Tips, ervaringen & aanraders #7

Check ook ff of het mag, bij ons mogen ze alleen een gezonde traktatie en als ze naar school gaan eventueel een klein cadeau te e erbij. Wij hebben ook een aantal van die uitdeelboekjes (bv gekregen bij tandarts, ziekenhuis) en ze zijn leuk vind ik + bv handig om in het voorvak van luiertas/rugzak te doen voor vermaak buiten de deur.

@SpeedOfSound onze middelste (nu 22 maanden) slaapt al enige tijd max 1u. Vaak is ze na 1u zelf alweer wakker of eerder, als ze überhaupt slaapt want thuis meestal niet meer.

2 likes

Wij hebben die boekjes nog nooit gekregen, maar ik vind het een leuk idee!

1 like

Ik vind dit de leukste traktaties, kan voor veel leeftijden en kind vind het ook leuk (toen ze nog heel jong was bewaarden we ze gewoon). Heb het zelf ook getrakteerd laatst dus niet helemaal neutraal :wink:

3 likes

En @Roggebrood bedankt! Fijn dat het bij jullie allebei nu een stuk beter gaat en dat jullie nu weten wat werkt voor jullie kind. Goed om jullie ervaringen te horen, ik ga zeker vragen om een doorverwijzing. Hopelijk vallen de wachttijden hier mee en kunnen we gauw terecht. In de zomer was het vrijwel weg maar nu is het in korte tijd flink erg geworden met veel kleine wondjes van het krabben ook :slightly_frowning_face:

2 likes

Reactie op vervolg volgen baby

Ik kreeg gisteravond ineens het gevoel dat er wat anders was bij onze baby. Ze wilde niet slapen in de avond. Toen ben ik naar de slaapkamer gegaan, slaapzak aan, even wiegen en heb haar weggelegd. Ze sliep direct! Vandaag heb ik ook twee slaapjes met haar op de kamer gedaan. Beide keren wakker weggelegd. Ik ben er naast blijven liggen, maar ging goed. Nu ligt ze net weer. Ze begon te huilen, dus zelfde riedeltje als gisteren en toen het huilen wat meer zeurderig werd weer in bed gelegd. Nu heb ik er nog 15 minuten naast gelegen. Ik hoop nu zo dat ze snapt dat dit slaapje ‘de nacht’ is en niet een dutje van overdag. Ik hoop ook dat deze aanpak de komende tijd zo blijft werken en dat het geen toevalstreffers waren. Dat zou echt geweldig zijn :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

11 likes

Ja echt jammer haha :joy: ze trekt het dan ook prima tot bedtijd zonder gechaggerijn ofzo… op een gegeven moment zijn we het bij de oudste af gaan bouwen en dan was het drama einde middag een tijd maar dat heeft deze dame dus totaal niet. Op de opvang staat er ook steeds vaker in de app “heeft gerust in bed” :sweat_smile:

2 likes

En als je haar niet overlegt maar op schoot houdt?

Ik heb mn dochter de eerste paar maanden niet alleen kunnen laten tijdens de dutjes, wat je zegt overleggen of vanuit haar wiegje slapen lukte echt niet en ze werd steeds wakker… heel frustrerend want 1000 adviezen uit de omgeving en de opmerking dat een baby wel alleen moet slapen etc… Uiteindelijk kon ik naast haar liggen op mijn bed en na een tijdje lukte het weer om haar wel over te leggen. Ze had veel fysieke nabijheid nodig en thank God werden de dutjes minder waardoor het onderwerp slaap voor mij minder groot werd…

4 likes

Mijn baby wilde rond dezelfde leeftijd ook ineens alleen nog in bed slapen. Heeft hier geen invloed op de nachten gehad. Hopelijk hebben jullie een goede nacht!

1 like

Oh, kijk. Dan zal het vast goedkomen. Dankje!

1 like

Vanaf welke leeftijd gebruikten jullie de learning tower?

1 like

Ik heb een neppe, volgens mij vanaf een jaar of 1? Dan stond ze erin tijdens het koken, kon ze lekker kijken.

