Tips, ervaringen & aanraders #7

Bij mij in de buurt was de voedselbank superblij met luiers, ook als het pak al open was!

1 like

Ik heb laatst deze link opgeslagen voor m’n neefje, maar nog niet besteld, dus of het echt leuk is weet ik nog niet.

1 like

Kledingbank kan dat zeker gebruiken/aannemen!

2 likes

Heeft er iemand een vtech kidizoom? Is dat al leuk met 3 jaar?

Ja! De oudste heeft er eentje gehad voor haar 4e verjaardag. Ze is ondertussen 8 en er wordt door haar, maar ook door de 3 jarigen veel mee gespeeld. Tip is wel om een geheugenkaart ervoor te kopen anders ben je iedere dag 20 selfies aan het wissen omdat de opslag snel vol is.

2 likes

Volgens mij had je hem ons toen ook getipt toen ik laatst om cadeautips vroeg voor de oudste voor als haar broertje werd geboren. Toen uiteindelijk iets anders gegeven, maar toevallig wordtie vandaag bezorgd als sintcadeau voor de oudste (dan biina 3,5)! Ben heel benieuwd, ze loopt heel de dag onze telefoons te vragen want “ik moet ff een foto maken van,
”

4 likes

Er staat wel bij “De top tether wordt gebruikt op het moment dat de stoel als groep 1 autostoel voorwaarts installeert.” dus die moet al met 9 maanden naar voren gericht. volgens mij kan hij alleen als groep 0 achterwaarts als ik de beschrijving lees.

Zijn die stoelen hoger dan? Ik heb zo’n draaibare britax dualfix. Die kan ook wel tot zeker 5 jaar. Mijn zoon is nu 2,5 en we hebben hem laatst wel omgedraaid omdat hij zn benen niet meer kwijt kan. Verder naar achter kan ook niet want dan moet de voorstoel heel ver naar voren. Hij is kleiner dan gemiddeld en wij rijden een volvo v70 dus daar kan het niet aan liggen :stuck_out_tongue:

Heeft iemand hier ervaring met hoe snel kinderen van 3.5-4 jaar de Engelse taal oppikken?

Mijn man gaat misschien een project opzetten in Thailand en we overwegen om voor een paar maanden met het hele gezin die kant op te gaan. Ik zou dan deels vrije dagen opnemen en deels op afstand werken, waardoor de kinderen dan bij een nanny of internationale opvang zouden zijn. Maar ik weet niet of het heel reëel is om een NL nanny te vinden voor een vrij korte tijd en zou het voor de kinderen ook wel heel tof vinden als ze Engels leren spreken.

Anywayyy, iemand die hier iets van weet?

1 like

De gebruiksaanwijzing geeft anders aan. Zoon zit met 13 maanden nog achterwaarts iig en gaat prima.

Heel snel vermoed ik. Mijn dochter heeft in een paar maanden tijd een compleet andere taal geleerd (zweeds). Ik denk dat je kinderen al veel Engels gehoord hebben via muziek en tv, waarschijnlijk pikken ze het veel sneller op dan je verwacht

1 like

Mijn dochter is ook kleiner dan gemiddeld (4,5 en net 100 cm) maar ze kon haar benen nog prima kwijt voor we noodgedwongen om moesten draaien. Maar ik vond het ook geen probleem dat haar benen gebogen waren, ze zei zelf ook nooit dat ze het vervelend vond ofzo. We hebben er een van Besafe

1 like

Heeft iemand hier heel toevallig een Toniebox?
Het is helaas niet in het Nederlands maar onze zoons worden tweetalig opgevoed.
Ik vind het zelf een superleuk concept, maar vraag me af kinderen hier ook echt het geduld voor hebben. Zou het eventueel voor mijn zoons vierde verjaardag willen geven, maarja wel duur dus ik twijfel.

3 likes

Van vtech heb je storikid. Is denk ik hetzelfde idee maar wel in het Nederlands

2 likes

Weet ook iemand of je die Stabilo Woody pencils makkelijk uit kleren gewassen krijgt? Mijn dochter haar kleren zitten er echt helemaal onder en ik wil het niet “verpesten” door het bijvoorbeeld zonder voor te behandelen te wassen en dat het er dan nog niet uit is.

Ik hezb ze!! Ik was de kleding gewoon en nooit iets geks gezien

1 like

Ik was de kleding ook gewoon zoals normaal en de vlekken zijn er tot nu toe altijd uit gegaan!

Ja wij hebben er een. Ik heb alleen creative tonies, die waar je zelf audio opzet, dus dan is het niet erg dat je geen Nederlandse tonies hebt.
Het succes is wisselend. Soms doet ze er een tijdje heel veel mee, soms niks. Zoon van een vriendin heeft er ook een en die is er eigenlijk altijd heel druk mee. Beetje lastig inschatten van tevoren dus. En ze zijn inderdaad duur, maar het is wel echt een mooi concept

1 like

Ik had had in een van de topics hier nog beloofd om te schrijven hoe de Stapelstein stenen bevallen.

We hebben de set met 8 stenen en een balansbord gekocht. Een behoorlijk bedrag, dus dan hoop je wel dat ze het leuk vinden :grimacing:

Nou het is echt een groot succes bij zowel de net 3 jarige als de net 1 jarige. Ze spelen er elke dag mee :slight_smile: De oudste is vooral veel bezig met ‘paadjes’ maken en daarover te lopen. De jongste doet vooral een poging tot stapelen en/of weer omgooien. Maar ze worden ook gebruikt als krukjes/tafeltjes etc.

Ik vind de stenen kwalitatief heel mooi en ze zijn echt superstevig. Volgens de fabrikant zouden ze 180 kg kunnen dragen.

21 likes

Okeoke 2 dingen:

Ik heb hier ooit gelezen dat er een goed alternatief is voor paracetamol in zetpil vorm, wat is dat? En werkte dat nou sneller?

En heeft iemand toevallig tips voor kleding met paarden voor een jongen, dus zonder dat het meteen hysterisch roze en kantjes/franjest heeft? Maat 86/92.
Ik overweeg nu een strijkpatch te kopen voor op een trui oid. :sweat_smile:

1 like