Ik denk meer omdat de beentjes omhoog moeten en niet naar beneden hangen. Jij woont in Zweden toch? Daar zijn de stoeltjes dan meer voor achterwaarts rijden gemaakt misschien. Hier is het advies (of wettelijk verplicht als je stoeltje I-Size is) tot 15 maanden.
Wij hebben de biro d-fix 360 en tot op heden tevreden over. Wij hadden de cybex en vind daar de sluiting van wel prettiger maar deze doet het prima en leuker geprijst! Edit: en kan tot 12 jaar
wat een droog idee, zitten die kinderen dan tegen de rug van de achterbank aan te kijken?
Ohh die ziet er goed uit, voldoet aan al mijn eisen en is niet te duur. Ik wil wel het gespje checken want dat zorgt altijd voor veel frustratie haha, maar ik ga eens langs bij Prenatal.
Kan geen kwaad zolang de rest wel gewoon warm is idd. Handjes zijn het “uiteinde” (net als voetjes) en worden vaak als eerste koud.
Je hebt slaapzakken waarbij je de uiteindes om kan slaan tot een soort wantjes en ook boxpakjes waarbij dat kan, maar volgend
S mij is dat vooral in kleinere maten. Ik heb een aantal pakjes van Zeeman waar het bij kan, maar na maat 68 heb ik ze daar niet meer gevonden. Heb ook een newborn slaapzak van Lodger (hopper met dat touwtje aan de onderkant) waar het ook bij kan, maar dat is ook kleine maat. Heb die zelf weer gepakt nu, want als baby niet bij mij in bed slaapt heeft hij snachts ijshandjes en dat is niet heel fijn tijdens de voeding.
Ja klopt! Ik heb inderdaad een stoel van een Scandinavisch merk, wel in Nederland gekocht overigens. Hier is het trouwens ook niet verplicht, wel raadt de Zweedse overheid achterwaarts vervoeren aan tot minimaal 4 jaar.
Viel me toen op dat ze het in de winkel in Nederland eigenlijk best raar vonden dat ik voor een kind van 1,5 een achterwaarts stoeltje wilde kopen. Met het argument dat ze naar buiten willen kijken. Maar mijn dochter kon prima naar buiten kijken vanuit het achterwaartse stoeltje, ze zitten daarin heel anders en hoger dan in een maxi cosi voor baby’s
@Gelatelli kan niet voor die blogger spreken, maar ik vermoed dat die kinderen ook gewoon uit het raam kunnen kijken (edit: had niet op de link geklikt maar daar kun je het ook zien)
Ja bizar hè. Ze zien er wel heel goed uit maar ik weet niet of ik m’n kind echt tot 7 achterwaarts wil vervoeren haha, dus dan is het het niet waard.
@simsalabim ja mijn kind ziet ook gewoon van alles buiten, is nu bijna 21 maanden en gezien hij toch niet beter weet vindt hij het superleuk. Hij kan juist beter zien uit de achterruit, maar we hebben een korte hatchback dus dat zal wel aan het model auto liggen.
Over de slaapzakjes met wanten die nu getipt worden. Doe het niet als je kind alles in dr mond steekt! Mijn dochter stopt d’r handen steeds in dr mond en dan heeft ze een natte handschoen aan, dat lijkt me nog kouder.
Mijn dochter heeft het ook nooit een probleem gevonden. Ik vond het ook echt jammer dat ze er zo misselijk van werd toen ze wat ouder was, het is veel veiliger dan hoe ze nu zit.
oh ik zie het ja, dat is op zich niet heel anders
alleen zie ik niet voor me hoe je snacks en speeltjes aan moet geven (de beroemde achterwaartse grab als je alleen in de auto zit en op de rechterbaan je auto binnen de lijnen probeert te houden)
Onze middelste (toen maand of 10) had het vorig jaar ook weer toen het snachts kouder werd. Werd dan wakker en duidelijk koud, dus niet alleen haar handen. Lag toen in oktober al in lange mouwen romper, dikke pyjama en winterslaapzak. Dacht toen echt ff ojee hoe gaan we de winter doorkomen als ze nu al zoveel lagen nodig heeft, maar het werd daarna wel weer beter. Alsof ze ff moest wennen aan dat het snachts wat kouder was ofzo.
Net als bij een maxi cosi, een beetje op de gok haha
Ik vind dat nu ze vooruit zit eigenlijk nog steeds lastig. Voordeel toen ze achteruit zat was dat als je het dan liet vallen, het in haar schoot viel. Nu valt het dan op de grond
Ik heb best wel wat dingen over uit mijn kraampakketten, die nog dicht zijn. Zonde om weg te gooien, Google brengt mij bij stichting Baby Hope (https://www.stichtingbabyhope.org/).
Mooie optie, maar weet iemand of er wellicht ook dit soort initiatieven voor moeders binnen Nederland? Ala stichting Babyspullen zeg maar.
Misschien vragen bij je verloskundige? Bij mij verzamelden ze allerlei spullen in, ook voor wat oudere kinderen.
Oh hier ben ik ook benieuwd naar. Heb zelf ook veel over waar ik graag een ander blij mee maak.
Onze kraamzorg organisatie heeft vooral belang bij spullen voor de baby uitzet. Als bij de intake blijkt dat iemand het niet breed heeft, kunnen de ouders spullen uitzoeken. Helaas zijn ze bijna door hun voorraad heen. Als onze baby groter is ga ik daar spullen doneren.
Die werken zelf samen met Babyspullen en hebben ook een container staan, maar op mijn vraag waar ik dus dat soort spullen (en bv ook zwangerschapskleding die nog goed is) kan doneren had ze geen antwoord. Consulatiebureau ook niet helaas. Kan de verloskundige nog wel eens mailen, wie weet net pech met degene waar ik het aan vroeg. Want lijkt me inderdaad iets wat zij weten omdat ze eventueel ook verwijzen naar bv Babyspullen als ouders zelf in die situatie zitten.
@Pioen kan ook wel eens bij mijn kraamzorg checken, goede!
Misschien ook de voedselbank?
Ik moet zeggen dat ik ook nog heel veel doekjes en te kleine luiers heb die wij zelf niet willen gebruiken, maar ik heb geen idee wat er in de buurt is waar ik dat kan doneren. Zouden ze echt duidelijke inzamelingspunten voor moeten hebben, want je kunt mensen er wel echt mee helpen.
Ja ik heb inderdaad ook nog zeker 50 luiers maat 1 over, wij zijn al 2 weken over op maat 2 (dit was de kleinste baby bij de geboorte, maar hij groeit veel te hard). Pak is alleen niet meer dicht…
Voedselbank ga ik checken. Volgens mij zit er in dorp vlakbij een kledingbank, dus zal die ook eens checken voor zwangerschapskleding. Maar kan me voorstellen dat er ook plekken zijn waar aanstaande ouders voor alles terecht kunnen zeg maar. Heb nu de kraambank gevonden, maar die zitten in Groningen en Heerenveen dus dat is voor mij wel heel erg uit de richting.
Hier helaas niet. Bij Stichting Babyspullen staat ook niet dat ze er per se naar op zoek zijn.
Volgens mij is er wel een buurthuis vlakbij, ik ga daar eens kijken.
Nee hier helaas zelfde probleem, ze hebben hele specifieke lijst met spullen die ze zoeken. Wel handig om daarvan op de hoogte te zijn