Tips, ervaringen & aanraders #7

Deze hebben wij ook en dat gaat prima

1 like

Knijpfruitjes? Zijn hier ook altijd een grote hit als traktatie op de opvang.

Onze oudste wil graag een hoepel, daar heeft ze al meerdere keren om gevraagd dus willen er 1 met Sint geven. Ze is dan bijna 3,5 heeft iemand tips voor wat dan een fijne is?

2 likes

Ik heb er eentje tweedehands op Marktplaats gekocht. Ze kunnen (in een netje of kussensloop) ook in de was en dan zien ze er vaak weer prima uit.

4 likes

ik weet niet hoeveel zin je hebt om iets te knutselen maar ik vond zo’n nijntje ook altijd wel schattig

5 likes

Heeft iemand nog de tip om de 30 minuten slaapjes van overdag te verlengen? Lijkt wel of ze een wekker zet.

4 likes

Als of ze mijn zorgen had gehoord, nu heeft ze tot nu toe elke keer 70 ml gedronken! Haha had eerder van mij af moeten schrijven :sweat_smile:

5 likes

Die van mij heeft de wekker op 20 minuten, haha. Ik blijf erbij zitten om haar weer wat in slaap te sussen. Ze wil nog niet op de slaapkamer (om prikkels te verminderen) en wordt huilerig wakker. Als die van jou vrolijk wakker wordt zou ik het inderdaad proberen te accepteren. Het kan voor haar dan geen kwaad.

Als ze wel huilt: Waarom je kindje huilend wakker wordt na een slaapje - Liefde van een Moeder

Mocht iemand geweldige tips hebben, hoor ik het ook graag :sweat_smile:

Ik heb die dreumes biscuitjes van bolletje bij de traktatie gedaan. En ze krijgt zelf ook vaak knijpfruitjes mee als traktatie van andere kindjes.

1 like

Ieder kind heeft toch een eigen tempo. Misschien drinkt ze minder maar vaker of heeft ze gewoon wat minder nodig?
Mijn baby drinkt nu net vanaf 5 maanden flesjes van 150. Daarvoor 2 maanden (of langer?) 120. Terwijl ze 210 mag geloof ik. En ze is beslist geen magere :joy: Maar ze drinkt gewoon vaker wat minder dan gemiddeld.

1 like

Mijn vliezen braken terwijl ik in bed lag, ik was wakker en ik voelde het meteen. Bed was nauwelijks nat omdat ik meteen opstond. De vloer was wel een ander verhaal :joy:

3 likes

Ik had zo’n mooie hoes om het bed, maar mijn vliezen braken toen ik op de bank zat. Maar inderdaad ook direct gaan staan, dus de schade viel wel mee

1 like

Hoorde jij er ook een geluid bij? Ik heb altijd het idee dat ik het hoorde scheuren ofzo :joy:

Wij krijgen ook regelmatig kleine voorleesboekjes, vind ik ook altijd leuk! Als kindje te klein is kun je het makkelijk bewaren of anders ook makkelijk door te geven. Knijpfruitjes vind ik ook altijd handig om te krijgen, kun je ook lang bewaren als je het je kind nog niet wil geven.

2 likes

Dat kan ik me niet herinneren

2 likes

Jaaaa ik wel een soort plopscheur

1 like

Mijn dochter heeft met haar eerste verjaardag wel rozijntjes getrakteerd! Ik denk dat als je kind rond de eerste verjaardag al redelijk wat verschillende dingen eet, met de pot mee ongeveer, en wat tandjes heeft, dat het prima veilig is.

3 likes

Iemand tips voor spijkerbroeken die lekker zitten? Liefst dus geen stug model. Skinny of flared. Maat 116/122/128.

1 like

H&M heeft een flared jeans legging waar onze dochter in leeft. Lijkt spijkerbroek maar blijkbaar zit het heerlijk, want we hebben er nu 4 :sweat_smile:

1 like

Hier ook. Echt zo’n plop :joy:

2 likes

Wij zijn voor onze oudste fan van die van name it en dan met name de polly. Skinny fit bij de heupen, zit stretch in en in diverse kleuren en wassingen te krijgen en verschillende soorten pijpen; zowel skinny, straight als bv flared.

1 like