Nu, ruim 2,5, gebruiken we hem dagelijks in de keuken en staat ze erop tijdens het ontbijt en lunch aan de bartafel.

1 like

Hij kreeg hem cadeau voor zijn eerste verjaardag en sindsdien staat hij er elke dag in tijdens het koken. Wij hebben de versie die je kunt omklappen naar tafel met bankje en daar brengt hij ook aardig wat uren in door.

2 likes

Oudste ongeveer een jaar, tweede vanaf dat ze zelfstandig kon blijven staan erin.

1 like

Okee ik weet niet wat de truc was, maar met het nieuwe, hysterische potje en de peppa stickers heeft ze al sinds gisterenmiddag 5! keer geplast!

Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de tips! Hopelijk houdt ze het vol

28 likes

Als ik een dagdienst heb dan sta ik om 05.00 op en onze zoon (13 mnd) haal ik dan tussen 05.30-05.45 uit bed waarna hij een fles krijgt en dan gaan we door naar het kdv. Nu zijn we 2 weken op vakantie geweest waarin we merkten dat hij na zijn fles nog zat kan eten dus ben opzoek naar tips mbt ontbijt. Iets wat makkelijk gaat en hij niet meteen super onder zit want heb eigenlijk niet de behoefte om nog eerder uit bed te gaan :sweat_smile::sob: pap uit de fles wilt ie niet en denk dat zelf doen echt drama is haha.

1 like

Mijn beste vriendin ligt sinds kort in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en moet blijven tot na de bevalling, ze is pas 32 weken dus ligt er waarschijnlijk/hopelijk nog weken. Het vocht wordt iedere dag meer en meer en daar heeft ze last van. Huid doet pijn, staat megastrak etc. Ook begint ze op haar buik last van de gel voor de ctg’s te krijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips voor iets wat het een beetje kan verlichten? Ik dacht voor haar buik misschien een fijne voedende olie of lotion voor haar te halen, die ze daarna op kan smeren. Maar weet niet zo goed welke nu fijn zou zijn dan.

1 like

Wat ik zelf wel gemakkelijk vind op werkdagen (de pap/yoghurt doen wij idd ook vooral op niet-opvangdagen haha):

• Bananenbrood (gemakkelijk te maken en in te vriezen, als je de avond ervoor een stukje/paar stukjes eruit haalt kan je 's ochtends het zo in stukjes snijden en geven).
  • Gewoon een volkoren broodje met wat boter en beleg.
  • We hebben soms nog wel eens spinazie pannenkoekjes o.i.d. over die we in het weekend/de avond ervoor hebben gemaakt, die geef ik doordeweeks dan ook gewoon als ontbijt.
2 likes

Ons kind van 13 maanden eet sinds 8 maanden zelf pap met een lepel. Wij doen het erop en zij lepelt het naar binnen. Tegenwoordig begint ze het ook zelf te pakken uit het bakje met de lepel. Dat kunnen ze natuurlijk nooit leren als ze niet oefenen. Ik ontbijt niet maar mijn man wel dus hij zit dan aan tafel met haar. Eigenlijk zit ze nooit onder. We maken het vrij dik dus als er een klont van haar lepel valt dan pak ik het gewoon snel op.
Ik vind pap zo handig omdat je het ook eindeloos op voorraad kan hebben en ze het zelf kan eten. Ze eet al tijden de 8+ pap van ah met babymelkpoeder.
Maar je kan net zo goed een volkorenboterham en melk in een rietjesbeker geven. Minder knoeierig wel

2 likes

Hoe weet je dit? Waar leer ik dit soort dingen? Ik wist dit namelijk niet en wilde ook m’n kind in een berenpakje in de draagzak met de echte kou. Gelukkig dat ik dit nu weet door jou.

2 likes

Ik wist dit ook niet en leer dit soort dingen dus hier :sweat_smile: (en nu moet ik weer verplicht wat nieuws kopen… balen :grin:)

Ik lees nu dit:

In sommige gevallen kan het dus wel

3 likes