
ik heb magneetjes gemaakt van het logo van school om aan te geven dat het een schooldag is en verder schrijf ik er dingen bij. Wil nog wel wat meer magneten maken maar mijn to-do lijst is ook te lang.

1 like

ik heb alles wat goed was bewaard in opbergbakken van de action en deze op zolder achter het schot neergezet. Maar we wisten zeker dat we nog een 2e wilden en nu dat ook een jongen blijkt komt alle kleding weer goed van pas en vul ik de leeggekomen opbergbakken weer met de te klein geworden kleding van de oudste.

1 like

Deze matrasbeschermer:

Ik had er eentje maar een 2e is wel een aanrader want anders mag je alsnog op dat kraakding liggen op het moment dat alles in de was moet.

(ik krijg een multiquote even niet voor elkaar dus 3 op een rij)

2 likes

@Feather ik had deze ook, ik heb de nacht na de bevalling op een celstofmatje gelegen en de volgende dag was hij weer droog en heeft de kraamzorg hem terug op bed gelegd. Hij mag ook in de droger.
Als je niet van plan bent om hem voor eeuwig op je bed te houden zou ik er niet per se 2 kopen, dat ene nachtje dat het in de was zit kun je makkelijk anders oplossen.

1 like

@Feather Ik zou gewoon 1 kopen. Gewoon je normale hoes erover en die vervangen als je je bed verschoont.
Twee zou ik echt zonde van mijn geld vinden, voor die paar keer dat je het gebruikt.

2 likes

Als je vliezen breken op bed dan red je het niet met alleen het gewone hoeslaken verschonen.
Het ligt er misschien ook aan of je een thuisbevalling of ziekenhuisbevalling wenst. Bij de ziekenhuisbevalling heb ik een 2e waterdichte molton niet gemist, bij de thuisbevalling wel.

1 like

Daar heb je een punt. Ik ging gewoon uit van het vliezen breken scenario. Geen idee hoe het met een thuisbevalling werkt.

Ik heb alleen wat kleine neutrale maatjes bewaard. Ik had namelijk een winterbaby en lentebaby en dir konden elkaar kleding niet eens aan. En toen kwam er een meisje en die had sowieso andere kleding ‘nodig’

1 like

Ik heb deze van Babsana, past prima. Het was wel even puzzelen met vastmaken maar hij zit nu goed. En een stuk goedkoper dan die van Stokke zelf!

2 likes