Tips, ervaringen & aanraders #7

Wij hebben de maxi cosy pearl. Die hadden we eerste tijd nog achterwaarts. Kan in lig en zit stand.

1 like

Dat is groep 0/1, ik zoek er echt eentje voor 1/2/3 (en niet 0, kan wel maar hoeft niet).

1 like

Cybex Sirona volgens mij? Die kan van geboorte tot 18 kg.

2 likes

Oh ik dacht dat het 1 was.
Groter weet ik niet.

Michelle bollen prees er eentje aan maar die was 750 euro. Kon wel tot 23 kilo! Wij hebben nu de maxicosi Assisifix ofzo. Is tot 9 tot 36 maanden geloof ik? Kan beide richtingen en nog redelijk ā€œbudgetā€ met 280 euro.
Hier goed afgeprijsd nu en kan dus tot 4 jaar staat erbij: https://www.baby-dump.nl/product/autostoeltjes/39/maxi-cosi-axissfix/41754/maxi-cosi-axissfix/43843/maxi-cosi-axissfix-authentic-graphite/147421/?gclid=Cj0KCQjwy5maBhDdARIsAMxrkw0OszGruzLoL6_Upw38j9et3xFu6-ARU8oq6jJiFWkvbgN0PD9AteoaAlekEALw_wcB

Wij hebben 2 keer de Nuna Prym. Top stoeltje vinden wij. Al zit ze tegenwoordig vooruit omdat ze dat leuker vindt.

Ik zoek echt eentje van 9 tot 35 kg ofzo (totdat ze niet meer in een stoel hoeven, volgens mij met 12). Want mijn zoontje is al ruim 2 als we zijn oude stoeltje nodig gaan hebben dus dan koop ik er liever 1 die meteen lang meegaat ipv tot 4.

Ik weet dat ze bestaan maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Maar toch bedankt voor de tips/links haha, volgens mij was m’n vraag gewoon niet duidelijk.

Wij hebben de ete tete. Nog nooit omgevallen. Zoontje schuift hem wel de keuken door, maar dat is omdat hij dan bij een ander stuk aanrecht wil zijn en ook daarbij niet omgevallen.

3 likes

Cybex Sirona is inderdaad tot 4 jaar. Maar bestaat er een stoel tot 12 jaar? Groot kind heeft natuurlijk andere eisen aan een stoel dan een baby

Hier gingen ze na de Cybex Sirona naar de maxi cosi Kore

1 like

Op een gegeven moment mag je toch ook wisselen naar meer zo’n soort kussen waar ze op zitten ipv een stoeltje?

Ja, bij de Kore kan je de ā€˜rug’ eraf halen. Dan zitten ze alleen op zo’n verhoger

2 likes

Maar ik zoek ook niet voor een kleine baby :stuck_out_tongue: je hebt vaak groep 0/1 of 1/2/3 (of de groepen allemaal los) en dat is dus 9 maanden tot 12 jaar. Ze bestaan, maar ik zoek specifiek eentje die achterwaarts vervoerd kan worden want dan willen wij zo lang mogelijk doen. Anders moeten we nog groep 1 kopen en dan na twee jaar weer eentje, want de baby krijgt zijn stoel (is een base met Maxi Cosi en later een groep 1 stoeltje, maar de base is niet meer los te verkrijgen).

@Ovenschaal oh daar ga ik even naar kijken. Tot 7 jaar :astonished: wij dachten dat we het tot 3 wilden doen maar dat is nog beter.

Maar waar zitten die benen dan? Of zijn dat echt mega auto’s?

2 likes

https://www.instagram.com/p/CXtW2nqs1Jj/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Hier het voorbeeld haha, je moet dan inderdaad een iets grotere auto hebben of het niet vervelend vinden dat je voorin ongeveer tegen de voorruit zit.

@Ovenschaal ja wij zijn mss wat Zweeds in onze rijveiligheid haha. Maar ik vind Axkid wel een serieus goede optie, al is ie wel echt heel duur en ik weet niet of ik nou tot 7 achteruit wil vervoeren, vooral omdat we dan echt een grotere auto nodig hebben haha.

3 likes

Wat misschien ook wel even goed is om te testen is of het nog past om straks zowel een maxi cosi te vervoeren icm een vervolgstoel achterwaarts.

Wij hebben niet eens een mega kleine auto maar de maxicosi past al niet achter de passagiersstoel als mijn vriend rijdt. We hadden ons zoontje altijd schuinachter de passagiersstoel maar nu met de maxicosi hebben we het moeten omdraaien.
We vervoeren hem voorwaarts in een maxi cosi titan pro i-size. Is trouwens een hele fijne 1-2-3 stoel maar helaas niet achterwaarts bruikbaar

1 like

Ooh aha! Nou dat gaat bij ons echt niet passen. Hahahah. M’n dochter is met 2,5 omgedraaid want ze klaagde na een lange rit over pijn aan d’r knieĆ«n.

Mijn man heeft nu de Maxi Cosi achter zich (ik rijd amper) dus tot de volgende baby 4 jaar is gaat dat sowieso wel lukken. Ik heb als bijrijder wat minder ruimte nodig.

1 like

Ik heb altijd geleerd van m’n kraamverzorgster dat koude handjes niet erg is.
Maar je hebt soms van die babypakjes met omslag mouwtjes die je over de handen heen kan doen. Dat deed ik ook wel eens en werkte wel.

3 likes

Mijn dochter had hier ook altijd last van maar ik moet @fullmoon hierin bijtreden dat dit blijkbaar geen kwaad kon als je kindje voor de rest warm genoeg was aangekleed. Dus heb me er op de duur gewoon overheen gezet. Verder geen tips helaas.

1 like

Die van ons heeft tot 4 achterwaarts gereisd, daarna werd ze helaas steeds heel misselijk van achteruit rijden. Dus nu omgedraaid. Maar het kon nog makkelijk qua ruimte.

Over dat je benen niet kunnen strekken, misschien denk ik te makkelijk, maar wij zitten zelf ook met onze benen gebogen toch? Ze heeft daar ook nooit over geklaagd, nu ze naar voren zit kan ze haar benen ook niet strekken.

1 like